VitoCorleone Skriven 19 September, 2003 Report Share Skriven 19 September, 2003 Gudfadern filmerna är helt underbara. Jajamen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 19 September, 2003 Report Share Skriven 19 September, 2003 Gudfadernfilmerna är mäktiga!! Det kommer nog aldrig att göras en trilogi som kan mäta sig med the goodfather... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 19 September, 2003 Filmstar Report Share Skriven 19 September, 2003 Gudfadernfilmerna är mäktiga!! Det kommer nog aldrig att göras en trilogi som kan mäta sig med the goodfather... Du har rätt, för det har redan kommit en trilogi som är mäktigare. Host*SW IV-VI*host Ärligt talat så gillar jag också Gudfadern filmerna, men trean spårar ut och man får absolut inte samma känsla om ettan och tvåan. 2+/5. Kanske en trea, men jag måste se om den. Ettan är helt klart bäst, mest p.g.a Vito Corleone och den får en 5/5. Men tvåan är snäppet sämre. Den har fortfarande samma känsla och en mycket duktig De Niro, men handlingen är lite sämre. 4+/5. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 19 September, 2003 Report Share Skriven 19 September, 2003 Alltså jag kan inte förstå vad som är så speciellt med SW...jag har sett filmerna och verkligen inbillat mig att de är all that, men nää, det går helt enkelt inte...de är 'normalbra' filmer som underhåller, men inte mer än så... Lotr är också helt otroligt mäktig men jag skulle nog inte kalla det för den bästa trilogin(snart) genom tiderna...det finns så mycket annat, djupare och meningsfullare än den magiska ringen.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 20 September, 2003 Author Report Share Skriven 20 September, 2003 Alltså jag kan inte förstå vad som är så speciellt med SW...jag har sett filmerna och verkligen inbillat mig att de är all that, men nää, det går helt enkelt inte...de är 'normalbra' filmer som underhåller, men inte mer än så... Lotr är också helt otroligt mäktig men jag skulle nog inte kalla det för den bästa trilogin(snart) genom tiderna...det finns så mycket annat, djupare och meningsfullare än den magiska ringen.. Jag gillar verkligen din filmsmak Filmlover!!!! Det kommer nog defenitivt aldrog att göras en bättre trilogoi, och jag fattar absolut inte heller vad som e så speciellt med star wars filmerna. Dom är precis som du sa helt normala filmer som inte utmärker sig på något sätt. Ville bara påpeka att Gudfadern knappar in på lotr!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 20 September, 2003 Report Share Skriven 20 September, 2003 Alltså jag kan inte förstå vad som är så speciellt med SW...jag har sett filmerna och verkligen inbillat mig att de är all that, men nää, det går helt enkelt inte...de är 'normalbra' filmer som underhåller, men inte mer än så... Lotr är också helt otroligt mäktig men jag skulle nog inte kalla det för den bästa trilogin(snart) genom tiderna...det finns så mycket annat, djupare och meningsfullare än den magiska ringen.. Håller lite med Greenleaf helt klart, förutom att jag inte tycker den tredje gudfadern är dålig, däremot gillar jag inte tvåan (det an dock bero på att jag satt med kompisar och tittade), den är otroligt snygg, men jag har bara sett den en gång och ska se alla en gång till när jag hinner. Och star wars......kan det bli bättre, jag fattar inte hur man inte kan fastna för dem, tex den underbara imperial marschlåten där Darth Vader kommer och vandrar i de sterila miljöerna med en massa vita gubbar i kontrast till hans svart....filmkonst....underbart....jag får gåshud varje gång jag hör IM låten.... Star wars ligger mig varmt om hjärtat, har tittat på den flera gånger enda sedan jag var liten+ att Lotr är ljusår ifrån Star Wars Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 20 September, 2003 Report Share Skriven 20 September, 2003 Jag tycker definitivt att Star Wars-filmerna är bland de bästa som gjorts, tänk också på att dem gjordes för över 20 år sedan! Okej, jag förstår att vissa kan känna att SW-filmerna är extremt överhypade (vi minns ju alla uppståndelsen kring dem i samband med premiären av SW: Episode 1), men dem blir inte sämre filmer för det. Att vissa gillar SW mer än andra kan också bero på att man har växt upp med dem filmerna, och sett dem regelbundet ända sedan man var en liten skitunge (som jag ). Det som jag gillar så mycket i dem är den där härliga SW-känslan, som man inte riktigt kan beskriva, musiken (huvudtemat kanske är lite väl uttjatat vid det här laget, men resten av musiken är minst lika bra), de härliga miljöerna, karaktärerna (Han Solo är den ultimata hjälten och Darth Vader den ultimata skurken) och storyn. Till skillnad från många andra så tycker jag också att skådespeleriet faktiskt är väldigt bra. Många tycker t.ex. att Mark Hamill är dålig som Luke, men det håller jag inte alls med om. Vad gäller Gudfadern-filmerna, så har jag ännu inte sett 3:an, men de två första filmerna är helt suveräna och 2:an är bara pyttelite sämre än 1:an, eftersom man verkligen saknar Marlon Brando. Fast De Niro är också riktigt imponerande i rollen som Don Vito Corleone, med sitt väldigt subtila och nyanserade spel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 20 September, 2003 Report Share Skriven 20 September, 2003 the matrix, inte sett. terminator, inte sett. gudfadern, inte den heller. star wars har jag, nog, kanske, sett alla delar av. nä, förresten, inte nån av de där nya. som märkes kommer jag inte ihåg så mycket. scream... nä just det. fast jag har faktiskt sett de två första. del ett både en och två gånger för mycket. indiana jones, nope. omen?? (jaja, nån damien, såg jag längre upp... fortfarande frågetecken.) så det får liksom bli lotr, även om den inte är klar än. fast inte enbart med hjälp av den här fina uteslutningsmetoden, den är ju lite bra också. lite, lite granna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
steve Skriven 21 September, 2003 Report Share Skriven 21 September, 2003 Måste säga att även fast Gudfadern del 3 är ganska värdelös så drar trilogin totalt sett över de andra i listan besinningslöst. Inte för att jag sett Terminator 3 (som hör till andravalet) Star Wars 3, Matrix 3 eller 3:e Sagan om ringen.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 21 September, 2003 Author Report Share Skriven 21 September, 2003 Kom igen Gudfadern, du e snart ikapp både lotr och star wars...komigen! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wanderlei Skriven 23 September, 2003 Report Share Skriven 23 September, 2003 Gudfadern trilogin är nog den som jag föredrar mest, dock är bara två av filmerna riktigt bra, men de är nog bra för att jag ska rösta att trilogin är bäst. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 23 September, 2003 Author Report Share Skriven 23 September, 2003 (ändrad) Välkommen till forumet Wanderlei! Mycket bra röstat skulle jag vilja säga, nu är äntligen Gudfadern ikapp både lotr och star wars! Vilken utav filmerna i Gudfadern tyckte du va dålig? Jag tycker att alla är väldigt bra, gillar dock trean och tvåan bäst men ettan är det absolut inget fel på! Ändrad 23 September, 2003 av Hawa!i Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 23 September, 2003 Report Share Skriven 23 September, 2003 (ändrad) Jag har röstat på LoTR-triologin för att de två filmerna som visats har varit väääldigt bra, och jag kan se mig själv sittandes i biosalongen och bara njuuuta av 3:an... Ändrad 23 September, 2003 av Pilsk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wanderlei Skriven 23 September, 2003 Report Share Skriven 23 September, 2003 Välkommen till forumet Wanderlei! Vilken utav filmerna i Gudfadern tyckte du va dålig? Tack! Jag tycker att trean var ganska dålig, eller den var väll egentligen inte dålig, men i jämförelse med de två tidigare filmerna så var det inte mycket att jubla över. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 23 September, 2003 Report Share Skriven 23 September, 2003 Jag vet faktiskt inte var jag höll hus när dom första SW dök upp i biosalongerna. Men jag måste erkänna när SW-vågen kom så lyssnade jag på musik och hängde med polarna. Jag var inte ett dugg intresserad utav film överhuvudtaget... Men jag såg ju filmerna lite senare efter min pubertets och identitets kris, och då tyckte jag dom var jättebra. Vad jag försöker säga är att jag tyvärr inte kan känna någon SW-nostalgi-tripp. Japp, likadant med Gudfadern. Noll-koll... Dom såg jag också mycket senare i livet. Men när jag väl fick se dom så insåg jag att jag missat något mer i filmvärlden. Jag gillar verkligen de två första, men den tredje har jag ej sett. Och LOTR-böckerna som gått från generation till generation, kan jag bara säga dom missade jag också. Jag kan väl säga att jag inte direkt "led" utav harmoni, vilket krävs för att man ska ge sig tid för en bok i tillvaron. Men tack vare forumet så fick jag upp ögonen för filmerna i stället, vilket jag är mycket tacksam för. Och jag är så glad att LOTR och MATRIX är gjorda med dagens effekter och teknikens under som filmvärlden kan erbjuda i dag. Jag bara älskar att vältra mig i fantasins värld, och att se saker på film som man bara kan drömma om. Sci-Fi och Fantasy är liksom min grej, när min hjärna säger till mig: dream on baby... Okej att det finns gamla fina filmer som SW och Gudfadern, men jag har ingen lust att hålla på damma av filmer från 70-80-talet. Jag blickar framåt, och jag förväntar mig att det kommer mera fina filmer i framtiden. Fight for the future Så för mig var det naturligt att rösta på Matrix Nu har jag sagt mitt val i den här tråden med hjälp utav ett inlägg. Och jag tänker inte hålla på tjata om mitt val, med någon slags barnslig övertygelse om att alla då kommer att tycka om vad jag röstat på. Jag tänker då främst på någon här som ständigt ältar om sin Gudfadern, vilket ger mig omvänd effekt i negativ riktning mot filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.