Jump to content

Vilken kanal är bäst?

whatever

Vilken av dessa tv-kanaler tittar ni helst på?  

26 members have voted

1. 1. Vilken av dessa tv-kanaler tittar ni helst på?

• SVT 1
      1
    • SVT 2
      7
    • TV 3
      4
    • TV 4
      1
    • Kanal 5
      4
    • TV1000 (inkl. cinema)
      2
    • Canal + (inkl. gul & blå)
      4
    • ZTV
      0
    • Annan
      1

Rekommenderade inlägg

• Svar 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Själv röstade jag på SVT 2, därför att jag tycker att de visar de intressantaste programmen: Filmkrönikan, Michael Moores USA, Värsta Språket, Garva Här!, men även en del bra filmer, t.ex. när det var Kubrickmånad förra året, och nästa vecka ska de både visa "Elisabeth", som är en mkt bra film, Casablanca, och en direktsändning av Oscargalan 2003.

• Filmstar
Gaah, jag röstade fel..... :(  :mad2:

tog 3:an... men skulle ta canal + o co

Motivering.... de visar massa film....  :P

konstigt att jag röstade fel...., de sitter ganska långt ifrån varandra...  :konstig:

Nu röstade jag åt dig då :)

Ja, jag tog Canal plus med samma motivering som Anna. Det är väldigt mycket film. Jag tycker att det är en bra canal eftersom man hinner se filmer som man missat genom tiderna utan att behöva hyra eller gå på bio. Biofilmer kommer väl upp efter 1 år på canal +.

Men annars så gillar jag tvåan ganska mycket på grund av sköna program här och där.

Jag skulle aldrig ha röstat på fyran eftersom det ligger till såhär:

Dem visar mycket bra filmer, men det gör dem en eller två gånger i veckan. Resten av programmen på den kanalen är inte så bra enligt mig. Visst Parlamentet med flera, men det håller inte riktigt.

tog Canal+ för att de visar massa bra filmer. Hade kunnat rösta på 2:an eller 1:an men de visar ofta så enformiga filmer. kanal 3, 4, 5 duger väl om man bortser från all dokusmörja de sänder...men skräck i festliga portioner visar de iaf...igår var de ju kultfilmen Psycho på kanal 5.

Hade glömt hur urusel den är!

har "bara" 1:an, 2:an och 4:an, säger "bara" för jag vill egentligen inte ha fler. jag röstade på 2:an, och, ja, mer motivering än hipp hipp! och värsta språket behövs egentligen inte. fast sen visar de ju lite trevlig film då och då också.

4:an går totalbort, jag är för tillfället så spytrött på reklamavbrott så det är hemskt.

Konstigt att ni värderar fyran så lågt. Den värderar jag mycket högre än ettan eller tvåan. Enligt mig är ettan och tvåan de sämsta kanaler man kan tänka sig. Mycket tråkiga dokumentärer eller draman och sällan roliga filmer eller serier. Fyran visar mer film och andra saker man tittar på. Jag tycker dock att det är synd att de har ökat reklamtiden så mycket.

Ändrad av whatever

jag tog svt2, trots att mitt favoritprogram kobra går på ettan. men tvåans utbud är i övrigt oftast bättre.

tv4 tycker jag är helt värdelös. kollar nästan aldrig på den. ju längre tiden går ju mer stör jag mig på deras förbannade nyhetsavbrott mitt i filmer. man tappar motivationen att ens kolla på filmen när de gör så, även om den är bra. i övrigt tycker jag inte 4:an har så bra utbud, lite trista dokusåpor, lite serier, nyheter och "chockdokumentärer" (jag kallar dem så, de dokumentärer som bara handlar om människor som har extremt grova handikapp, väger 600 kilo, har plastikopererat om hela ansiktet, har bröst stora som fotbollar eller har nån underlig sällsynt sjukdom som gör att de ser ut på ett sätt som gör att människor kan sitta och chockas och förundras hemma i tv-sofforna). parlamentet är väl lite småroligt (har sett typ 1½ avsnitt) men annars ger jag inte mycket för den kanalen.

Konstigt att ni värderar fyran så lågt. Den värderar jag mycket högre än ettan eller tvåan. Enligt mig är ettan och tvåan de sämsta kanaler man kan tänka sig. Mycket tråkiga dokumentärer eller draman och sällan roliga filmer eller serier. Fyran visar mer film och andra saker man tittar på. Jag tycker dock att det är synd att de har ökat reklamtiden så mycket.

4:an hade en period för några år sen när de var bättre än svt. Men den tiden är förbi. Svt har massor av bra program medans parlamentet helt har tappat allt, jag har slutat titta på det. Och även om Luuk fortsätter att vara bra så saknar jag dan bäckman och gillar inte ersättaren(ja, jag vet att det är samma person). Sportbevakningen är stor nu med 1 timmas sport i 4:an, men med 10 reklampauser så väljar jag ändå sportspegeln, och när fotbollskväll kommer tillbaka så har 4:an inget att sätta emot. Angående dokumentärer så brukar dockument utifrån ha rätt intressanta dockumentärer, och debatt har blivit bättre senaste året. Met det så har 4:an inget att sätta emot.

• Filmstar
Enligt mig är ettan och tvåan de sämsta kanaler man kan tänka sig. Mycket tråkiga dokumentärer eller draman och sällan roliga filmer eller serier.

Nej, tvärtom. Ok, dokumentärerna är inte det bästa, men filmutbudet är absolut mycket bättre nu. Klara förbättringar inom filmen på dem kanalerna.

Är det någon här som faktist gillar 3an och 5an? Jag tycker att dem är skrattretande med sina dokusåpor och vanliga såpor som går hela tiden.

Nu ska det börjas med bra filmer på femman på grund av en vårkampanj inom kanalenså det verkar bättre. Fight Club är en av de filmer som dem ska visa.

Är det någon här som faktist gillar 3an och 5an? Jag tycker att dem är skrattretande med sina dokusåpor och vanliga såpor som går hela tiden.

Nu ska det börjas med bra filmer på femman på grund av en vårkampanj inom kanalenså det verkar bättre. Fight Club är en av de filmer som dem ska visa.

3:an och 5:an är som du säger ganska irriterande med sina såpor. Jag förstår inte att det kan finnas underlag för att visa så mycket. Jag menar, vill folk verkligen se skiten?

Men jag gillar eftermiddagsunderhållningen med sitcoms och simpsons.

Jag menar, visar man 'the Simpsons' så kan man ju inte vara helt genomrutten.

----

För att tala om svt så är de bra för tillfället, dock så anser jag att deras sportbevakning är urusel. tex innomhusVM som de har rättigheterna till och där karolina klüft håller på att sätta världsrekord väljer de att eftersända.

Förövrigt så fattar jag inte varför de inte sänder mer fotboll, jag menar nog hade det dragit fler folk än rytmisk gymnastik eller ridsport.

Dock så är de andra änhnu sämre, tv4 sänder bara engelska dv2 matcher, tv3 börjar sända en halvtimme in i cl-matcherna och när de visar ishockey så gör de reklamavbrott i alla speluppehåll.

I den här ordningen kommer dom för mig:

1. 5:an, dom har best program...

2. canal+ ( gul och blå) , best filmer

3. MTV, helt enkelt best musik...hehe...

fasst det är ibland bra på 4:an , eurosport mm... de e ju olika,

ena dagen e de bra på en kanal :up: å andra inte :down:

genomgående för 3:an och 5:an är väl att de visar alla program i snitt två gånger per dag...

ur dagens tablå, kanal 5:

8.15 - lugn i stormen

8.40 - fresh prince i bel air

9.10 - skål

9.40 - kultjägarna

10.35 - veronicas closet

12.45 - big brother

13.45 - jay leno show

14.40 - uppdrag chicago

15.35 - lugn i stormen

16.05 - fresh prince i bel air

16.35 - kultjägarna

17.30 - veronicas closet

18.00 - vänner

18.30 - spin city

19.00 - big brother

23.30 - spin city

0.00 - big brother

1.00 - jay leno show

det är som om de kört morgonens tablå i en kopiator, och lagt till nåt enstaka program här och där emellan, varvat med nån film.

det mesta av 5:ans tablå innehåller inte ens vad jag kallar program, utan mer inköpta serier. variationen är inte särskilt stor.

man tröttnar lätt... VÄLDIGT lätt.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...