Jump to content

Uppgradering av forumet

Peo

Rekommenderade inlägg

• Filmstar

Jag har nu installerat Netscape 7.1 och testat Bio.nu. Det funkar bättre. Inga tomma eller ihopmixade inlägg. Däremot kvarstår problem med vänsterjusteringen av inläggen. Först ligger det snyggt vänsterjusterade i en tråd, sen när man scrollar ner så hoppar dem plötsligt in till höger mot mitten av fönstret.

• Filmstar
Jag har nu installerat Netscape 7.1 och testat Bio.nu. Det funkar bättre. Inga tomma eller ihopmixade inlägg. Däremot kvarstår problem med vänsterjusteringen av inläggen. Först ligger det snyggt vänsterjusterade i en tråd, sen när man scrollar ner så hoppar dem plötsligt in till höger mot mitten av fönstret.

Hmm, jag måste ta tillbaks det där. Problemen verkar vara lite mindre förekommande men fortfarande försvinner en mängd inlägg och det ser helt galet ut. Exempelvis i Filmer du just sett-tråden på sid 118 har en mängd inlägg bara försvunnit och justeringen är helt kaiko.

Ändrad av Jojje

Mmm... nu har jag laddat hem Netscape 7.1 (himla fort Netscape laddar och snygg e den också). Jag ser att efter detta inlägg: http://www.bio.nu/forum/index.php?showtopi...indpost&p=20619

så hoppar resten av inläggen på den sidan in i fel tabell. Antagligen har det med dubbelquote eller liknande att göra. Ska ta en närmare titt på inläggen där för att se vad som hänt.

• Filmstar
Mmm... nu har jag laddat hem Netscape 7.1 (himla fort Netscape laddar och snygg e den också). Jag ser att efter detta inlägg: http://www.bio.nu/forum/index.php?showtopi...indpost&p=20619

så hoppar resten av inläggen på den sidan in i fel tabell. Antagligen har det med dubbelquote eller liknande att göra. Ska ta en närmare titt på inläggen där för att se vad som hänt.

Jo, just det var ett bra exempel. Men det är inte bara inlägg som hoppar fel utan det är en mängd inlägg som är borta eller på helt fel ställe. Efter Czechflashs första inlägg är allt fel. Man ser det lätt om man har ett fönster öppet i IE och ett i Netscape.

Ändrad av Jojje

Tydligen är detta en känd bug där problem uppstår med gamla inbäddade citat. Nya quotes skrivna i denna nya version ska funka. Enligt en person beror det på "As far as I can see, this is due to the quote syntax for IPB 1.1 not being valid XHTML (includes -- in comments, which should terminate them)." Jag ska kolla om det går att fixa annars får vi leva med att vissa äldre inlägg ser som Jojje sa "kaiko" ut. Nyskrivna inlägg kommer inte att se ut så där.

• Filmstar
Tydligen är detta en känd bug där problem uppstår med gamla inbäddade citat. Nya quotes skrivna i denna nya version ska funka. Enligt en person beror det på "As far as I can see, this is due to the quote syntax for IPB 1.1 not being valid XHTML (includes -- in comments, which should terminate them)."  Jag ska kolla om det går att fixa annars får vi leva med att vissa äldre inlägg ser som Jojje sa "kaiko" ut. Nyskrivna inlägg kommer inte att se ut så där.

Du menar att det bara blir problem för gamla inlägg (dvs inlägg från innan uppgraderingen) som har använt citering? Inte om man använder citering i nya inlägg vare sig man citerar ett nytt eller gammalt inlägg? I såna fall är det inget jätteproblem, bara lite irriterande. :lol:

Netscape 7.1 var för övrigt en rätt trevlig bekantskap.

Ändrad av Jojje

Ja, gamla versionen hade två olika möjligheter att skriva citat, en som kallades för inbäddade. Den skapade problem i databasen som vad jag kan förstå blev synliga när allt gjordes på rätt sätt i den nya versionen. Möjligheten att skriva sådana citat finns inte längre i den nya versionen och därför gäller problemen endast gamla inlägg.

Tyckte också Netscape 7.1 såg bra ut.

Jag ber om ursäkt för problemen. Om jag lyckas hitta en fix på detta skriver jag här.

• Filmstar

Det där med att man nu kan lägga in en smiley mitt i texten numera när man skriver inlägg, och inte som förut då den alltid hamnade sist, funkar bara i IE och inte i Netscape. Gaaah. Det kanske alltid varit så. :blink:

God natt!

Ändrad av Jojje

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...