Jump to content

Filmtips på TV


Jojje

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Även om det är 28 dagar kvar så kan jag inte hålla mig. Svt visar Utpressning (The big sleep) och denna film får Ni inte missa. Klassiker ut i fingertopparna. Sylvassa repliker. Spela in och se igen och igen (det är ingen lätt film precis....) Skriv ner i almanackan, men vad Ni än gör MISSA INTE!!!!!!!!

 

// Howe

 

Ps. Var det inte så att det gjordes bäst filmer på 40-talet (annan tråd)..... Då är det här definitivt en av de absolut bästa. Superlativerna kan sprudla länge Ds

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Missa inte "De älskade vid polcirklen" av Julio Medem på SVT2 21:15 imorgon. Till Er som sett "Sex och Lucia" kan sägas att jag tycker "polcirklen" är betydligt bättre fast likheter i historieberättandet finns!

Såg precis denna och jag gillade den skarpt! Men, slutet... mm mm mmmm. Om man gillar Almodóvars Tala med henne och Tom Tykwers filmer så gillar man nog även De älskande vid polcirkeln. Skön film med annorlunda berättande.

Link to comment
Share on other sites

Såg precis denna och jag gillade den skarpt! Men, slutet... mm mm mmmm. Om man gillar Almodóvars Tala med henne och Tom Tykwers filmer så gillar man nog även De älskande vid polcirkeln. Skön film med annorlunda berättande.

Visst är den bra! Videon fick jobba i helgen då jag var på bestyr :wacko: och roade mig, men jag skall se den igen... Så den på bio och när jag kom ut var det bara wao (?) vilken film. Så som nämndes nyss "Sex och Lucia" - berättas på samma sätt men samma känsla inföll sig inte, men den är värd att se.....

 

//Howe

Link to comment
Share on other sites

Även om det är 28 dagar kvar så kan jag inte hålla mig. Svt visar Utpressning (The big sleep) och denna film får Ni inte missa. Klassiker ut i fingertopparna. Sylvassa repliker. Spela in och se igen och igen (det är ingen lätt film precis....) Skriv ner i almanackan, men vad Ni än gör MISSA INTE!!!!!!!!

Tack för det tipset, Howe. Den filmen ska jag inte missa. Det är bara bra att tipsen kommer i så god tid som möjligt. Är det 18 mars den går eller?

 

Jag kan passa på att tipsa om Insider på tv4 på söndag. Det ska tydligen vara en bra film. Al Pacino och Russel Crowe ingår.

Link to comment
Share on other sites

Just det... jag tycker att russel crowe är mycket bra(som ni redan vet)

och insider är en äckligt bra film..tycker dock inte att Al Pacino ger allt vad han har i filmen, men russel är perfekt för sin roll...

Första gången jag såg filmen grät jag floder, har mycket lätt att gråta i filmer, som Livet är underbart,insider, A beautiful mind, braveheart, gladiator o.s.v

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...