KurosawaLeoneKubrick Skriven 24 Januari, 2006 Report Share Skriven 24 Januari, 2006 Jag tycker också dom ska börja visa Våra Värsta År snart igen. En av mina favorit tv-serier, garvar som fan i varenda avsnitt! Håller med. Bästa komedi serien någonsin. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 24 Januari, 2006 Report Share Skriven 24 Januari, 2006 joda.. men har du aldrig sett ngt så hysteriskt kul?? Nope har aldrig skrattat i dagar åt en komediserie och knappast åt de skämt som förekommer i vänner. Möjligtvist kan jag dra på mun nån gång. Jag gillar i så fall sjuk humor. Våra värsta år och Family guy kan jag skratta åt men inte i flera dagar efteråt. Bara just när jag ser det. Och vad gäller Seinfeld och Vänner så är Seinfeld ingen favorit men det är betydligt bättre än Vänner. BAH! du måste vara en bitter man.. neh då iofs e sjuk humor oxå hysteriskt kul Monty Python e ju nr 1 där enligt min åsikt.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 25 Januari, 2006 Report Share Skriven 25 Januari, 2006 Seinfeld är klart bättre än Vänner, men Vänner ligger på en klar andraplats Haha verkligen inte. Seinfeld är knappt bra även om man inte räknar in VÄNNER i bilden, men om man ska jämföra de två så blir det inte en vidare jämn kamp. VÄNNER är bättre på exakt allt, och inte bara lite bättre utan rätt mycket bättre. Det jag tycker Seinfeld faller på är dels att större delen av skämten inte är roliga och de saknar glimten i ögat som man har i VÄNNER. Sen har VÄNNER oxå ett mycket starkare karaktärsgalleri, och det gäller inte bara huvudrollerna utan även bland birollerna oxå. Sen det sista Seinfeld faller på är att vännskapsrealationen känns inte äkta, vilket den gör i VÄNNER. Så VÄNNER på första plats och på andra plats skulle jag nog sätta Scrubs eller Spin City (Michael J Fox avsnitten). Hmm karaktärsgalleri, jo man har ju sex grymt snygga skådisar (ser ut som helt normalt folk host host). Seinfeld är ju precis som vilken människas liv som helst. Vardagsproblem som diskuteras, snack om vardagliga saker, sånt som vanliga människor gör. Replikerna levereras på ett strålande sätt av de fyra, inte allt för överdrivet snygga, skådisarna. Jag tycker det är en briljant serie, den bästa. Vänner känns i många fall ganska överdrivet då visa av dom ska vara extremt korkade och inte kan se skillnaden på apelsin och gurka, vilket mest blir drygt i längden. Men får dock medge att även Vänner kan vara bra underhållning ibland, men lååångt ifrån Seinfeld-klass. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 25 Januari, 2006 Report Share Skriven 25 Januari, 2006 Plox: Håller med dig om att det ibland kan bli dumt i Vänner. Jag hatar karaktären Phoebe. Hon är inte ens rolig, bara jobbig. Onödigt att ha med henne. Så korkat att det bara blir dumt. Det är inte ofta man skrattar åt henne. De övriga karaltärerna är bättre. Seinfeld känns, som du säger, mycket mer normalt. Det känns som om det kunde vara vem som helst. Skildrar vardagliga saker bra och dessutom är det enormt roligt. Sedan får man inte glömma att Vänner har härmat Seinfeld lite. Kramer går alltid in till Jerrys kyl i Seinfeld och Joey går alltid in till Monicas kyl i Vänner b l a. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 25 Januari, 2006 Report Share Skriven 25 Januari, 2006 Plox: Håller med dig om att det ibland kan bli dumt i Vänner. Jag hatar karaktären Phoebe. Hon är inte ens rolig, bara jobbig. Onödigt att ha med henne. Så korkat att det bara blir dumt. Det är inte ofta man skrattar åt henne. De övriga karaltärerna är bättre. Seinfeld känns, som du säger, mycket mer normalt. Det känns som om det kunde vara vem som helst. Skildrar vardagliga saker bra och dessutom är det enormt roligt. Sedan får man inte glömma att Vänner har härmat Seinfeld lite. Kramer går alltid in till Jerrys kyl i Seinfeld och Joey går alltid in till Monicas kyl i Vänner b l a. Haha och hon är den enda jag i stort sett står ut med i serien. Verkar vara ganska kul även privat. Hon är riktigt bra i Romy och Michelle. Plox: Grymt snygga? Nu överdriver du. Kan sträcka mej att säg aat tdet är 6 perosner sanses se bra ut. Och sen måste jag bara säga att Achwimmer mästa vara en av de sämsta skådisar som finns. Som tur var fick han ingen stor roll i B O B. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 26 Januari, 2006 Report Share Skriven 26 Januari, 2006 Tyvärr så såg jag denna länken innan, NBC denies Friends reunion rumors. Aja, hoppas det kommer ändå! Hade varit jäkligt kul med några nya avsnitt, av den bästa komedi serien. Det blev lite diskussioner iaf! Ok så du hade redan skrivit det. Blev lite förvånad efter att först ha läst artikeln om återföreningen och sedan, när jag skulle titta på vänner igår, sa presentatören att allt bara var rykten och att vänner inte kommer att återförenas. Vet inte om jag blir glad eller ledsen. Är ju alltid kul med mer vänner avsnitt, men samtidigt så känns det som de fick ett sådant definitvit slut förut. Kanske är bäst att låta det vara så. Dessutom börjar de bli en aning för gamla för det här nu. Hur kul är det att följa dem när de gift sig och flyttat iväg till andra ställen etc? Nej det kanske är bäst så här. Att rykten florerar hör till. Det är ju trots allt tidernas största och bästa komediserie. (Trots vad torrbollar som Ingoman m fl säger) Vad gäller spinoffserie hoppas jag verkligen inte det. Synd att Joey gjordes, och fler behövs verkligen inte. Okej Joey kan vara rätt kul och jag brukar titta på det men man får helt enkelt försöka glömma bort att det är samma Joey som i vänner. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 26 Januari, 2006 Report Share Skriven 26 Januari, 2006 Ok jag är väl en torrboll då. Men jag gillar inte Vänner och det står jag för. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 26 Januari, 2006 Report Share Skriven 26 Januari, 2006 Jaaa Såg just att My name is Earl ska börja gå på tv3 Då får du ju chansen att se den Harty Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 26 Januari, 2006 Report Share Skriven 26 Januari, 2006 Jaaa Såg just att My name is Earl ska börja gå på tv3 Då får du ju chansen att se den Harty Yeees Den ser jag väldigt mycket fram emot. Trevligt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 26 Januari, 2006 Report Share Skriven 26 Januari, 2006 Ok jag är väl en torrboll då. Bra då är vi överens då. Vänner regerar och Sienfeld suger. Och alla som inte tycker det är torrbollar... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggoth Skriven 27 Januari, 2006 Report Share Skriven 27 Januari, 2006 Jag är en torrboll isåfall. Tror inte My name is Earl blir nått mer än en till serie att slötitta på lite då och då. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 27 Januari, 2006 Report Share Skriven 27 Januari, 2006 Jag är en torrboll isåfall. Tror inte My name is Earl blir nått mer än en till serie att slötitta på lite då och då. Säger inte att det är superserie som Våra värsta år Men vissa avsnitt har jag garvat rejält åt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 28 Januari, 2006 Report Share Skriven 28 Januari, 2006 Fan konstaterade nyligen att House som jag nämnt tidigare faktikskt går på Canal plus. haha jag har canal plus men kollar aldrig på den. Men man kanske borde ha lite bättre koll där för det verkar gå en del bra serier. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 29 Januari, 2006 Report Share Skriven 29 Januari, 2006 För dom tittare av Six Feet Under vill jag bara påminna att fjärde säsongen börjar ikväll, 21:20 i SVT. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 30 Januari, 2006 Report Share Skriven 30 Januari, 2006 I brist på annat kollade jag på "Joey" avsnitt 1-12 i natt. Kunde inte somna och sova nog 2 timmar totalt. Ganska usel serie som jag inte kommer att se klart. Hade hoppats på något gästskådespel av någon i Vänner, men där kom aldrig nåt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.