Pixies Skriven 26 Januari, 2005 Report Share Skriven 26 Januari, 2005 Men sen är jag en av få som verkligen gillar (och uppskattar) Jackie Brown till fullo. Det är en sån film vissa måste se flera gånger för att uppskatta. Äntligen någon annan som verkligen gillar Jackie Brown! Det jag hör från andra är mest att de tycker den är urkass eller liknande. Jag kan inte förstå det! Den är helt underbar, storyn är ju helt genialisk! Definitivt (positivt) överraskande slut på den! Herregud, jag älskar den filmen! Och tja... Jackie är ju en ganska rejält cool kvinna tycker jag då Dock har jag bara sett den en enda gång tyvärr... men jag uppskattade den rejält från start! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 27 Januari, 2005 Men sen är jag en av få som verkligen gillar (och uppskattar) Jackie Brown till fullo. Det är en sån film vissa måste se flera gånger för att uppskatta. <{POST_SNAPBACK}> Äntligen någon annan som verkligen gillar Jackie Brown! Det jag hör från andra är mest att de tycker den är urkass eller liknande. Jag kan inte förstå det! Den är helt underbar, storyn är ju helt genialisk! Definitivt (positivt) överraskande slut på den! Herregud, jag älskar den filmen! Och tja... Jackie är ju en ganska rejält cool kvinna tycker jag då Dock har jag bara sett den en enda gång tyvärr... men jag uppskattade den rejält från start! <{POST_SNAPBACK}> Välkommen till forumet ! Jag tyckte också om den väldigt mycket när jag såg den på bio i England 1998 (kommer ihåg det väl). Men de flesta såg fram emot en ny Pulp Fiction och blev väl lite besvikna. Hur som helst är det en helskön film med underbara karaktärer och skådespelare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pixies Skriven 27 Januari, 2005 Report Share Skriven 27 Januari, 2005 Välkommen till forumet ! Jag tyckte också om den väldigt mycket när jag såg den på bio i England 1998 (kommer ihåg det väl). Men de flesta såg fram emot en ny Pulp Fiction och blev väl lite besvikna. Hur som helst är det en helskön film med underbara karaktärer och skådespelare. Tack så mycket, trivs jättebra redan! Ja, du har väl en poäng i det antar jag. Det är ju inte riktigt en Pulp Fiction hehe Men jag håller med, karaktärerna och skådespelarna är underbara! ^^ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bark Skriven 29 Januari, 2005 Report Share Skriven 29 Januari, 2005 2an är ju klart den bättre av filmerna. Snacket om Superman i slutet är ju sååå Tarantino! båda två filmerna får 4/5 av mig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 30 Januari, 2005 Report Share Skriven 30 Januari, 2005 Jag kanske borde se tvåan när jag har sett ettan, men ettan var väldigt dålig! Ingenting utom blodet jag kände igen från Quentins andra filmer! Jag älskar ju hans dialoger... Mer av det i tvåan?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 30 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 30 Januari, 2005 Jag kanske borde se tvåan när jag har sett ettan, men ettan var väldigt dålig! Ingenting utom blodet jag kände igen från Quentins andra filmer! Jag älskar ju hans dialoger... Mer av det i tvåan?? <{POST_SNAPBACK}> Absolut! Du borde ta och se tvåan eftersom den innehåller mer av de sköna Tarantino-dialogerna, speciellt mot slutet när de pratar om Stålmannen, som Bark påpekade. Sen finns det många sköna karaktärer, som t.ex. Michael Madsens cowboy. Jag var lite missnöjd över ettan när jag såg den första gången, men den blir bättre för varje gång som jag ser den. Rekommenderar att du kör ett minimaraton med både ettan och tvåan! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 30 Januari, 2005 Report Share Skriven 30 Januari, 2005 Jag kanske borde se tvåan när jag har sett ettan, men ettan var väldigt dålig! Ingenting utom blodet jag kände igen från Quentins andra filmer! Jag älskar ju hans dialoger... Mer av det i tvåan?? Absolut! Du borde ta och se tvåan eftersom den innehåller mer av de sköna Tarantino-dialogerna, speciellt mot slutet när de pratar om Stålmannen, som Bark påpekade. Sen finns det många sköna karaktärer, som t.ex. Michael Madsens cowboy. Jag var lite missnöjd över ettan när jag såg den första gången, men den blir bättre för varje gång som jag ser den. Rekommenderar att du kör ett minimaraton med både ettan och tvåan! Jag får väl försöka mig på det! Tack för tipset! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 30 Januari, 2005 Author Report Share Skriven 30 Januari, 2005 Tänkte bara säga att ni borde se den oklippta versionen av kill bill som går att ladda ner heller köpa import från japan. Mer blodiga scener och ingen svartvit censur. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 30 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 30 Januari, 2005 missile: Jag tycker ettan är bra, inte jättebra, men bra. Däremot tycker jag tvåan är sämre och speciellt tråkigare. Visst, Stålmannen diskussionen är bra, men helheten är inte bättre än ettan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 31 Januari, 2005 Report Share Skriven 31 Januari, 2005 Jag diggar stenhårt 1:an som ligger och vinglar mellan en 4a och en 5a... 2:an sätter jag en fyra på då den inte hade det där lilla extra som Vol. 1 hade Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blondie Skriven 8 Februari, 2005 Report Share Skriven 8 Februari, 2005 hejsan på er jag tycker att Kill Bill 1 å 2 är ursköna filmer Bara för coolt helt enkelt Hur kan man inte annat än rådigga de här tuffa karaktärerna och all häftig action. Jag håller faktiskt The Bride för en av mina förebilder för hon har ALLT, hon är kaxig och jättesnygg Det är synd att inte alla tycker om dessa båda filmerna för dem går misste om mycket bra dialog och handling . Ps The Bride ser ut lite grann som jag faktiskt ,alltså skådespelerskan inte rollen Tack Czetchflash för hjälpen med feta bokstäverna !!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 8 Februari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 8 Februari, 2005 Tack Czetchflash för hjälpen med feta bokstäverna !!! Ingen orsak Kul att det fungerar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 8 Februari, 2005 Author Report Share Skriven 8 Februari, 2005 Ps The Bride ser ut lite grann som jag faktiskt ,alltså skådespelerskan inte rollen smile.gif Sugen på en dejt?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 8 Februari, 2005 Report Share Skriven 8 Februari, 2005 Ps The Bride ser ut lite grann som jag faktiskt ,alltså skådespelerskan inte rollen HJÄLP!!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brazil Skriven 9 Februari, 2005 Report Share Skriven 9 Februari, 2005 Tycker om båda filmera, på lite olika sätt. Vol.1 främst för det snygga fotot och de blodiga actionsekvenserna. Vol.2 främst för karaktärsfördjupningen, uppgörelsen i husvagnen plus lite annat. Dialogen håller som vanligt hög klass, även om det är en bit kvar till Pulp fiction och Reservior dogs, som fortfarande är Tarantinos tveklöst bästa filmer enligt min mening. Kill Bill vol.1 & 2 får 4/5 av mig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.