Jump to content

Johnny Depp!

Ireth

Rekommenderade inlägg

Men är det inte så att man lätt bedömer en skådis som bra bara för att personen ifråga har smak nog att välja rätt roller? Skådisen väljer rätt personer att jobba med?

Det är Johnny Depp mycket bra på. De filmer han valt att medverka i är alltid intressanta.

Ändrad av Scissora

• Svar 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men varför har ingen nämnt Depps prestation i "Before Night Falls"? :angry: I denna film spelar han två helt olika roller: transvestit samt hård förhörsledare. Det var särskilt valet av rollen som transvestit som imponerade på mig, jag menar, hur många av dagens "kända" skådespelare hade haft modet att, på helt allvar (i komedier finns det ju en hel del skådespelare som gör det men inte då det gäller drama), klä sig i klänning, smink och högklackat.

Men varför har ingen nämnt Depps prestation i "Before Night Falls"?  :angry: I denna film spelar han två helt olika roller: transvestit samt hård förhörsledare. Det var särskilt valet av rollen som transvestit som imponerade på mig, jag menar, hur många av dagens "kända" skådespelare hade haft modet att, på helt allvar (i komedier finns det ju en hel del skådespelare som gör det men inte då det gäller drama), klä sig i klänning, smink och högklackat.

han transade även i Ed Wood (1994).

David Duchovny från X files hoppade också in som transa i Twin Peaks.

Men varför har ingen nämnt Depps prestation i "Before Night Falls"?  :angry: I denna film spelar han två helt olika roller: transvestit samt hård förhörsledare. Det var särskilt valet av rollen som transvestit som imponerade på mig, jag menar, hur många av dagens "kända" skådespelare hade haft modet att, på helt allvar (i komedier finns det ju en hel del skådespelare som gör det men inte då det gäller drama), klä sig i klänning, smink och högklackat.

Brad Pitt...

Det har vi ju inte sagt heller. Jag kom bara med en till.. typ.

---

Är det förresten någon som vet en bra film med Johnny Depp som ni kan vara vänliga och säga mig? Förutom Pirates of the Caribbean. Den filmen har jag fått nog av.

Men jag kollade på Once upon a time in Mexico och den filmen tyckte förstås inte jag var bra. Handlingen var lite för knepig för min smak med..

• Filmstar

Donnie Brasco tycker jag var riktigt bra. Och varför inte gå på bio och se Secret Window? Den verkar inte vara allt för dålig. Sen gillar jag Dead Man av Jim Jarmusch, men om du inte gillar knepiga filmer så kanske det inte är nåt för dig, men den är verkligen annorlunda och sevärd i mina ögon. The Ninth Gate (av Polanski) är ganska mysig.

Donnie Brasco tycker jag var riktigt bra. Och varför inte gå på bio och se Secret Window? Den verkar inte vara allt för dålig. Sen gillar jag Dead Man av Jim Jarmusch, men om du inte gillar knepiga filmer så kanske det inte är nåt för dig, men den är verkligen annorlunda och sevärd i mina ögon. The Ninth Gate (av Polanski) är ganska mysig.

Det skadar ju aldrig att testa och se på filmerna. Tack för tipsen.

Ok, det kanske blev ett missförstånd, för jag menade inte att ni skulle ha påstått att det fanns många skådespelare som spelade transvestiter :)

Dessutom kan jag rekomendera Sleepy Hollow med Johnny Depp.

Ok, det kanske blev ett missförstånd, för jag menade inte att ni skulle ha påstått att det fanns många skådespelare som spelade transvestiter :)

Dessutom kan jag rekomendera Sleepy Hollow med Johnny Depp.

Nej, men jag tror inte det finns många som spelar det heller.. Jag har faktiskt inte sett en enda heller tror jag.. :huh:

Okey, tack.

• 8 months later...

Alla filmer med Johnny är lika kul att se, men man har ju så klart sina favoriter. Ända sen jag för första gången kollade på imdb om Johnny Depp och Charlie and the chocolatefactory har jag bara velat se den. Boken är skitkul!!

Pricken över i:et är att det är Tim Burton som regisserar!

En film som dom flesta inte sett är ju Fear and loathing in Las Vegas som är så oerhört kul och bra!

:up::up::up:

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...