Jump to content

KREATIVT KAOS

Tofu

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte glatt starta en tråd där man om nu råkar ha gjort en film själv eller liknande kan berätta om den, och hur man kan se den osv.

Kanske inte blir så populärt men heck vem vet.

------------------------------------------------------------------------------------------------

titel: Well Done Gary

org längd: 2,30 - ungefär

storlek: 20 772kb (quicktime)[17 776kb zipad]

finns: endast på min dator då jag inte hittat annan plats för den.

kontakta mig på msn: dr_mad_gs@hotmail.com om ni vill se den.

Filmen är handlar om en macho homofob som hånar ett homosexuellt par, en magisk pil senare och han vaknar upp med för honom skrämmande nya sexuella tändningar.

Filmen kom till en sommar då jag och en vän var vid Sergels Torg och gick in i ett tält där de utlöste en filmtävling. Tävlingen gick ut på att man fick en ett fåtal timmar på sig att komma på filma och klippa en film på en minut. Well Done Gary blev vårat bidrag till den tävlingen.

Den filen jag har på dator är dock en Directors Cut jag gjorde på matrialet vi hade spelat in den dagen. Den är då runt 2½ minut lång om man inte räknar med eftertexterna. Vi la dessutom på egenproducerad musik.

Om någon skulle vilja se tävlingsbidraget då de tede sig får gå in på www.fromto.se och leta reda på 'well done gary' helt enkelt.

Enjoy!

(ps. jag har märkt att filmen har rätt mkt budskap och liknande om man tänker till och analyserar)

Ändrad av Tofu

• Svar 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe ja låter ju stimulerande :D

Har nämnt det tidigare att jag och några vänner skapat God Bless america som också innehåller en del budskap, ja om man nu kan låta bli att skratta åt det taffliga genomförandet och leta efter det vill säga. Det som egentligen förstörde mycket av filmen var att vi klippte det hela på en klippstation som var helt värdelös och som hela tiden hängde sig vilket utlöste viss frustation. Men det blev nog så bra det kunde bli. filmen är hela 43 min, tror jag, med extramaterial och allt, felklipp och lite bakom kullisserna vill säga.

Vi håller på att spåna på en ny film som ska vara mycket mer profisionell men det är svårt att hinna med när livet också innehåller en massa skolarbete. Nåja vi får se om det fixar sig :D

• Filmstar

Jag har ju också berättat om en film jag gjorde för några år sen. Jag har den på CD någonstans och skulle (om jag hittar den) kunna bränna över den på CD åt de som skulle vilja ha och skicka. Men som sagt, jag måste först hitta skivan eller på något sätt lägga över filmen på CD (problemet är att datorn som den ligger på inte har brännare).

Jag vet att det fanns viss efterfrågan när jag tog upp detta tidigare, så jag ska göra mitt bästa för att få fram denna guldklimp :up:

jag och min kompis gjorde en fantastisk eposlik remake på cykeltjuven där jag spelade den bestulna stackaren och hon tjuven. höjdpunkten på filmen är när jag jagar henne springande med cykeln över en kulle tills hon springer in i ett träd och jag kan ta tillbaka min kära cykel (detta fick dock en tredje kompis filma).

detta mästerverk var på ca 3 minuter och tog oss en halv dag att spela in eftersom vi klippte direkt i kameran.

tyvärr går den inte längre att få tag på, bandet blev olyckligtvis överspelat.

några sådana ställe har jag inte stött på.

www.paradiso.se måste man t.e.x skicka in sin film på band till dom för att de sedan ska komprimera och lägga upp det. krångligt.

www.voodoofilm.org går det att ladda upp i rätt stor storlek. Men jag får alltid time-out på den datorn jag har hemma iallfall när jag ger mig på den bedriften.

Kul tråd!

Jag är råkar faktiskt älska att göra egna filmer, jag och en kompis har en på runt två minuter som vi spelade in runt nyår. Det är en stumfilm utan egentlig handling, eftersom vi gjorde den helt spontant satsade vi på att få en skön känsla och fin miljö. Jag vet inte om jag kan lägga upp den eftersom vi hade tänkt delta i en festival med den, men jag ska försöka, den är bara runt 16 meg stor (i dålig kvalitet dock) om någon hemskt gärna skulle vilja se den skulle jag kunna skicka den på MSN eller nåt. Kasta iväg ett PM isåfall...

Jag har tillsammans med några kompisar gjort en del roliga (bara för de inblandande) kortfilmer med improviserad dialog och handling. :D

Där kan man snacka om lågbudget, den låg på 0 kronor... Den enda specialeffekten var kamerans "slow shot", d.v.s. slow motion, passar bra i actionssekvenser. Själv passar jag inte som skådespelare, utan mer som fotograf, även om jag är lite darrhänt ibland. :ph34r:

Det man lär sig av att spela in film är att det tar en jädrans massa tid, många gånger mer än man tror, och det är mycket krångel med ljus, kostym o.s.v. Att spela in en tio minuters film kan ta en hel dag, om det vill sig illa.

Ändrad av Off The Ground

• Filmstar
Det man lär sig av att spela in film är att det tar en jädrans massa tid, många gånger mer än man tror, och det är mycket krångel med ljus, kostym o.s.v. Att spela in en tio minuters film kan ta en hel dag, om det vill sig illa.

Jo, jag vet. Det tog en hel dag att spela in filmen jag nämnt som blev runt 2 minuter...

Jag och mina närmaste vänner har gjort ett stort antal kortfilmer. Orkar inte räkna upp alla men kan säga att vi bland annat har parioderat socialtjänsten, gjort en dokumentär om livet som gatumusikant och gjort en actionfylld drama/thriller/komedi om en ninja som bosatt sig i skogen bakom Ica Larsberg...

Vi har även ett litet projekt som har pågått i ca 3 år nu, en Jackass-kopia med det originella namnet Dumbass. Jätteskoj, dock töntigt som fan... :)

Ändrad av Pilsk

Jag och mina närmaste vänner har gjort ett stort antal kortfilmer. Orkar inte räkna upp alla men kan säga att vi bland annat har parioderat socialtjänsten, gjort en dokumentär om livet som gatumusikant och gjort en actionfylld drama/thriller/komedi om en ninja som bosatt sig i skogen bakom Ica Larsberg...

Hehe, kommer du ihåg filmen om den misslyckade campingturen då?

Hehe, kommer du ihåg filmen om den misslyckade campingturen då?

Jo, men den filmen såg jag mer som ett irritationsobjekt att göra... vi hade ju en jobbig deadline och slutresultatet sket väl sig? Hann du se filmen?

• Filmstar

Jag har varit i samtal med min kollega som jag gjorde filmen Avbrott med och det visar sig att han har filmen på CD. Jag kommer antagligen få den under nästa vecka och kan då kopiera den åt de som är intresserade. Det är min regidebut och även om det är långt ifrån perfekt och utan missar, är jag faktiskt nöjd med den. Filmen är förresten 2.14 lång med musik av Rammstein och Jean-Michel Jarre.

Jag återkommer när jag har den i min ägo.

EDIT: Handlingen är den att en inbrottstjuv anländer till ett hus som han bryter sig in i. Väl där inne börjar han plocka åt sig silvret. Under tiden är den som bor där på väg hem...Hur ska det hela sluta ? En liten klassiker helt enkelt.

Ändrad av Czechflash

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...