Jump to content

Struntsnack om Tv-serier

Recommended Posts

• Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Någon som sett serien John Doe?

Jag tycker att den är riktigt bra...

Dock aningens irriterande att den slutat..

Inte sett. Men så startade jag ju tråden för att få serietips åsså.

Haha ocg Gilmore flickorna ja. Dä pratas det verkligen. Brukar ju sitta med teven på och datorn i knä men blir alltid tvungen att byta kanal när det kommer på. Klarar bara inte av det. Men tjejer tycks ju gilla den.

Själv följer jag ejenklien bara Cityakuten och det har börjat köras från allra första början nu vilket jag gillar :D

• 2 weeks later...

Måste säga att 24 är en av mina favoriter just nu, plöjt igenom säsong 3 de senaste 10 dagarna o nu börjat på säsong 4. SÅg S1 och S2 för några år sedan, uppskattade inte det alla lika mkt som jag gör nu. Så jäkla beroende framkallande! :D

• 3 weeks later...
  • Filmstar

Hero: Kul att du börjar uppskatta 24. Har följt det på TV sen första delen av säsong 1. Den enda serien jag följer och det är säsong 5. Måste säga att säsong 5 hittills varit bättre än väntat, kanske bättre än säsong tre och fyra. Men det är svårt att säga när det endast gått 9-10 delar.

En sak jag märkt är att jag allt mer gillar den nye presidenten. I slutet av säsong 4 var jag osäker på honom, men nu tycker jag han är riktigt bra. Spelar på ett nervöst och oansvarsfullt sätt som jag gillar. Han är cool och liknar Richard Nixon en hel del, haha. Gillade David Palmer, men denna är nästan det motsatta vilket är kul som omväxling.

Ser S5 av 24 nu och det är rätt bra. Kanske har jag sett säsongerna på för kort tid men allting känns så upprepande. men vilken serie har inte upprepningar egentligen liksom. Kvalite har 24 iaf. Än så länge tycker jag S3 är den bästa, riktigt sköna karaktärer kom in och många händelser var riktiga nagelbitare. Sluten på S3 och och S4 är extremt bra också.

Den nya presidenten gillar jag inte alls. Han är nervös och oansvarsfull som du nämner Czechflash och det hatar jag. Som president tycker jag inte man kan vara det och hans betende och beskyllningar på andra får mig att vilja sätt en kula i honom ju. :whistling: David Palmer gillade jag också, väldigt mkt. Bra karaktär och rätt beslut gör han och en mysig röst också.t. En stor skilland, då och nu.

• Filmstar

Tycker samtliga säsonger håller hög klass, annars hade jag inte fortsatt titta.

Han som spelar den nye presidenten gör det ju så bra, just att han visar rädsla och tar fel beslut osv. Jag säger inte att jag skulle vilja ha honom som president, men efter att ha haft en perfekt president i David Palmer är det skönt med något annat istället för samma sak igen.

satt igår och av ren slöhet såg på CSI Miami och då slog det mej dess enorma uselhet.

Alla som arbetar där är unga mellan 20 och 30 och ser mycket bra ut.

Alla offer och misstänkta är unga och ser bra ut. Alla i USA är tydligen skitsnygga. Och ska man ha en kontrast så tar man naturligtvis någon som är jättetjock.

Historien

En av de anställda har en syster som köper mycket mer marijuana än hon får. Hon har tydligen leukemi vilket verkligen syns på henne. Hahaha. Nån supersnygg modell liknande varelse. Allt det andra hade hon ju köpt till sina lidande vänner. den goda samariten. Men chefen (Horatio) litar givetvis stenhårt på henne och sin anställde hennes bror. Som visst var misstänkt i ett tidigare avsnitt. Såg aldrig klart det då men hoppades att fanskapet skulle åka dit hehe. Fast givetvis löser det sig på slutet.

Sen då mordhistorien. Ibland undrar man om de som arbetar där är helt jävla puckade. De ska ju vara experter och allt som oftast visar det sig att den som begått brottet är en jävla klåpare egentligen. Trots det är det så satans svårt för dem att komma fram till rätt misstänkt. Och alltid när jag har sett så har de misstänkta ändrat sina historier fram och tillbaka. Även de helt oskyldiga. Ljuger alla alltid??

Okej man kan köpa det nån gång men vafan inte varje gång och inte i tre olika städer. LV, Miami och NY alltså. Det blir bara töntigt. För helvete lägg ner åtminstonde två av dessa. Dvs uppföljarna och skaffa bättre manusförfattare till den kvarvarande.

Så nu har jag gnällt av mej lite. :P

Tycker CSI:Miami håller rätt hög klass. Underhållande och intressant fall som de anställda ger sig in på. Visst, det mesta i serien är supersnyggt nästan alltid och det kanske inte ger världens trovärdigaste syn men det är väl ändå inget som drar ner speciellt mycket tycker jag. Orginalet Las Vegas är självklart bäst och mer normal snygga människor i huvudrollerna.

• 2 weeks later...

Jag måste fråga, är det många här som ser på HCZ??

Jag ser på det varje vecka, och njuter samtidigt som jag skrattar åt alla dessa nördar som alla är speciella på sitt sätt. Dom bjuder på så många sköna kommentarer som är så rätt men sånt man själv aldrig tänker på. I dagens program åkte dom till New York och torska mot NYPD med typ 15-0 och flera åkte på några rejäla tacklingar, och sen när dom ska ge tillbaka så åker dom i isen igen. Aja jag tycker att det är skitroligt att se på, HCZ är veckans höjdpunkt på tv. :D

Jag ser på det varje vecka, och njuter samtidigt som jag skrattar åt alla dessa nördar som alla är speciella på sitt sätt. Dom bjuder på så många sköna kommentarer som är så rätt men sånt man själv aldrig tänker på. I dagens program åkte dom till New York och torska mot NYPD med typ 15-0 och flera åkte på några rejäla tacklingar, och sen när dom ska ge tillbaka så åker dom i isen igen. Aja jag tycker att det är skitroligt att se på, HCZ är veckans höjdpunkt på tv. :D

Jo jag brukar försöka se det. men missade igår pga Lundelkväll. Det lustiga är att dom suger ju som fan och dom blir ju knappast bättre när dom gör allt utom att träna skridskoåkning vilket domflesta är urusla på.

Fast jag förstår egentligen inte varför Kenta ska va med. Är det bara för att man ville ha ett känt namn. Han tränar dom ju nästan inte ett skit.I nte somGlen Hysén gjorde med FC.

Jo jag brukar försöka se det. men missade igår pga Lundelkväll. Det lustiga är att dom suger ju som fan och dom blir ju knappast bättre när dom gör allt utom att träna skridskoåkning vilket domflesta är urusla på.

Fast jag förstår egentligen inte varför Kenta ska va med. Är det bara för att man ville ha ett känt namn. Han tränar dom ju nästan inte ett skit.I nte somGlen Hysén gjorde med FC.

Nej det är ju skridskoåkningen dom är så dåliga på. Konstigt att dom inte tränar mer på det.

Jag förstår inte heller varför Kenta Nilson är med, han står ju bara o garvar på sidan. Men jag tycker ändå att det är lite läckert när han är med ändå, han kommer ändå från min hemstad (Ösmo,Nynäshamn), så det är lite speciellt. Men jag tycker annars att han bara sitter o hakar och berättar för dom hur dåliga dom är.