Jump to content

Vart köper ni filmer?

woozie

Rekommenderade inlägg

Jag köper i princip all amina filmer på amazon.co.uk, gratis frakt och så kommer de och ringer på dörren (porttelefonen) med dvderna ca en dag efter jag beställt dem – är rätt trevligt. Har aldrig gillat ginza, vet inte riktigt varför.. Och slutade handla på på svenska internetbutiker när jag upptäckte att de hade andra och mindre snygga BtVS&AtS-omslag än de i UK (töntigt jag vet)..

men torskar du aldrig på tull och moms.

När jag beställde med polarn så torskade han rejält på det så det bidde ganska dyrt. Nu gjorde han i o f s en ganska saftig beställning

Amazon.co.uk är engelskt så det är nog ingen risk. Jag beställer också därifrån då och då utan att råkat på tull. Är ingen tull inom EU såklart.

Mitt nästa inköp blir på www.deepdiscountdvd.com. Dom har en saftig criterion rea där man kan köpa criterions för runt 20 dollar.

• 2 weeks later...
  • Svar 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag köper i princip all amina filmer på amazon.co.uk, gratis frakt och så kommer de och ringer på dörren (porttelefonen) med dvderna ca en dag efter jag beställt dem – är rätt trevligt. Har aldrig gillat ginza, vet inte riktigt varför.. Och slutade handla på på svenska internetbutiker när jag upptäckte att de hade andra och mindre snygga BtVS&AtS-omslag än de i UK (töntigt jag vet)..

Har de verkligen fraktfritt? Jag har hittills bara handlat från tredje part så jag hade faktiskt ingen aning om detta, låter ju väldigt bra. Som play med andra ord.

• 2 months later...

Jag köper oftast filmer från Discshop.se för där är jag guldkund och behöver därför inte betala frakt. Men om jag är inne på Videomix eller något annat ställe och hittar en bra film så köper jag den direkt. Men internet är enklare.

Sen att man får filmerna man beställt dagen efter om man beställer före kl16 är ju schysst också.

Jag väljer främst Discshop om jag ska handla på nätet som har bra priser och man får varorna fort.

Andra fall på nätet så brukar jag fynda filmer på Dvdforum och Tradera och då är de oftast mer lyxiga utgåvor och boxar.

Annars så brukar jag åka till Movieline i göteborg och stor handla när jag inte är lat..

Mycket roligare att åka dit och leta bland alla högar med billiga filmer.

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ta en titt på www.dvdsajter.se om ni behöver förslag till var man kan köpa DVD-filmer. Där finns en lista över svenska DVD-butiker med lite info om leveransvillkor m.m.

Det är rätt kul att botanisera bland de mer udda butikernas filmutbud. Det finns alla möjligheter att vidga den egna uppfattningen om vad som är bra film!

IJ

• 5 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...