Peo Skriven 18 December, 2003 Report Share Skriven 18 December, 2003 Årets Golden Globe nomineringar har precis meddelats: http://www.hfpa.org/nominations2004.html Bästa drama: COLD MOUNTAIN THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING MASTER AND COMMANDER: THE FAR SIDE OF THE WORLD MYSTIC RIVER SEABISCUIT Bland bästa utländska film återfinns min favorit GOOD BYE, LENIN (GERMANY). Men man har också vågat sig på att nominera Osama från Afghanistan... Cold Mountain, Mystic River och RotK verkar ha stärkt sina Oscarchanser efter alla nomineringar här. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 18 December, 2003 Moderator Report Share Skriven 18 December, 2003 Jaha... har bara sett en av de här filmerna. Vilken tycker du förtjänar utmärkelsen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 18 December, 2003 Filmstar Report Share Skriven 18 December, 2003 Har inte sett Cold Mountain av de nominerade, men bästa film måste bli Mystic River av de fem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 18 December, 2003 Report Share Skriven 18 December, 2003 Den enda av de nominerade som jag har sett hitills är Mystic River, som jag överlag tyckte var mycket bra. Jag hoppas att Sean Penn kammar hem en GG-statyett för bästa manliga huvudroll, det är han värd. Jag vill egentligen inte uttala mig om en film jag inte har sett, men av de snuttar jag sett och vad jag har läst att döma så känns det typiskt att en sådan "hjärtevärmare" som Seabiscuit blir nominerad, men jag har som sagt inte sett filmen, men kanske blir det någon gång i framtiden. Har dock svårt för sådana typer av filmer, och Orvars recension gjorde inte precis att jag fick mer lust att se den. Cold Mountain ska bli intressant att se, främst då Nicole Kidman, som jag älskar, är med i den. Sagan om konungens återkomst och Master and Commander, som jag återkommer till med korta recensioner inom en snar framtid, är också måsten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 18 December, 2003 Filmstar Report Share Skriven 18 December, 2003 (ändrad) mitchie: Jag håller med dig om att Sean Penn förtjänar att vinna för sin insats. Hoppas även han vinner en Oscar. Han lär även vara bra i 21 Grams. Seabiscuit var lite av en besvikelse för mig, även om den gått hem hos amerikanarna. Tycker inte den förtjänar att nämnas bland de bästa filmerna i år. Master and Commander var välgjord och så, men det är inte heller en film som är värd att vinna. Cold Mountain har jag inte sett, men tror inte på den. För det första är det inte min typ av film och för det andra har den inte några skådespelare som tilltalar mig (förutom Donald Sutherland som alltid är cool, men han har en biroll). Mystic River är den jag hoppas på mest, i de flesta kategorier. Huvudroll, film, manus och regissör...Även om jag inte följer Golden Globe lika mycket som Oscarsgalan... Ändrad 18 December, 2003 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 18 December, 2003 Report Share Skriven 18 December, 2003 Har bara sett Sagan Om Konungens Återkomst, men även Mystic River verkar bra. Får se Cold Mountain när den kommer. Seabisciut verkar inte vara mycket att hurra över. Men Sagan... är nog ändå min klara favorit. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 18 December, 2003 Report Share Skriven 18 December, 2003 Master and Commander blev total sågad i tidningen Fredag. Den fick 1/5 och deras motiveringar var inte snälla... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 18 December, 2003 Author Report Share Skriven 18 December, 2003 Har för mig att Orvar gav Master and Commander en 4, men annars har väl både Master and Commander och Seabiscuit fått ett ganska svalt mottagande av svenska filmkritiker? Själv har jag varken sett den ena eller den andra än tyvärr. Big Fish och Lost in Translation (fyra respektive fem nomineringar) ser jag fram emot. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 18 December, 2003 Report Share Skriven 18 December, 2003 Har för mig att Orvar gav Master and Commander en 4, men annars har väl både Master and Commander och Seabiscuit fått ett ganska svalt mottagande av svenska filmkritiker? Iofs, men amerikanerna gillar dem och det är inte svenskarna som ger ut oscars. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 18 December, 2003 Author Report Share Skriven 18 December, 2003 Golden Globe nomineringarna utses av ett 90-tal nöjesjournalister som jobbar för icke-amerikanska media i Hollywood och är anslutna till Hollywood Foreign Press Association. Jag tror inte det är så många av dessa som är amerikanska medborgare. På deras hemsida står endast en "svensk" medlem, Marianne Ruuth. Golden Globe har inget egentligen med Oscarsgalan att göra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 18 December, 2003 Report Share Skriven 18 December, 2003 Ok, det visste jag inte. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
agda Skriven 22 December, 2003 Report Share Skriven 22 December, 2003 tjohoo!!! hoppas att cold mountain vinner allt! har inte sett den än men den verkar så grymt bra!! kolla trailer mm på www.coldmountainmovie.com tyvärr verkar ingen veta när den får svensk premiär. läste häromdan att svensk distrubition inte är klar. så vi får väl vänta till typ mars............ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.