Ralle-San Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 (ändrad) Kill bill bra eller dålig? filmen har fått väldigt blandad kritik av många, och av alla mina kompisar så är det bara jag som gillar filmen. konstigt! jag tycker den är ett mästerlig specielt om man tycker om action, spaggeti västern, samurai, kung fu, anime. Filmen har även riktigt skickligt bildberättande med väl vald musik och bra karaktärer med coola dialoger. Handling/Manus: 3/5 Skådespelare: 5/5 Regi: 5/5 Musik: 5/5 DVD-produktion: 2/5 jag ger båda vol 1, vol 2 en 4/5 Vad tycker ni om dessa filmer? Mvh Elessar86 Ps: se kill bill uncuten om ni stör er på det svartvita. Ändrad 7 Januari, 2005 av Elessar86 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocky_get_heavy Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Stay strong my broder! Jag är också med människor där majoriteten är "Bill hatare". Visst är dom underbara, inget snack om saken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosiegrosie Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Kill Bill är två jävligt bra filmer. Speciellt tvåan, eller liksom tvåan är ju upplösningen på det hela, det är ju egentligen bara en lång film hackad i två. Men jag måste ändå vara en lite whiner och säga att både Reservoir dogs och Pulp fiction är bättre. Enligt mig alltså. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 7 Januari, 2005 Author Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Stay strong my broder! Jag är också med människor där majoriteten är "Bill hatare". Visst är dom underbara, inget snack om saken. Hehehehehe oki smaken som baken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocky_get_heavy Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Kill Bill är två jävligt bra filmer. Speciellt tvåan, eller liksom tvåan är ju upplösningen på det hela, det är ju egentligen bara en lång film hackad i två.Men jag måste ändå vara en lite whiner och säga att både Reservoir dogs och Pulp fiction är bättre. Enligt mig alltså. <{POST_SNAPBACK}> Jag tycker personligen inte att de går att gemföra filmerna med varandra, jag tycker att man ska se helheten. Men vad spelar de för roll, dom är ju fem-stjärniga filmer båda två så vad tjurar jag över Sen så ska du inte skämmas över att du tycker att Reservoir dogs och Pulp fiction är bättre, de är dom ju! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
rosiegrosie Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Kill Bill är två jävligt bra filmer. Speciellt tvåan, eller liksom tvåan är ju upplösningen på det hela, det är ju egentligen bara en lång film hackad i två.Men jag måste ändå vara en lite whiner och säga att både Reservoir dogs och Pulp fiction är bättre. Enligt mig alltså. <{POST_SNAPBACK}> Jag tycker personligen inte att de går att gemföra filmerna med varandra, jag tycker att man ska se helheten. Men vad spelar de för roll, dom är ju fem-stjärniga filmer båda två så vad tjurar jag över Sen så ska du inte skämmas över att du tycker att Reservoir dogs och Pulp fiction är bättre, de är dom ju! <{POST_SNAPBACK}> Det var det jag menade med att tvåan var bättre, eller liksom, sen kom jag på att det är som en film, men slutet är bäst. det finns en del sega partier i filmen. Haha, tur att du höll med mig där då : Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 7 Januari, 2005 Author Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Man ska se filmen som hel och inte två halvor. första delen har väldigt lite handling enligt många och tycker den är skit och missar andra del som är mycket bättre för dom tcket första e skit. om ni läser detta och inte gilla första å inte såg andra försök se den med. man kan ju inte kalla kill bill skit utan att se hela filmen eller?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 7 Januari, 2005 Author Report Share Skriven 7 Januari, 2005 (ändrad) Man ska se filmen som hel och inte två halvor. första delen har väldigt lite handling enligt många och tycker den är skit och missar andra del som är mycket bättre för dom tycket första var skit. om ni läser detta och inte gilla första och inte såg andra försök se den med. man kan ju inte såga kill bill utan att se hela filmen eller?? Ändrad 7 Januari, 2005 av Elessar86 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 (ändrad) Såg båda två efter varrandra. Ettan blev väl lite bättre men tvåan va inte alls bra. Jag säger det igen, Uma Thurman passar inte alls som The Bride. Dialogen är ganska dålig och ibland rentav fjantig. Vissa musikstycken är rätt så bra, tänker mest på Morricones. Den enda skådisen som verkligen imponerar på mig är Carradine. Ändrad 7 Januari, 2005 av Hawa!i Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Det är nog den bästa filmen Tarantino gjort. Och en av mina absoluta favoriter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 7 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Jag trodde också man skulle se dem två som en film, men det tyckte jag inte man kunde göra. Första filmen var bra, men något fattades, så jag såg fram emot den andra. Men den andra är faktiskt dålig med Tarantinos mått sett. Kill Bill vol. 1 ger jag 4/5 efter att ha sett den tre gånger (två på bio, en på DVD). Det är en bra film, men den kunde ha varit bättre. Antagligen den näst sämsta av filmerna QT har gjort, säger ganska mycket. Kill Bill vol. 2 ger jag 3/5 efter att ha sett den två gånger (bio). Definitivt den sämsta filmen QT har gjort och hade det inte varit för ett par scener och bra musik, hade den fått lägre betyg. Jag tycker fortfarande man bara borde ha gjort en film som hade varit som den första, men med mer karaktärsdjup. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sellius Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Kill Bill vol.1 är en av mina absoluta favoritfilmer. Jag har sett den flera gånger och den är så jävla bra. Det blir ju jävligt spännande på slutet också när Bill säger att barnet fortfarande lever... Men tvåan däremot tycker jag är jävligt dålig och inte alls lika bra.......Jag vet inte direkt varför jag tycker den va så dålig men den känns bara sämre.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Jag tycker absolut inte att Kill Bill är bra! Detta var den första filmen med Quentin Tarantino och därför var jag väldigt omtsägelsefull när en kompis tvingade på mig Pulp Fiction! Jag älskar dialoger, och trodde att QT alltså inte kunde göra dialoger över huvud taget... Men efter att ha sett Pulp Fiction ändrade jag uppfattning... Men jag har ännu inte sett kill bill vol 2, kanske är lika bra att göra det så man har gjort det... Men Kill Bill vol 1 var absolut inte sevärd!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 7 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 7 Januari, 2005 missile: Om du inte gillade ettan, tror jag inte du skulle gilla tvåan mer. Det är nog få (om än vissa) som tycker tvåan är bättre än ettan. Men inte alla gillar ettan heller... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 7 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 7 Januari, 2005 (ändrad) Och jag är en av dem... Nej men första gången var jag ganska missnöjd över ettan och gav den inte mer än en stark trea. Såg tvåan och den gillade jag betydligt mer. Men nu har jag sett om del 1 och jag måste säga att jag gillar den långt mycket mer än första gången. Så jag tycker att de ligger på samma stabila fyra, men första gången var tvåan aningen vassare. Ändrad 7 Januari, 2005 av Greenleaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.