Jump to content

Bästa trilogin?

Hawa!i

Vilken är den bästa trilogin??  

28 members have voted

1. 1. Vilken är den bästa trilogin??

• Lord of The Rings
      9
    • Matrix
      1
    • Terminator
      0
    • Gudfadern
      7
    • Star Wars Episode IV-VI
      7
    • Star Wars Episode I-III
      0
    • Scream
      0
    • Indiana Jones
      0
    • Omen
      0
    • Annan
      0

Rekommenderade inlägg

• Svar 46
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar

Ja, med tanke på att varken Matrix, StarWars I-III eller LOTR trilogin är klara så kan man omöjligt rösta på dem förränn att de sista filmerna har kommit ut.

Själv röstar jag helt klart på Star Wars. Den gamla trilogin förstås. Helt oslagbar.

Gudfadern kommer på en andra plats. Jag är inte överförtjust i trean precis. Håller inte samma klass som de två första.

Jag älskar den gamla SW-trilogin, och de två första filmerna i LOTR- och Gudfadern-trilogin (jag har inte sett Gudfadern III).

Det är lite svårt att rösta när man inte har sett alla delar i alla trilogier (det här är ändå en kul omröstning), men än så länge lutar det åt SW 4-6, även om Gudfadern I och II är bättre som filmer (bättre skådespeleri, regi, manus, musik etc).

Den nya SW-trilogin är medelmåttig och kan inte mäta sig med ovanstående trilogier. Syntetiska specialeffekter, träigt skådespeleri av dem flesta, och halvtaskigt manus, även om det finns en del spännande actionscener, som t.ex. podracet, eller hela sista halvtimmen av Episode 2.

Både Matrix- och Terminatortrilogierna (återigen har jag bara sett de två första delarna), var tekniskt revolutionerande och ett fyrverkeri rent action- och specialeffektsmässigt, men båda är ändå väldigt överskattade, enligt mig. Bra, ja, men inte helt fantastiskt. En actionfilm som är bättre än ovanstående är Face/Off.

Scream började bra, men en rolig och intelligent förstadel, som parodierade skräckfilmsgenren på ett snyggt sätt. 2an passerade nästan godkänt, då den drev med uppföljare på ett friskt sätt, men redan här blev det lite småjobbigt. Men 3an blev bara överdriven.

I Indiana Jones gillar jag inte De fördömdas tempel, dvs del 2.

Jag är medveten om att vissa trilogier inte är färdiga men de är ändå några utav de absolut största och mest kända trilogier ändå, därför hade jag med dom.

Jag hade nog fått ett antal klagomål om jag inte hade haft men tex, lotr eller matrix så det va lika bra att ta med dom..

Ändrad av Hawa!i

Wa!ingren,14 Sep 2003, 18:53] Jag tycker att SW trilogierna e bland de sämsta någonsin      <_<

Om du menar de gamla och menar allvar, tycker jag du borde utföra en "Brain exam".....

Fullständigt onödigt. Jag kan redan dela ut ett slutbetyg utan närmare undersökning. Jag ska inte avslöja vilket, men det faller utanför skalan kan jag avslöja.

Wa!ingren,14 Sep 2003, 18:53] Jag tycker att SW trilogierna e bland de sämsta någonsin      <_>

Om du menar de gamla och menar allvar, tycker jag du borde utföra en "Brain exam".....

Fullständigt onödigt. Jag kan redan dela ut ett slutbetyg utan närmare undersökning. Jag ska inte avslöja vilket, men det faller utanför skalan kan jag avslöja.

Mmm....Achtung, klankar man på Donnie Darko så har du nog rätt i ditt utlåtande. UTANFÖR SKALAN

Wa!ingren,14 Sep 2003, 22:05] va e nu detta för anklagelser :D jag tycket att både de gamla och nya SW är extremt dåliga filmer (med bra scener) och att Donnie Darko är en extremt dålig film... :rolleyes:

Nää :D

Gamla SW-trilogin är ju helt underbar! Jag tycker att dem har bra handling (framförallt SW 4), bra skådespeleri (framförallt SW 5), härlig musik, atmosfäriska miljöer och för sin tid mycket bra specialeffekter.

Donnie Darko är också mycket bra, även om den inte tillhör mina favoritfilmer. Se om den, den blir bättre ju mer man ser den.

Ändrad av mitchie

Wa!ingren,14 Sep 2003, 23:05] va e nu detta för anklagelser :D jag tycket att både de gamla och nya SW är extremt dåliga filmer (med bra scener) och att Donnie Darko är en extremt dålig film... :rolleyes:

Alltså bah.....Donnie Darko äger, SW äger och BAH.....hur kan man tycka så....STAR WARS ÄGER FETT

[LP]Wa!ingren har medelat mig att han har kommit på bättre tankar och nu älskar SW efter att han har blivit övertalad av dina retoriska mästargrepp. :P

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...