Jump to content

Filmtips på TV


Jojje

Rekommenderade inlägg

Trevligt att The Shining ska gå på TV. Har längtat efter att få se om detta mästerverk som jag endast har sett en gång. Men jag planerar att köpa Kubrick-boxen inom en snar framtid och då kommer jag att vara lycklig ;)

 

I alla fall så rekommenderar jag The Shining till alla de som har ZTV i alla fall :P En femma i mitt register.

En sak är säker, jag tänker inte se The Shining med reklampauser i. :down: Alltså ser man den på SVT eller så köper/hyr man den.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 2,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Filmtips på TV: 9/2 - 15/2

 

Veckans tre favoriter på bild är:

Åh vilket party, Det vilda gänget och Jagad

 

B00005JKH9.01.MZZZZZZZ.jpg0790731037.01.MZZZZZZZ.jpgB00005ATZT.01.MZZZZZZZ.jpg

 

Klicka här för att komma till Kalendern och se hela listan

 

Måndag 9 februari:

 

04.35 - TCM - Act of Violence (1948)

 

Tisdag 10 februari:

 

21.00 - TV3 - What Women Want (2000) 3/5

22.30 - SVT2 - Svarta änglar (1994)

23.55 - TCM - Red Badge of Courage (1951)

 

Onsdag 11 februari:

 

21.00 - SVT1 - Eyes Wide Shut (1999) -4/5 - *TIPS*

23.55 - TV4 - Åh vilket party (1968) -4/5 - *TIPS*

 

Torsdag 12 februari:

 

21.00 - TCM - Polarstation Zebra svarar ej (1968)

 

Fredag 13 februari:

 

21.00 - TCM - Logan's Run (1976)

21.55 - Kanal 5 - Mad City (1997)

22.00 - SVT1 - Happy, Texas (1999)

23.05 - TV4+ - The Full Monty (1997) -4/5 - *TIPS*

00.10 - SVT1 - Tystnad, tagning! (1995)

03.40 - TCM - Objective, Burma! (1945)

 

Lördag 14 februari:

 

21.15 - SVT2 - Virgin Suicides (1999)

22.00 - TCM - Det vilda gänget (1968) +4/5 - *TIPS*

22.00 - TV4 - Sling Blade (1996) -4/5 - *TIPS*

22.00 - Kanal 5 - Den galne professorn 2 (2000)

23.00 - TV3 - Jagad (1993) +4/5 - *TIPS*

00.00 - Kanal 5 - Deep Impact (1998)

02.25 - TV3 - En handfull dynamit (1971)

 

Söndag 15 februari:

 

21.00 - TV3 - Indiana Jones: De fördömdas tempel (1984)

21.00 - TCM - Dangerous Liaisons (1988) - *TIPS*

00.55 - Kanal 5 - Pirates of Silicon Valley (1999)

 

Av de nämnda ska man se följande filmer:

Eyes Wide Shut, Åh vilket party, Det vilda gänget, Sling Blade, Jagad, Dangerous Liasons

 

Och man bör inte heller missa:

Act of Violence, Svarta änglar, Red Badge of Courage, Polarstation Zebra svarar ej,

Logan's Run, The Full Monty, Objective, Burma!, Virgin Suicides, En handfull dynamit,

De fördömdas tempel

Ändrad av Czechflash
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
21.15 - SVT2 - Virgin Suicides (1999)

Sofia Coppola dotter till Francis Ford Coppola, är ju också den som regisserat lågbudgetfilmen (4milj.Dollar) Lost in Translation (2003)...

Lestat: Jag tror att de flesta är ganska medvetna om att det är Sofia Coppola som har regisserat Lost in Translation. Jag menar, man kan inte undvika att se det någonstans när det är reklam för den. Däremot vet inte de flesta att Virgin Suicides är regisserad av henne och att det är hennes debutfilm.

 

Virgin Suicides är en av de filmer som jag ser mest fram emot.

 

Ska även se:

 

Svarta änglar

Regisserad av Peter Jackson. Har endast sett The frighteners av honom, förutom LOTR, så det ska bli intressant. Hans tidigare fimer verkar inte i min smak, som t.ex. Bad Taste och Braindead, men jag kommer att se dom framöver.

 

Åh, vilket party:

Har hört att den ska vara riktigt kul. Peter Sellers är aldrig dålig eller tråkig, så det är mest för han som jag ser den.

 

Sling Blade:

Såg en halvtimme av den när den gick på TV för läääänge sen och jag blev ganska imponerad av allas vår käre Billy Bob :D. Har fått bra kritik och jag längtar till den.

 

Indiana Jones: De fördömdas tempel :

 

Den Indy-film som jag inte har sett än. Är inte imponerad av de övriga filmer och jag har inte stora förhoppningar på den. Vill bara se den för att ha sett den.

 

 

Har kikat lite i kalendern och jag har hittat många guldkorn som ska komma på TV nästa eller nästnästa vecka. Kolla in den!

Bl.a. så kommer man att visa:

Cabaret

Amores Perros

Smultronstället

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Greenleaf: Jag ska nog också se Virgin Suicides, även om jag försökte titta på den när den visades på C+ (tror jag det var) för något år sen. Men det blev aldrig av, såg bara början och tröttnade, hehe.

 

Åh vilket party är verkligen Peter Sellers film rakt igenom. Bara början när han är på inspelningsplatsen och sabbar allt (ska inte avslöja hur, men sättet han gör det på är underbart att tårarna kom när jag spolade tillbaka minst 10 ggr för att se om det). En film jag spelar in.

 

Sling Blade är precis som ovan huvudskådespelarens förtjänst.

 

Så du tjuvkikar i kalendern...Jag har lagt in SVT-filmerna under februari än så länge och det kommer några bra filmer, det håller jag med om. Just Amores Perros ska gå på Cinemateket, men jag tror jag ser den på TV istället nu när den går. Någon som sett den och kan säga om man måste se den på bio eller om det går bra på TV ? Jag har tidigare inte vetat handlingen, men nu när jag vet, vill jag verkligen se den.

Ändrad av Czechflash
Link to comment
Share on other sites

21.15 - SVT2 - Virgin Suicides (1999)

Sofia Coppola dotter till Francis Ford Coppola, är ju också den som regisserat lågbudgetfilmen (4milj.Dollar) Lost in Translation (2003)...

Lestat: Jag tror att de flesta är ganska medvetna om att det är Sofia Coppola som har regisserat Lost in Translation. Jag menar, man kan inte undvika att se det någonstans när det är reklam för den. Däremot vet inte de flesta att Virgin Suicides är regisserad av henne och att det är hennes debutfilm.

 

Tack :smartass: -Greenie-ordningsvakt i skolan som lider av högmod... :P

 

Jag ber så mycket om ursäkt för detta överflödiga inlägg, men då kan jag upplysa dig om att jag tillhör inte de flesta. Med tanke på att jag inte intresserat mig så mycket för filmen p g a att jag har lite svårt för Bill Murray.

 

Och som du säger så vet inte många att hon gjort även filmen Virgin Suicides som Czechflash tipsat om den här veckan, och det var just det jag ville lyfta fram.

 

Och tack vare dig så lär dom nog inte missa det nu. ;):P:P:P

Link to comment
Share on other sites

Åh vilket party är verkligen Peter Sellers film rakt igenom. Bara början när han är på inspelningsplatsen och sabbar allt (ska inte avslöja hur, men sättet han gör det på är underbart att tårarna kom när jag spolade tillbaka minst 10 ggr för att se om det). En film jag spelar in.

 

Hahaha, ja början är verkligen underbar! Och vilken karaktär Peter Sellers spelar, han är bara så skön i rollen som indiern Hrundi V. Bakshi! Åh! Vilket Party är en bra, rolig film, även om jag håller med om att den spårar ut i slutet, det blir faktiskt lite för mycket. En film man iallafall inte bör missa och en 4-/5 från mig. (Stark 3a på filmtipset.nu)

Link to comment
Share on other sites

Sling Blade tyckte jag var riktigt bra. Billy bob är fantastiskt och slutet är riktigt bra. Helt klart ett tips

 

Åh vilket party missade jag förra gången den gick, den komer jag försöka se

 

Svarta Änglar Peter Jackson - Braindead....ja detta är givet. Jag vet visserligen att det inte är en splatterfilm utan en seriös film men det verkar fortfarande intressant (märk att jag inte nämnde sagan om ringen när jag sade Jackson :P )

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...