Jump to content

Hur startar RotK

Rekommenderade inlägg

FotR startar med en svart skärm och lugn röst för att sedan kastas in i ett gigantiskt slag.

TTT startar med en lugn bergsflygning för att kastas in i en infernalisk kamp mellan Gandalf och Balrogen.

RotK startar med ett lugnt och magiskt Vattnadal och Narsils reparation(hur säger man "reforging" på svenska?) för att sedan kastas in i upplösningen av slaget om Helms klyfta. Efter att Gandalf har brutit Sarumans stav så kommer Arwen med Narsil.

RotK slutar med Galadriel som säger: "The world is changing..."

Nån som tror att det blir på nåt annat sätt?

vänta lite nu,,, stop stop stop. Jag har inte sett arwen i stidsmundering, är det så illa? det finns ingen plats för henne på slagfälte vars bragder redan är bokade! Vad skulle hon göra, dra nazguler i öronen?

Tror förövrigt att hon kommer till kröningen då allt förutom "den lilla kärleksaffären" är bra.

• 3 weeks later...

Som jag nu har förstått det så är inte ROTK ihoppklippt och med klagomålen som gjorts gentemot Arwen så tror jag inte att man kommer att utöka hennes roll för mycket. Men om hon själv kommer med det ihopsmidda svärdet som allt tyder på så tyder allt om att hon också ska slåss. Verkar lite tråkigt men jag tror att hon tyvärr kommer att spela en roll som hjälte på en plats hon inte behövs. En lösning vore att hon nu inte kommer med svärdet. En annan är att hon skadas och inte kan delta därför. En teori: Hon kommer lagom till pelennar med svärdet, ger det till Aragon, hugger ett par huvuden, blir skadad och kommer tillsammans med Eowyn till läkandets hus. Där pratar dom och allt löser sig så småningom...

Har hört att Arwen kommer att åka* sig tillbaka till Vattnadal direkt efter att hon lämnat Narsil till Aragorn.

SPOILER-varning!!! :shutup:

Men jag tycker att det låter lite konstigt eftersom jag enligt andra källor hört att Aragorn inte kommer att använda palántiren förrän han kommit till Minas Tirith där Arwen hjälper honom att använda den.

Hmm... Om Arwen är där så kan hon ju inte åkt* hem efter att hon lämnat svärdet, men om hon nu gjorde det så måste hon åkt* tillbaka till Aragorn. Hur som helst, om hon hjälper Aragorn att använda palántiren så tyder det mesta på att hon kommer att delta i kriget.

Har även hört att alverna kommer att hjälpa människorna i den tredje filmens krig.

*Jag skriver åka/åkt eftersom jag inte vet hur Arwen kommer att färdas.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...