Jump to content

Favoriternas kamp

Novocaine

Rekommenderade inlägg

Ingen lätt grupp, men så här blev det för mig...

De här fyra ska bort:

Marin Davies: Vem? Har aldrig hört talas om människan.

Jake Gyllenhaal: En av vår tids största manliga skådespelare, som gjorde en strålande insats i Brokeback Mountain. Han förtjänar kanske att gå vidare, men motståndet var hårt! Tycker helt enkelt bättre om de andra - som gick vidare då.

Buster Keaton: Ganska okänd för mig, så sorry.

Jude Law: Helt okej, men nej... det blev kalla handen här med.

De här fem ska stanna:

Cary Grant: En av de stora från då, som utan tvekan får en biljett vidare. En film som dyker upp är I sista minuten, suverän film!

Henry Fonda: Han var en mycket bra skådespelare, med många filmer i bagaget. Absolut ska han vara kvar! Hade varit fel annars.

Greta Garbo: När det stod mellan henne och Gyllenhaal, var valet enkelt. Garbo är trots allt en av de största kvinnliga skådespelerskorna någonsin - och så kom hon från Sverige!

Scarlett Johansson: Har egentligen bara sett ett fåtal filmer med henne, men alla har varit bra - särskilt Lost In Translation. Hon är ett nytt fräscht tillskott som är för att stanna.

Peter Sellers: Vad kan man säga? En av de största komikerna genom tiderna, och en stor favorit för min del.

• Svar 233
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

GRUPP C - Resultat:

När jag sett vad slumpgeneratorn hade gett oss för sorts grupp, blev jag lite ställd. Det var en total omställning från förra matchen, där det inte var så många ansikten som var välkända. Här i denna gruppen har vi många stora skådespelare, som betytt oerhört mycket för filmhistorien. Med det i åtanke trodde jag att det skulle vara jämnare, men det var tydligen lättare än vi trodde. Precis som de föregående grupperna har vi fyra tydliga kandidater, som fick mer än dubbelt så många röster som resten. Snacka om demokrati! Marin Davies och Jude Law fick flest röster, så de fick öppna dörren denna gången - och hålla den öppen för Greta Garbo och Buster Keaton. Även om jag inte sett mycket av Garbo, hade jag hoppats på en biljett vidare. Men kan samtidigt inte klandra er... det var ett tufft motstånd, och de som klarade sig förtjänade det mer än väl. Det var Jake Gyllenhaal, Scarlett Johansson, Cary Grant, Henry Fonda och Peter Sellers som gick vidare. Tre av dem blev utan röster.

Röster

5 - Marin Davies

5 - Jude Law

4 - Greta Garbo

4 - Buster Keaton

--------------------

1 - Jake Gyllenhaal

1 - Scarlett Johansson

0 - Cary Grant

0 - Henry Fonda

0 - Peter Sellers

GRUPP D

Vi har kommit till fjärde gruppen av nio - D. Nedan finner du nio skådespelare. Det du ska göra är att välja ut fyra av dessa som du av olika anledningar vill ha bort från turneringen. Vi har säkerligen olika åsikter och tankar kring detta, så motivera gärna era val.

Ni har tills imorgon på er, så det är bara att sätta igång. Vem ska stanna? Vem ska bort?

Dessa ska bort:

• Angus T. Jones: Har inte kommit in i filmbranchen på allvar än, även om han gjort en del ganska bärande roller. Behöver mer tid på sig.
  • Kathleen Turner: Har inte gjort tillräckligt mycket att minnas, och platsar inte för mig.
  • Steve Martin: En mycket rolig och skön snubbe, som är en klassiker. Men han är inte tillräckligt bra för att matcha Clintan, Marx, Hoffman och de andra. Tyvärr, Novocaine. :)
  • Kim Basinger: Hon är helt klart bra, men Grace Kelly var bättre.

Dessa ska vara kvar:

• Grace Kelly: Hon får sista biljetten tack vare hennes insatser i Hitchcock's filmer.
  • Johnny Depp: Självklar och fantastisk skådespelare, och jag hoppas att han slutar göra blockbusters och fortsätter att toppa sig själv. En av de riktigt stora för mig.
  • Grucho Marx: En av de absolut största genom tiderna. Självklar.
  • Dustin Hoffman: En annan av mina absoluta favoriter, och det är synd att han inte är lika motiverad på äldre dar, men hans meritlista innehåller väldigt många fantastiska prestationer. Legendstatus.
  • Clint Eastwood: Jag har bara en riktig favoritskådis - och det är Clintan! Och som Leone en gång sade när han valde honom för Dollar-trilogin; han gillade Clintan eftersom han hade två uttryck - med hatt och utan hatt.

• Moderator

Helvete, hade precis jobbat mig igenom grupp C och postat när jag såg att det var för sent! Fick börja om med grupp D. Tycker nog det går lite för fort, va?

GRUPP D

Bort

Kim Basinger - Har hållit länge, har visat att hon är mer än bara snygg, men hon räcker inte för mig här.

Angus T Jones - Vem?

Grace Kelly - Inte sett mycket av, har ingen relation till henne alls.

Kathleen Turner - Mja, väger ganska lätt här.

Kvar

Johnny Depp - Min husgud, den enda riktigt stora karaktärsskådespelaren som också räknas som hollywoodsnygging. Gått sin egen väg och gjort sina egna roller, och gjort dem bra.

Clint Eastwood - Fantastisk skådis och regissör. Otroligt tungar roller bakom sig, men är still going strong. En riktig hjälte.

Dustin Hoffman - Energisk skådis som har sina bästa roller bakom sig. Karismatisk som få när det begav sig, lite mer bekväm i sina rollval idag.

Grucho Marx - Oefterliknelig skådespelare, one of a kind. Han ska me!

Steve Martin - Har en hatkärlek till denne man. Spelar ofta samma roll, men när det funkar blir det riktigt kul. Hade tur som hamnade i den här gruppen, i förra hade han inte haft en chans!

Kan lika gärna motivera alla den här gången. Om jag hinner, dvs. ;)

Försvinner:

Grace Kelly - Blev lite besviken på Rear Window och har inte sett så mycket mer.

Kathleen Turner - Känner igen namnet men har ingen koll.

Angus T. Jones - Gillar honom i 2 och en halv män, det räcker nog inte.

Steve Martin - Kul, men jag ser honom inte som en jättebra skådis.

Stannar kvar:

Johnny Depp - Smått magnifik skådespelare. Given i mina ögon.

Clint Eastwood - Tyngsta och ballaste någonsin.

Dustin Hoffman - Är inget större fan av honom, men han är tillräckligt bra för att inte ryka.

Groucho Marx - Gillar bröderna Marx skarpt. Långt före sin tid.

Kim Basinger - Rutinerad!

• Filmstar

Håller med Manetheren, kanske borde köra varannan dag istället så alla får chansen även om man inte tittar in här.

En bra grupp, men med några jag gillar mer än andra och då blev valet ganska enkelt.

Dessa tycker jag ska bort:

Kim Basinger - Har gjort några fina roller, bl.a. i L.A. konfidentiellt, men räcker inte till.

Angus T. Jones - Helt okänt namn, men ansiktet känner man igen.

Groucho Marx - Inte sett så mycket med Marx, men tillhör inte favoriterna, dock skicklig.

Kathleen Turner - Nja, hade någon film på 80-talet, men annars inte minnesvärd.

Dessa tycker jag ska stanna:

Johnny Depp - Skicklig och en av de bästa i dagsläget, trots det inte en jättefavorit.

Clint Eastwood - Underbar skådis med många klassiska filmer i bagaget, en favorit.

Dustin Hoffman - Kanske inte en favorit, men en mycket duktig skådespelare på 70-talet.

Grace Kelly - Vacker skådespelerska som främst blev känd i Hitchcocks filmer.

Steve Martin - Alla gillar honom inte, men han har gett mig många skratt och är duktig.

Tycker nog det går lite för fort, va?

Jo, nu när du säger det har det nog gått lite för fort. Känner det själv. Ber om ursäkt för det. Självklart ska man hinna tänka och rösta. Om ni inte har något emot det skulle vi kunna ha de varannan dag som Czechflash föreslog. Det innebär förstås att det kommer ta längre tid att spela klart detta. Men om det är vad ni vill, fungerar det för mig också.

Dessa fyra ska bort:

Johnny Depp - Även om han är suverän i många roller, jag aldrig varit särskilt förstjust i honom.

Angus T. Jones - Han är bra i 2 och halv män, men det är väl också det. Ingenting som hjälper honom vidare.

Grace Kelly - Det känns inte rätt att rösta bort henne, men vad ska man göra. De andra ligger nämre helt enkelt.

Grucho Marx - En legend som borde vara kvar. Fast har inte sett något med honom... så tyvärr.

Dessa fem ska stanna:

Kim Basinger - Hon är en duktig skådespelerska, även om hon inte tillhör eliten.

Clint Eastwood - Vad ska man säga? Det är Clintan - det säger allt!

Dustin Hoffman - En av mina favoriter faktiskt, som kan spela allt från Rain Man till Kapten Krok. En given kandidat att gå vidare.

Steve Martin - Det råder delade meningar om honom, men jag har alltid varit ett stort fan. Han är en duktig komiker, som gett mig många skratt genom åren.

Han har alltid varit en av mina absoluta favoriter.

Kathleen Turner - Har sett henne i ett flertal filmer, och har alltid gjort bra ifrån sig. En skådepelerska som absolut ska vidare.

Varannan dag låter kanon!

Ska bort;

Angus T. Jones - Angus vem?

Grucho Marx - Har fortfarande inte sett en enda Brödera Marx-film, fy vad illa.

Steve Martin - Inte en chans .

Kathleen Turner - Sett för lite, det jag sett har iofs varit bra men ingen skådis jag direkt lagt på minnet.

Dessa ska vara kvar;

Johnny Depp - En av de bästa, samma klass om E Norton.

Grace Kelly - Självklart vidare, en av mina favoriter.

Clint Eastwood - Kommentarer överflödiga.

Dustin Hoffman - Inte lika bra som på 70-talet, men ska ju helt klart vidare ändå.

Kim Basinger - Sist "in", stod mellan henne och Turner - men sett mer av Basinger - därav biljetten.

Det är strax dags att ta fram en ny grupp, nu när vi har haft denna uppe lite längre. Först måste vi dock ta itu med en liten grej, vem som ska lämna turnerningen från denna gruppen. Tre personer har klarat sig medan två redan är ute, men problemet är att vi har fyra som ligger på tre röster var. Det betyder att vi blir tvungna att rösta igen, bara mellan dessa. Vilka två ska vidare, och vilka två ska gå ut genom dörren?

• Filmstar

Bort med:

Kim Basinger - Blev svårare att ta bort henne denna gång, men gillar Garce Kelly lite mer.

Groucho Marx - Bröderna Marx är tyvärr inga favoriter hos mig, men han är skicklig.

Ha kvar:

Grace Kelly - Gjorde ett par minnesvärda roller som står ut, bl.a. i Hitchcock-filmer.

Steve Martin - Tänker alltid på Raka spåret till Chicago, men mycket är minnesvärt.

Dessa två ska bort:

Kim Basinger

Grucho Marx

Dessa två ska stanna:

Grace Kelly

Steve Martin

--------------------

Och de rösterna avslutar den här gruppen. Så här blev resultatet...

GRUPP D - Resultat:

När vi äntligen kan sätta punkt för röstandet den här gången, kan vi konstatera att detta har varit en av våra jämnaste grupper. Även om ett par var självklara, på båda hållen, hade vi för många i mitten med samma antal röster. Vad gör man då? Jo, det som vi gjorde - anordna en omröstning med bara dessa fyra. Med mina sista röster, skickade vi två till förlorarna och de andra två till de för stunden vinnarna. Angus T. Jones och Kathleen Turner. Ingenting gemensamt egentligen, bara det att de två fick ihop flest röster redan första omgången. Men de är inte ensamma. Efter andra omgången fick de sällskap av två rutinerade skådespelare. Tro det eller ej, Kim Basinger och Grucho Marx. Vem hade trott det! Istället fick Grace Kelly och Steve Martin gå hand i hand till hörnan där de andra vinnarna höll hus. Jag snackar såklart om Johnny Depp, Clint Eastwood och Dustin Hoffman... vilket gäng! Som vanligt hade vi två som inte fick några röster alls.

Röster

6 - Angus T. Jones

5 - Kathleen Turner

3 (+3) - Grucho Marx

3 (+2) - Kim Basinger

--------------------

3 (+1) - Steve Martin

3 - Grace Kelly

1 - Johnny Depp

0 - Clint Eastwood

0 - Dustin Hoffman

GRUPP E

Då är det dags för grupp E. Nedan finner du nio skådespelare. Det du ska göra är att välja ut fyra av dessa som du av olika anledningar vill ha bort från turneringen. Vi har säkerligen olika åsikter och tankar kring detta, så motivera gärna era val.

Med det nya schemat har ni till den 23/9 på er att rösta. Lycka till!

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...