Jump to content

Var i midgård skulle ni vilja bo?

Rekommenderade inlägg

Annars känns väl vattnadal som en trevlig plats, eller Lothlorien. Fylke kan jag hoppa över, det verkar bo så flummigt folk där...  :-)

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

hmm.. <_>

haha, hamnade i fylke! tyckte inte det stämde så bra överens med de svar jag gav, men den kanske gick på manetherens uttalande? :P

haha, hamnade i fylke! tyckte inte det stämde så bra överens med de svar jag gav, men den kanske gick på manetherens uttalande? :P

Usch ja... Bosätt Manetheren i Fylke med oss Eówyn och han kommer be om nåd innan det gått en timme :P

Man kanske skall vara försiktig med uttalande när det kommer till flummigt folk.. Annars kan jag varna för meeeer flum... :P

Det var så länge sen jag såg LOTR, jag ska uppdatera mig med den när TTT kommer på DVD. Men hur som helst så kommer jag i håg att det var en lång kille med långt ljust hår som var med i LOTR. Om ni vet vad jag menar så är frågan. Vad hette stället han bodde på?

ps: Tyvärr missade jag böckerna när jag var liten, det är därför jag är lite off på detta område.... :blink:

• Filmstar
Det var så länge sen jag såg LOTR, jag ska uppdatera mig med den när TTT kommer på DVD. Men hur som helst så kommer jag i håg att det var en lång kille med långt ljust hår som var med i LOTR. Om ni vet vad jag menar så är frågan. Vad hette stället han bodde på?

ps: Tyvärr missade jag böckerna när jag var liten, det är därför jag är lite off på detta område.... :blink:

Menar du möjligen alven Legolas?

I såna fall bodde han i Mörkmården, vilket han var prins över.

Eller så menar du människan Boromir. Han bodde i Gondor.

Menar du möjligen alven Legolas?

I såna fall bodde han i Mörkmården, vilket han var prins över.

Eller så menar du människan Boromir. Han bodde i Gondor.

Jag tror jag menar alven Legolas. Han verkade ha en personlighet som som vem som helst skulle vilja ha...

Ja, då vill jag bo i Mörkgården. så det så...Jajamensan surru mmmm... :blink:

Nej, du ska läsa böckerna (också)! :) seriöst, du missar något om du inte gör det.

Ändrad av Zoodiack

Det är ingen ursäkt. Har du inte läst dem än så kan du ju läsa dem nu.

Ja ja ja, kanske jag försöker att läsa dom. Men jag har lite problem med det där att koncentrera när jag läser en bok... :blink:

Har du böckerna? Annars är det svårt att koncentrera sig på läsningen ;)

Aha, min hemort blev The bay of Belfalas.

Det kan nog vara ganska trevligt vid havet och så... :D

Samma här. Vad fan är Bay of Belfalas? Har jag missat nåt?

Annars känns väl vattnadal som en trevlig plats, eller Lothlorien. Fylke kan jag hoppa över, det verkar bo så flummigt folk där... :-)

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Jag me! Nån som vet va "The bay of Belfalas" ligger?! :huh::D

Enligt en karta jag tittat på ligger Bay of Belfalas söder om Gondor.....

När Legolas o co tagit sig förbi dödens väg får man höra legolas prat om måsarna och havslukten dvs. de har kommit i närheten av anduins deta, Belfalas. Undrar om det kommer med i filmen...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...