Jump to content

Filmförväntningar

Jojje

Rekommenderade inlägg

såg rosens namn som en del i historieundervisningen för cirkus tre år sen. minns att jag hade en fruktansvärd träsmak i baken, och att filmen var tråkig. men jag tog inte så seriöst på det heller. borde nog se om den, med tanke på hur bra så många här säger att den är... vill minnas att jag tyckte den var lite hemsk till och med, men nu skrattar väl alla åt mig...

likadant med det sjunde inseglet (fast inte att den var hemsk då), den såg jag också för cirkus tre år sen, på en lärarlös svenskalektion, och hur seriöst blir det? nä precis. lånade den på biblioteket för ett tag sen, men hann aldrig se den, men den ska få en seriös chans till.

vad gäller filmförväntningar, så såg jag todo sobre mi madre nyligen, under filmen var jag mest halvsur över att den inte levde upp till förväntningarna, men nu i efterhand kommer jag ändå ihåg den som ganska bra. får nog se om den också nån gång. var kan man få mer tid ifrån?

Demonlover.

Hade beskrivits som en supersnygg It-thriller... med magiska kameraåkning genom regniga parisgator och sedan estetiskt klippt till hentaifilmer(japanskt tecknat sex(iförsig betyder hentai något annat men.. hm)).

Filmen var den värsta smeten jag lurats på på länge. Det var 14-15 på dagen och jag höll fasiken på att somna i biostolen. Det hände inte ett skit och filmen såg ut att vara filmad med hemvideokamera. Det tog över en timme innan "kameraåkningarna i paris" dök upp... ahhh shiiet.

Kan babbla på i evigheter, filmen sög helt enkelt. Verkligen truely dålig, jag är väldigt reserverad för att säga att filmer är riktigt dålig, brukar leta efter saker som faktiskt är bra i filmer och hålla dom vid det. Men inte här.

Såg också Demonlover på Stockholms Filmfestival och håller helt med dig. Filmen var gränslöst dålig och beskrivningen av den var totalt missvisande (vilket ofta är ett problem). Tveklöst ett riktigt bottennapp, men misströsta icke! Den senaste upplagan av Stockholms Filmfestival hade visserligen ett lite "sämre" utbud än vad tidigare år haft, men evenemanget erbjuder i regel också många riktigt bra filmer.

• Filmstar
såg rosens namn som en del i historieundervisningen för cirkus tre år sen. minns att jag hade en fruktansvärd träsmak i baken, och att filmen var tråkig. men jag tog inte så seriöst på det heller. borde nog se om den, med tanke på hur bra så många här säger att den är... vill minnas att jag tyckte den var lite hemsk till och med, men nu skrattar väl alla åt mig...

Nejdå, det finns en del saker i den som kan vara skrämmande.

Men du ska inte tro att det är en toppfilm (5 av 5), utan se den

som en vanlig film utan förväntningar så får du se. Den är annorlunda

mot de flesta andra filmerna. Sean Connery och Christian Slater är med.

Det är även en europeisk produktion, italiensk/fransk/västtysk.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...