Street Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Kill Bill filmerna är mkt bra!!,enligt mig.. Kill Bill Vol.1 (4/5) Kill Bill Vol.2 (-4/5) Har sett filmerna ett par gånger på dvd, väldigt bra som helhet tycker jag..Vol.1 är ju lite högre tempo och mer fighter vilket är coolt, Vol.2 är ju mer drama men den har ändå sina fina action stunder och dialogerna är ju perfekta..SKA njutas som en hel film!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 7 Januari, 2005 Author Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Jag tycker absolut inte att Kill Bill är bra! Detta var den första filmen med Quentin Tarantino och därför var jag väldigt omtsägelsefull när en kompis tvingade på mig Pulp Fiction! Jag älskar dialoger, och trodde att QT alltså inte kunde göra dialoger över huvud taget... Men efter att ha sett Pulp Fiction ändrade jag uppfattning...Men jag har ännu inte sett kill bill vol 2, kanske är lika bra att göra det så man har gjort det... Men Kill Bill vol 1 var absolut inte sevärd!! Missile om du gillar tarantino och dialoger så hoppas jag du har sett reservoir dogs inte så tipsar jag den starkt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stecca Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 Kill Bill vol 1,2 är två av mina favorit filmer. Alltingen älskar man, eller hatar Kill Bill, precis som med Takashi Miikes filmer Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 7 Januari, 2005 Report Share Skriven 7 Januari, 2005 vem älskar inte Ichi the Killer? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 7 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 7 Januari, 2005 vem älskar inte Ichi the Killer? <{POST_SNAPBACK}> *Viftar frenetisk med handen* Gillar verkligen inte den, som ni kan läsa här. Men däremot är jag intresserad av andra Miikerullar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 8 Januari, 2005 Report Share Skriven 8 Januari, 2005 vem älskar inte Ichi the Killer? *Viftar frenetisk med handen* Gillar verkligen inte den, som ni kan läsa här. Men däremot är jag intresserad av andra Miikerullar. Det var mest menat som en retorisk fråga Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 8 Januari, 2005 Report Share Skriven 8 Januari, 2005 Skulle vilja se en duell mellan och Jag tippar på Gogo genom lemlästning i andra ronden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 8 Januari, 2005 Report Share Skriven 8 Januari, 2005 I och för sig skulle nog inte Kakihara försöka vinna den fajten... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 8 Januari, 2005 Report Share Skriven 8 Januari, 2005 jag tippar på Kakihara genom att Gogo får sin skalle delad...efter att Kakihara har använt bollen som massagekula ett tag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
parantes Skriven 20 Januari, 2005 Report Share Skriven 20 Januari, 2005 GIVETVIS är smaken som allting annat. Varierande. Men att säga att Kill Bill filmerna är BRA filmer tycler jag fortfarande är att blunda och släppa igenom dem för att de är Tarantino filmer. Jag tycker de är ok. Men kan inte förstå hur man an tycka att de är så mycket mer. Både dialog och handling är Väldigt bleka. Det bra är utförandet. Men att se om dem av annat skäl än att de är coola och snygga kommer jag nog aldrig göra. Jag tycker de är rätt trista. Och tror tyvärr som sagt att man Gör dem bättre för att det är en ny Tarantino film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 21 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 21 Januari, 2005 GIVETVIS är smaken som allting annat. Varierande. Men att säga att Kill Bill filmerna är BRA filmer tycler jag fortfarande är att blunda och släppa igenom dem för att de är Tarantino filmer. Jag tycker de är ok. Men kan inte förstå hur man an tycka att de är så mycket mer. Både dialog och handling är Väldigt bleka. Det bra är utförandet. Men att se om dem av annat skäl än att de är coola och snygga kommer jag nog aldrig göra. Jag tycker de är rätt trista. Och tror tyvärr som sagt att man Gör dem bättre för att det är en ny Tarantino film. <{POST_SNAPBACK}> Välkommen till forumet parantes ! Jag håller med dig till viss del. Visst är det så att QT's filmer automatiskt får lite bättre kritik. Men man kan inte säga att han gjort en enda dålig film. De är alla mycket snygga, annorlunda och bra. Däremot tycker jag att båda Kill Bill-filmerna är hans två sämsta, där tvåan är, som du skrev, tråkig. Ettan tycker jag är cool och underhållande, men i tvåan saknas det mesta. Fortfarande väl genomförd, men inte lika bra, definitivt inte. Men sen är jag en av få som verkligen gillar (och uppskattar) Jackie Brown till fullo. Det är en sån film vissa måste se flera gånger för att uppskatta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
parantes Skriven 21 Januari, 2005 Report Share Skriven 21 Januari, 2005 Tack så hemskt mycket Czechflash. Visst. Kill Bill filmerna ör kanske inte Dåliga i den bemärkelsen. Men precis som du säger blir det ju lite mer hype när det är en QT - produktion. Till och med en film som From Dusk till dawn som folk bara verkar tycka om för att den är "Cool." (Hur det nu kan vara ett kriterie för att göra en film till BRA) skulle säkerligen passera obemärkt förbi om det inte vore för QTs medverkan. Visst. Ettan är ok. Men precis som du säger; cool och underhållande. Men inte mycket mer. DEt räcker inte för att lyfta en film för mig egentligen. Jag vet vad du menar. Signs och Unbreakable är två sådana filmer för mig. Första gången jag såg dem var det ok. Efter att ha sett dem om och om igen älskar jag dem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 21 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 21 Januari, 2005 Kill Bill skrev vi om en hel del i en gammal tråd. Läs vad just jag tyckte om ettan och tvåan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 21 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 21 Januari, 2005 Kill Bill skrev vi om en hel del i en gammal tråd. Läs vad just jag tyckte om ettan och tvåan. <{POST_SNAPBACK}> Jag håller med dig i det du skriver Jojje. För en gångs skull (ok, det händer lite då och då), så tycker vi väldigt lika. Första filmen känns bättre och har flera saker som man gillar. Andra har en helt annan stil och saknar de där tunga karaktärerna som ettan har (förutom Bill då). Dialogen är bättre i ettan och likaså tempot. Ettan får en svag fyra eller en ren fyra, tvåan får inte mer än en trea av mig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pixies Skriven 26 Januari, 2005 Report Share Skriven 26 Januari, 2005 Mjä... jag kan inte påstå jag tycker att Kill Bill är en av Tarantinos bättre filmer. Vol 2 har jag inte sett ännu, men Vol 1 är knappast mer än som redan nämnt cool och lite annorlunda som så. Det är snygga scener och sådär, men filmen är definitivt inte väldigt bra. Snarare åt OK-hållet. Pulp Fiction, Reservoir Dogs & Jackie Brown är alla tre mycket bättre! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.