Plox Skriven 13 Januari, 2006 Report Share Skriven 13 Januari, 2006 Någon som ville köpa en etta i Malmö så har jag en till salu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 13 Januari, 2006 Report Share Skriven 13 Januari, 2006 Någon som ville köpa en etta i Malmö så har jag en till salu. Och vem vill bo i malmö Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 13 Januari, 2006 Report Share Skriven 13 Januari, 2006 Någon som ville köpa en etta i Malmö så har jag en till salu. Och vem vill bo i malmö Vem vill bo norr om Göteborg? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 13 Januari, 2006 Report Share Skriven 13 Januari, 2006 Jag vill flytta, men inte till Malmö, för jag fattar inte vad de säger där Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 13 Januari, 2006 Report Share Skriven 13 Januari, 2006 Jag vill flytta, men inte till Malmö, för jag fattar inte vad de säger där Sälj skiten till Danmark så får vi billig öl! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 13 Januari, 2006 Report Share Skriven 13 Januari, 2006 Snacka inte skit om Malmö, allihopa Bästa staden! Slipper alla de äckliga stockholmarna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 13 Januari, 2006 Report Share Skriven 13 Januari, 2006 Snacka inte skit om Malmö, allihopa Bästa staden! Slipper alla de äckliga stockholmarna. å du menar att vi har mkt stockholmare i Göteborg?? nepp västkusten e bästkusten som det heter... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 13 Januari, 2006 Report Share Skriven 13 Januari, 2006 å du menar att vi har mkt stockholmare i Göteborg?? nepp västkusten e bästkusten som det heter... Hehe, nej nej. Göteborgare är trevligt folk Bara man slipper stockholmare Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 14 Januari, 2006 Report Share Skriven 14 Januari, 2006 Jag vill flytta, men inte till Malmö, för jag fattar inte vad de säger där Sälj skiten till Danmark så får vi billig öl! Dom får gärna sälja hela södra Sverige till Danmark. Vill bara påpeka att jag själv bor i södra Sverige så det inte blir några missförstånd. Skulle väl inte vara fel och vara dansk. Bara de slutade prata så grötigt så man förstod vad de sa. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 14 Januari, 2006 Report Share Skriven 14 Januari, 2006 Och jag bor mitt i sverige ändå kallas det norrlan. Men det gr ju allt ovanför uppsala. Det jag tycker är kul med er sörlänningar är hur förvånade ni bli varje år när snön kommer. Kaos på vägarna och bilar i diket. haha det är alltid lika kul. Annars gillar jag gbg Har varit där flera gånger senaste tiden. Dock oftast på sjukan men vadå det finns många fina sköterskor där. Ja åsså var jag ner i somras då på Maiden. En kompis till mej ville ju starta spettpartiet. Och när dom vunnit valet skulle dom gå ner till skåne med varsitt spett och bända loss skiten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 14 Januari, 2006 Report Share Skriven 14 Januari, 2006 Jag vill flytta, men inte till Malmö, för jag fattar inte vad de säger där Sälj skiten till Danmark så får vi billig öl! Dom får gärna sälja hela södra Sverige till Danmark. Vill bara påpeka att jag själv bor i södra Sverige så det inte blir några missförstånd. Skulle väl inte vara fel och vara dansk. Bara de slutade prata så grötigt så man förstod vad de sa. förena skåne med danmark, förena skåne med danmark, förena skåne med da-anmark! förutom helsingborg!! förutom helsingborg... det är absolut inget fel med att vara dansk. underbart språk o bra film. och det där med grötigt förstår jag inte alls, även om jag har hört det påpekas ett antal gånger... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 14 Januari, 2006 Report Share Skriven 14 Januari, 2006 och det där med grötigt förstår jag inte alls, även om jag har hört det påpekas ett antal gånger... Eeeh just det. Kanske därför vi vill att skåne ska till Danmark Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 15 Januari, 2006 Report Share Skriven 15 Januari, 2006 Och jag bor mitt i sverige ändå kallas det norrlan. Men det gr ju allt ovanför uppsala. Det jag tycker är kul med er sörlänningar är hur förvånade ni bli varje år när snön kommer. Kaos på vägarna och bilar i diket. haha det är alltid lika kul. Annars gillar jag gbg Har varit där flera gånger senaste tiden. Dock oftast på sjukan men vadå det finns många fina sköterskor där. Ja åsså var jag ner i somras då på Maiden. En kompis till mej ville ju starta spettpartiet. Och när dom vunnit valet skulle dom gå ner till skåne med varsitt spett och bända loss skiten. Mmm det är faen katastrof här när det har snöat.. folk tror man måste köra i 20kmh för att inte sladda av vägen.. å det är riktigt iriterande... förövrigt ang maiden i somras så var det nog den spelningen med dom som jag sett.. dom andra 3 gångerna såg spellistorna relativt lika ut :S det har dock aldrig varit dåligt på något vis.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 16 Januari, 2006 Report Share Skriven 16 Januari, 2006 och det där med grötigt förstår jag inte alls, även om jag har hört det påpekas ett antal gånger... Eeeh just det. Kanske därför vi vill att skåne ska till Danmark kanske borde tillägga att jag kommer från danmark från början, uppväxt i småland. så grötigt och "het potatis i munnen" etc etc har varit riktat mot mig själv ett antal gånger. men jag har förmånen att kunna se (och förstå) exempelvis rejseholdet (och annat bra) på originalspråk. svenskan räcker inte till på långa vägar vad gäller danska svordomar och andra förstärkande ord! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 17 Januari, 2006 Report Share Skriven 17 Januari, 2006 Det jag tycker är kul med er sörlänningar är hur förvånade ni bli varje år när snön kommer. Kaos på vägarna och bilar i diket. haha det är alltid lika kul. Jag vet det är väldigt kul. Här är väl inte fullt sådana problem, för vi har lite annat klimat och brukar faktiskt ha en del snö. I skåne däremot verkar det som om det är helt otänkbart att ha dubbdäck på bilen. De kör runt med sina mudd and snow istället och det är ärligt talat ren skit på snöig väg. Men så står de längs vägkanterna efter första snöfallet och är lika förvånade varje gång. Samtigt är det en meter snö uppe i norrland och därifrån hör man inte ett skit. Får väl ta skot'n å handla. éowyn som sagt jag har inget emot danmark, men pratar grötigt det gör de. Morsan har inga problem att förstå dem och jag blir lika irriterad på det varje gång. Själv hänger jag inte med alls. Det finns ju ingen avskiljning på orden och allt blir bara en enda gröt. Jag citerar Sméns baglomma angående att vara dansk istället: Vi hade haft Kim Larsen som national idol istället för Christer Sjögren en tönt jag inte tål. Ingoman säg bara till när din kompis ska börja så kan vi hjälpa till från andra hållet... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.