Jump to content

Kill Bill bra eller dålig?

Ralle-San

Rekommenderade inlägg

• 1 month later...
  • Svar 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har sett båda delarna av Kill Bill nu, är rätt sent ute, är inte så mycket för blodiga filmer annars.

Men jag är inte så imponerad måste jag säga. Vol 1 kändes alldeles för overklig för min del, det var mest fontäner och en övernaturlig människa.. Jag syftar då på scenen då "B" tar sig an gäng-ledaren (vad hon nu hette).

Vol 2 däremot gillade jag bättre.. det är klart godkänd..

• 4 weeks later...

Såg de båda "KillBill" filmerna i helgen. Finns nog inte några filmer jag dragit mig från att hyra så länge som dessa två.

Tyckte att de såg så tramsiga ut på reklam och Uma Thurman är väl ingen favorit. Ettan tyckte jag var grymm. Riktigt överraskad blev jag eftersom det visserligen har undgått mig att Tarantino blandat ihop alla de film stilar jag själv uppskattar.

Tyckte ettan var klart bäst och blev väldigt besviken när jag såg tvåan. Slutet med fempunktsslaget var en besvikelse och man väntade på den ultimata fighten. Det kändes som om man bara ville få slut på filmen tillskillnad mot ettan där allt rockade och huvuden och armar klyvdes.

KillBill vol1 = 4+

KillBill vol2 = 3

Ändrad av Syncrotron

Tyckte ettan var klart bäst och blev väldigt besviken när jag såg tvåan. Slutet med fempunktsslaget var en besvikelse och man väntade på den ultimata fighten. Det kändes som om man bara ville få slut på filmen tillskillnad mot ettan där allt rockade och huvuden och armar klyvdes.

Håller med om att ettan var mycket bättre än vol 2 men del 2 är fortfarande en 4/5.

Och slut fighten var skit snygg och snabb som jag ville se den men jag kanske hade velat se duellen på en annan plats.

Slut dialogen Bill har är ju skit grym men jag kunde inte hålla mig tills man fick se den ultimata fighten på bion första gången. ;)

Ps: Har många polare som hatar Kill Bill bara för det är så över mycket blod fontäner i Vol 1. Så bara för det så vill dom inte se Vol 2 som har mindre fight och splatter scener.

Väldigt synd. :(

Håller med om att ettan var mycket bättre än vol 2 men del 2 är fortfarande en 4/5.

Och slut fighten var skit snygg och snabb som jag ville se den men jag kanske hade velat se duellen på en annan plats.

Slut dialogen Bill har är ju skit grym men jag kunde inte hålla mig tills man fick se den ultimata fighten på bion första gången. ;)

Ps: Har många polare som hatar Kill Bill bara för det är så över mycket blod fontäner i Vol 1. Så bara för det så vill dom inte se Vol 2 som har mindre fight och splatter scener.

Väldigt synd. :(

Ettan hade även det där coola tecknade inslaget som jag saknade i tvåan. Att man tycker splattern är larvig och inte filmkonst är iq-befriat i en film som den här eftersom Tarantino försökte göra en oanimerad japansk anime med en gnutta spagetti western. Inte minst musiken som förstärker filmen och som även är det viktigaste inslaget om en western ska kunna fungera.

Dina polare har inte förmågan och kunskapen att prioritera fakta vilket man måste kunna om man ska ha en objektiv syn på film fast man inte uppskattar vissa stilar.

Jag "uppskattar" inte porrfilm men visst runkar jag ändå! :smartass::whistling:

Kanske var lite snål med betyget med tanke på de underbara dialogerna främst emllan Bill och ungen när han förklarade att hon hade trampat sönder guldfisken så det blir nog en 3+ i allafall.

Ändrad av Syncrotron

Ettan hade även det där coola tecknade inslaget som jag saknade i tvåan. Att man tycker splattern är larvig och inte filmkonst är iq-befriat i en film som den här eftersom Tarantino försökte göra en oanimerad japansk anime med en gnutta spagetti western. Inte minst musiken som förstärker filmen och som även är det viktigaste inslaget om en western ska kunna fungera.
Jag håller med dig skulle nog inte kunnat säga det bättre.

Dina polare har inte förmågan och kunskapen att prioritera fakta vilket man måste kunna om man ska ha en objektiv syn på film fast man inte uppskattar vissa stilar.

Jag "uppskattar" inte porrfilm men visst runkar jag ändå! 

Hahahahaha den var bra, och det gör väl dom flesta.

Jag står fast med att man inte riktigt kan bedöma tvåan från ettan eftersom att det bara är som slutet och början i jävligt lång film. Självklart kan man tycka att en viss del är bättre men man måste endå försöka se de som en helhet vilket jag inte tycker att Syncrotron borde ha problem med eftersom att han såg dom efter varran..... Men man har olika åsikter.

Jag tycker dock att blandningen mellan filmer är häftig att dom kan skilljer sig i genre och framförandestil men endå håller en röd tråd och är en del av samma "film". Jag tycker om att tvåan är mer western och lite mer "djup" och slutet är ju bra. Först talar dom ut civilicerat och sen när man tror att det ska komma värsta fighten så blir de bara slut sådär, skit coolt.

Näe för mig är det 5:or båda två.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...