the_blue_mandarin Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 känner någon till nån gammal skräckis som man bör se?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Om du inte sett Night of the Living dead bör du se den, sedan kan du ju se Dawn of the dead och day of the dead (alla zombiefilmer i samma serie för er som inte vet) har sett den förstnämnda och den sistnämnda och den första är bra och den sista inte. Annars är jag inte så insatt i det hela kring skräck, givetvis excorsisten finns ju och Omen men annars vet jag inte mycket Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 (ändrad) Allt med en tidpunkt på dagen of the dead är bra. Ex: Dawn of the Dead Night of the Dead Dusk of the Dead Day of the Dead Morning of the Dead Afternoon of the Dead Lunchtime of the Dead Tomorrow of the Dead ps. Jag skämtar. Ändrad 19 Juli, 2003 av Achtung Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Men "The night before daytime when the guard was flashing his badge to the dawn of the dead" eller ....äsch vilket kasst namn jag kan inte komma på något roligt, var är min inspiration.... VIK HÄDAN DU ONDE.....inspirations.....borttagare. Förresten Jag ska gå och bada nu (preliminärt) med mina kompisar, ett så kallat kvällsdopp Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 vad exakt räknas som gammal? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 20 Juli, 2003 Report Share Skriven 20 Juli, 2003 vad exakt räknas som gammal? Det beror väl på vad man menar med ny? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 20 Juli, 2003 Filmstar Report Share Skriven 20 Juli, 2003 Halloween (1978) är ju en klassiker... Evil Dead-filmerna är också bra, även om jag inte sett trean än. New York Ripper (1982) är ganska cool, innehåller ovanliga scener. The Thing (1982) är inte en sån typ av skräck, men den är bra. Finns många andra, men jag kommer inte på dem nu...Men vad jag hört, ska italienska skräckfilmer från 70 och 80-talet vara blodiga och bra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 20 Juli, 2003 Report Share Skriven 20 Juli, 2003 vill man blir lite sådär psykiskt rubbad kan man juh alltid se Cannibal the Holocaust. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 20 Juli, 2003 Filmstar Report Share Skriven 20 Juli, 2003 vill man blir lite sådär psykiskt rubbad kan man juh alltid seCannibal the Holocaust. Cannibal Holocaust och Cannibal Ferox vill jag se. Vet inte mycket om dem, men jag började ladda ner dem förut. En av dem verkade iaf ha en intressant story som jag vill titta närmare på. Jag hade en liknande idé (dock inte en blodig film) som en av dem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MasterChief Skriven 20 Juli, 2003 Report Share Skriven 20 Juli, 2003 2 Som direkt poppar upp i minnet är ju "The Shining" med Jack N. samt "The Thing" med Kurt Russell . Sedan vet jag inte om det är en renodlad "Skräckis" kanske mer en Thriller men den första Hajen . Får fortfarande rysningar av scenen när Kaptenen berättar om sina minnen från WW 2 . Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 20 Juli, 2003 Report Share Skriven 20 Juli, 2003 roadwarrior Om du ser Holocaust så kommer du nog inte glömma det, inte på ett bra tag iallafall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 20 Juli, 2003 Report Share Skriven 20 Juli, 2003 roadwarrior Om du ser Holocaust så kommer du nog inte glömma det, inte på ett bra tag iallafall. Muhhaahahahah, jag är redan psykiskt rubbad så jag måste nog ta och se den. Får be någon av mina vänner att "Skaffa" den Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fummelstel Skriven 20 Juli, 2003 Report Share Skriven 20 Juli, 2003 Kollade med stor förväntan på Night of the living dead för nåt halvår sen. Men den var svartvit och effekterna kassa så jag såg bara första halvtimmen.. kanske ska se den igen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 20 Juli, 2003 Report Share Skriven 20 Juli, 2003 Kollade med stor förväntan på Night of the living dead för nåt halvår sen. Men den var svartvit och effekterna kassa så jag såg bara första halvtimmen.. kanske ska se den igen? Som jag skrivit i signaturtråden på övrigt till dig fummelstel, att en film är svartvit är väl inget dåligt, visst man kan ju dra sig för att titta på dem för att man inte riktigt orkar med det men att säga att det är sämre filmer är väl att ta i . Förresten gillar jag denna film ganska mycket och den höjs avsevärt av ett fruktansvärt bra slut osm jag diggar stenhårt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 21 Juli, 2003 Report Share Skriven 21 Juli, 2003 Slutet är underbart Finns massor av bra svartvita filmer, mkt skräckklassiker. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.