Filmstar Jojje Skriven 7 Augusti, 2005 Filmstar Report Share Skriven 7 Augusti, 2005 Äh, va fan, tog du bort Lestats inlägg, Peo?! Tänkte ju just svara på det, ha ha. Du vet ju hur Lestat-mannen gillar att gnabbas med glimten i ögat. Men ok, off topic var det ju... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 7 Augusti, 2005 Report Share Skriven 7 Augusti, 2005 It's back... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 7 Augusti, 2005 Filmstar Report Share Skriven 7 Augusti, 2005 Kan inte nån minska på storleken på Lestats - om än fina - men stora bild? <{POST_SNAPBACK}> kan inte du skaffa dig ett liv! <{POST_SNAPBACK}> He he, mitt liv går ju ut på att reta dig, my friend! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 7 Augusti, 2005 Filmstar Report Share Skriven 7 Augusti, 2005 Precis som Lestat säger så är det "a new bat in town", och det är bara att konstatera att Batman Begins är den bästa Lädderlappen-filmen hittills. Christian Bale är en av de mest intressanta skådisarna just nu och gör oftast bra insatser i bra filmer. Det finns dock undantag, t ex den usla Drakarnas rike (inte för att Bale gör en usel insats precis, men filmen är ett bottennapp, enligt mig). Var lite förvånande över att just Christopher Nolan som regisserade filmen, efter filmer som Memento och Insomnia från honom. Men Nolan gör det hela till sin egen film. Det är inte en typisk serietidningsactionfilm, utan mer realistisk och med mer fokus på karaktärerna, i det här fallet Bruce Wayne och hur han blev Lädderlappen. Början är därför bra. Det är ett välspelat drama med lagom actioninslag och dessutom med en skådisensemble som inte går av för hackor. Det är ett mycket starkt team som filmskaparna fått ihop. Bale är som bäst när han inte är Lädderlappen. Precis som andra har skrivit så får jag också American Psycho-vibbar då och då. Filmen är alltså som bäst just här, när Bale formar sin Lädderlapp och träffar Morgan Freeman första gången och testar diverse pryttlar, inklusive den lite annorlunda Batmobilen (varför måste man ligga på mage för att avlossa raketerna, he he?). Sen blir det tyvärr mot slutet ganska ordinär och tråkig action. Dessutom inte speciellt snygga fajtingscener. Som andra påpekat är det för hafsigt och ryckigt och det blir bara en röra av händer och fötter. Man ser inte alls vad som händer. En fälla som alltför många faller i. Det handlar väl om att filmskaparna helt enkelt inte har tid eller lust att fokusera på just detta, vilket tyvärr inte ger ett helgjutet intryck. Man kan t ex jämföra med en annan Bale-film, Equilibrium, där just fajtingscenerna är riktigt bra. Lite synd att detta inte håller samma klass här, men det är väl som Czech skrev; Nolans styrka är thriller-genren och det är denna han ska hålla sig till. Betyget till Läderlappen börjar blir en stark trea. 3+/5 PS. Det faktum att människan till ca 60 % består av vatten gjorde att även jag tyckte att en viss detalj kändes lite märklig. DS Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 8 Augusti, 2005 Report Share Skriven 8 Augusti, 2005 Äh, va fan, tog du bort Lestats inlägg, Peo?! Tänkte ju just svara på det, ha ha. Du vet ju hur Lestat-mannen gillar att gnabbas med glimten i ögat. Men ok, off topic var det ju... <{POST_SNAPBACK}> woopsidopsi, va känsligt de va här´ra. ha ha ha on topic: see ya soon mate....I hope! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 26 Augusti, 2005 Report Share Skriven 26 Augusti, 2005 Man kan reda nu Boka Batman Begins på Discshop och det Preliminära releasedatumet är: 2005-11-23. Mer Fakta Extra material på 2-Disc utgåvan: » Trailer » Batman, resan börjar: Manuskoncept, storyns utveckling och rollbesättning » Mental och fysisk träning: Stridstekniker » Gotham City blir till: Produktionsdesign » Manteln och masken: Den nya Batmandräkten » The Tumbler: Den nya Batmobilen » Upptäcksresan: Filminspelning på Island » Batman räddar Gotham City: Tågscenen » Batmans många ansikten: Batman från 80-talet fram till i dag » Konfidentiellt arkiv: Person och vapengalleri » Bildgalleri idéer och design för marknadsföring » DVD Rom PC Weblink till Batman Begins på Internet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Street Skriven 26 Augusti, 2005 Report Share Skriven 26 Augusti, 2005 Hoppas framsidan blir snyggare än den de har nu så länge som cover. Materialet på skivorna ser ju ut att bli nice! Stör mig på att vi inte får serie-tidningen med här i den svenska utgåvan! Någon av dessa hade varit perfekt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
uCj Skriven 27 Augusti, 2005 Report Share Skriven 27 Augusti, 2005 Czechflash Vad kul att du vill att hon ska dö hela tiden, oavsett film Men jag förstår dig givetvis. Filmen tycker jag inte alls är helt fulländad, men den gav mig precis den känsla jag ville få och hur tokigt det än verkar så gav jag den faktiskt en femma vilket gör den till den 8:e femman Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 Augusti, 2005 Filmstar Report Share Skriven 27 Augusti, 2005 Czechflash Vad kul att du vill att hon ska dö hela tiden, oavsett film Men jag förstår dig givetvis. Filmen tycker jag inte alls är helt fulländad, men den gav mig precis den känsla jag ville få och hur tokigt det än verkar så gav jag den faktiskt en femma vilket gör den till den 8:e femman <{POST_SNAPBACK}> Haha, nja jag tycker faktiskt inte hon var så störande här. Det var väl i Phone Booth jag tyckte att hennes karaktär borde fått ett sånt öde. Här var hon ändå ok. En femma är dock långt ifrån vad jag skulle ge den, men det är kul att du gillade den så pass mycket. Visst är det bästa Batman-filmen, det är det inget snack om. Det som hade kunnat höja filmen en del hade varit bättre actionscener. Men karaktärerna, det mörka i filmen och handlingen var annars som de skulle vara. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.