Jump to content

värsta språket

éowyn

Rekommenderade inlägg

följer uppmaningen och lägger mitt tv-tips-som-inte-är-en-film här. värsta språket, tisdagar 21.30 på tvåan (alldeles strax, ska fly-forum då), det underbara program som för mig konkurrerar med hipp hipp! om att vara veckans bästa tv-program. frossa i dialekter, grammatiska regler att strunta i, och ord, ord, ord... älskar ord!

idag blir det språkmyter och listan med svenskans mest svåruttalade ord. mums!

Jag tror jag gillar detta programet...

men de mest svåruttalade orden var inte så svåra, jo vissa, men inte alla.. Men därimot att stava dom, jag ger upp innan jag ens börjat,

Men guleböj tar allt priset... hihi...

Sen fick man även se Robert Gustavsson som Weiron i ottan.. helt underbart..

Tack för tipset *Éowyn* det satt klockrent

:offtopic: Nu bär det snart återigen till tv:n för att se Donnie Darko..

flåt :shutup:

Ändrad av *A n n a*

nej, de flesta orden var faktiskt inte så svåra att uttala, bara roliga. fast jag håller med om stavningen. men acetylsalicylsyra och institutionaliserad är ju bara för sköna ord.

försovmorgon, mmm, låter bra...

och att låta praktarslig. inte bra alltså, men bra ord.

och så var det ju en massa, massa dialekter!

:up:

• Filmstar

Värsta språket regerar. Mitt favvoprogram i konkurrens med nya serien Six Feet Under, som ni för övrigt inte får missa på söndagar 21:20.

Edit: OK, ingen smygreklam längre. Missa inte Six Feet Under, söndagar 21:20 SVT2!!! :)

Ändrad av Jojje

jag tror bara jag träffat en enda person som irriterat sig på värsta språket och fredrik lindström ("den tjocke blondfule jäveln"), alla andra tycker om det. programmet verkar ha gått rakt in i hjärtat på folk. de har verkligen lyckats. det borde göras fler såna här program, det visar ju att det faktiskt GÅR att göra kvalitetstv som är informativ, intelligent och humoristisk, utan att vara alltför långdragen. programmet är bara en halvtimme men ändå känns det inte för kort.

absolut ett av mina favoritprogram.

apropå six feet under är det en trevlig nyhet att ha något att göra på söndagkvällarna. ganska svart, undertryckt humor, precis i min smak.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...