éowyn Skriven 11 Mars, 2003 Report Share Skriven 11 Mars, 2003 följer uppmaningen och lägger mitt tv-tips-som-inte-är-en-film här. värsta språket, tisdagar 21.30 på tvåan (alldeles strax, ska fly-forum då), det underbara program som för mig konkurrerar med hipp hipp! om att vara veckans bästa tv-program. frossa i dialekter, grammatiska regler att strunta i, och ord, ord, ord... älskar ord! idag blir det språkmyter och listan med svenskans mest svåruttalade ord. mums! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Mars, 2003 Report Share Skriven 11 Mars, 2003 Jättebra program Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 11 Mars, 2003 Report Share Skriven 11 Mars, 2003 (ändrad) Jag tror jag gillar detta programet... men de mest svåruttalade orden var inte så svåra, jo vissa, men inte alla.. Men därimot att stava dom, jag ger upp innan jag ens börjat, Men guleböj tar allt priset... hihi... Sen fick man även se Robert Gustavsson som Weiron i ottan.. helt underbart.. Tack för tipset *Éowyn* det satt klockrent Nu bär det snart återigen till tv:n för att se Donnie Darko.. flåt Ändrad 11 Mars, 2003 av *A n n a* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 11 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 11 Mars, 2003 nej, de flesta orden var faktiskt inte så svåra att uttala, bara roliga. fast jag håller med om stavningen. men acetylsalicylsyra och institutionaliserad är ju bara för sköna ord. försovmorgon, mmm, låter bra... och att låta praktarslig. inte bra alltså, men bra ord. och så var det ju en massa, massa dialekter! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 11 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 11 Mars, 2003 (ändrad) Värsta språket regerar. Mitt favvoprogram i konkurrens med nya serien Six Feet Under, som ni för övrigt inte får missa på söndagar 21:20. Edit: OK, ingen smygreklam längre. Missa inte Six Feet Under, söndagar 21:20 SVT2!!! Ändrad 11 Mars, 2003 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 11 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 11 Mars, 2003 Värsta språket regerar. Mitt favvoprogram i konkurrens med nya serien Six Feet Under, som ni för övrigt inte får missa på söndagar 21:20. hmm, det luktar fet smygreklam... <_> Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 12 Mars, 2003 Report Share Skriven 12 Mars, 2003 jag tror bara jag träffat en enda person som irriterat sig på värsta språket och fredrik lindström ("den tjocke blondfule jäveln"), alla andra tycker om det. programmet verkar ha gått rakt in i hjärtat på folk. de har verkligen lyckats. det borde göras fler såna här program, det visar ju att det faktiskt GÅR att göra kvalitetstv som är informativ, intelligent och humoristisk, utan att vara alltför långdragen. programmet är bara en halvtimme men ändå känns det inte för kort. absolut ett av mina favoritprogram. apropå six feet under är det en trevlig nyhet att ha något att göra på söndagkvällarna. ganska svart, undertryckt humor, precis i min smak. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.