Peo Skriven 21 Oktober, 2003 Report Share Skriven 21 Oktober, 2003 Anna Mannheimer är nu klar som programledare för en helt ny filmfrågesport som sänds i SVT i höst. Popcorn är namnet på detta underhållningsprogram där de tävlande ska kunna så mycket som möjligt om film. De tävlande i Popcorn är kända personer med filmanknytning. Tävlingsmomenten kretsar kring olika filmklipp där nya och gamla filmer varvas, igenkänningsfaktorn är hög och det finns gott om tillfällen för publiken att känna sig delaktig. Popcorn är ett originalformat från SVT och de tolv halvtimmeslånga programmen sänds under lördagar i SVT 1 med start 22 november. Sändningstiden är 21.00, direkt efter Expedition: Robinson. Anna behöver såklart publik till programmet. Är du intresserad? Klickar här för mer info Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 21 Oktober, 2003 Report Share Skriven 21 Oktober, 2003 Känner jag svensk media rätt så kommer de bara behandla svensk film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Skriven 21 Oktober, 2003 Report Share Skriven 21 Oktober, 2003 Så illa kan det väl ändå inte vara, Achtung! Nu råkar jag höra till dem som faktiskt gillar en och annan svensk film, ja även om man inte räknar Bergman, och han utgör som ni vet en egen genre. Men bara svenskt? Det kan jag faktiskt inte tänka mig. På SVT:s sida (länken) står det bl a: Vi kommer att få se scener från filmer i de flesta genrer; action, dramer, science fiction, komedier och skräckfilm. Själva tanken med Popcorn är ju att det ska vara ett underhållande program där hela familjen kan vara med och tävla--- Svensk action går ju rätt snabbt att behandla, även om det gjorts en del försök i genren under senare år och svensk sf resp skräck... tja, det skulle väl vara Det okända. Så lite annat lär det nog bli. Kruxet är väl snarast att programmet ska spelas in i Göteborg. Jag gillar verkligen den staden men om inte nu SVT tänker betala min tågbiljett - jag tvivlar - så finns viss risk att en stockholmare som jag uteblir. Bra initiativ, annars, Peo! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 21 Oktober, 2003 Report Share Skriven 21 Oktober, 2003 Nix, man åker inte till Göteborg bara för att vara med i en tv-publik. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Skriven 21 Oktober, 2003 Report Share Skriven 21 Oktober, 2003 Nix, man åker inte till Göteborg bara för att vara med i en tv-publik. ...om man nu inte bor i Mölndal. Eller Partille. Men det ska bli sk^j att se programmet! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 22 Oktober, 2003 Moderator Report Share Skriven 22 Oktober, 2003 Hurra! Äntligen ett TV-program i min smak! Och ni bortskämda stockholmare, försök inte klaga! Allt annat händer ju i Stockholm! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.