Hrafn Skriven 14 December, 2003 Report Share Skriven 14 December, 2003 Går det inte att göra någonting åt problemet med spoilers? Jag hade tänkt mig någonting som döljer text med hjälp av BB kod, typ som på forumet Shinra Online. Jag har fixat exempel på vad jag menar här: http://www.shinraonline.com/board/showthre...691#post2998691 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 14 December, 2003 Report Share Skriven 14 December, 2003 Det går här också: spoilers!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 14 December, 2003 Report Share Skriven 14 December, 2003 Hur gör man det då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 14 December, 2003 Report Share Skriven 14 December, 2003 Jag har sett att Achtung gjort det någon gång tidigare och tycker att det är en ganska snygg lösning. Ska vi göra ett försök att övergå till den typen av spoilertag? Fast det kan va svårt att få nya medlemmar att förstå hur man ska göra... vad tror ni? För att skapa den spoilertaggen lägger du din spoiler inom ett "quote" och skriver texten i vit text. För att läsa texten måste man markera den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 14 December, 2003 Report Share Skriven 14 December, 2003 Varför inte bara fortsätta med *SPOILERVARING* och sen sätta texten lite längre ner? Det har funkat fint för mig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hrafn Skriven 14 December, 2003 Author Report Share Skriven 14 December, 2003 Jag har sett att Achtung gjort det någon gång tidigare och tycker att det är en ganska snygg lösning. Ska vi göra ett försök att övergå till den typen av spoilertag? Fast det kan va svårt att få nya medlemmar att förstå hur man ska göra... vad tror ni? För att skapa den spoilertaggen lägger du din spoiler inom ett "quote" och skriver texten i vit text. För att läsa texten måste man markera den. Det är en jättebra lösning för oss som redan postar, men som du säger så kan nya medlemmar lätt bli konfunderade. Det bästa enligt mig vore att försöka koda in någonting som liknar det, men görs med en simpel knapptryckning på en göm-din-spoiler knapp. Om det inte går, eller om det är för tidskrävande, så tycker jag att vi borde gå över till Achtungs lösning. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 14 December, 2003 Report Share Skriven 14 December, 2003 Jag tycker nog det räcker att göra som whatever. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 14 December, 2003 Filmstar Report Share Skriven 14 December, 2003 Test: Achtung älskar sentimentala och romantiska komedier, typ Kärleken checkar in. Sen vore det ju kul om det kunde stå SPOILER i stället för QUOTE. För min del duger *** SPOILER ***, men det är klart... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 15 December, 2003 Report Share Skriven 15 December, 2003 *Känner mig dum*. Hur får man dit vit text? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 15 December, 2003 Report Share Skriven 15 December, 2003 (ändrad) oops, jag råkade posta ett inlägg av misstag.... Ändrad 15 December, 2003 av filmlover_424 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 15 December, 2003 Filmstar Report Share Skriven 15 December, 2003 Off The Ground, skriv [ COLOR=white]Bla bla bla bla[/color] så blir det vitt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 15 December, 2003 Report Share Skriven 15 December, 2003 oops, jag råkade posta ett inlägg av misstag.... Oj, ja mé... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 16 December, 2003 Report Share Skriven 16 December, 2003 (ändrad) Hmmm bryr mig inte riktigt hur man visar sina spoilers, så länge man vet vad det spoilar så man kan undvika att läsa det så är det bra Håller med Jojje, Achtung verkar ha en förkärlek för romantiska komedier, och jag har hört honom uttala att Ben affleck skulle vara en favorit Ändrad 16 December, 2003 av roadwarrior Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 16 December, 2003 Report Share Skriven 16 December, 2003 Ok, verkar som de flesta tycker det är bra som vi spoilervarnar nu, så vi fortsätter på den vägen. De som vill får givetvis skriva sina spoilers i vit text i quote. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 16 December, 2003 Report Share Skriven 16 December, 2003 TEST Funkar det här???? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.