Novocaine Skriven 3 Oktober, 2008 Author Report Share Skriven 3 Oktober, 2008 Czechflash: Jag tror du har missuppfattat mig lite här, men ska försöka förklara tydligare. Det verkar som om poängen har förvirrat det hela, egentligen helt i onödan. När ni röstar på antingen det ena eller det andra kan ni nämligen strunta i dem. Bara rösta på den kandidat ni tycker är bäst. Sedan när matchen är slut mellan parterna, har vi förhoppningsvis en vinnare och en förlorare, eller en oavgjord match. Där kommer poängen in! Vinnaren får tre poäng, förloraren får inget och båda får ett poäng om det blir lika. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 3 Oktober, 2008 Report Share Skriven 3 Oktober, 2008 Det jag tänkte när jag såg de här duellerna, var hur det skulle sett ut om de verkligen ställde sig öga mot öga med varandra och spände sina blickar som om det vore invägningen inför en boxningsmatch. Kan se framför mig hur till exempel Bill Murray inte klarar av att hålla sitt försök till stenansikte mot Eastwood, och brister ut i skratt med ett axelryck. Dustin Hoffman blir däremot lika osäker som i Mandomsprovet och vänder nog bara osäkert bort blicken när han ser Audrey Hepburn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 4 Oktober, 2008 Filmstar Report Share Skriven 4 Oktober, 2008 Czechflash: Jag tror du har missuppfattat mig lite här, men ska försöka förklara tydligare. Det verkar som om poängen har förvirrat det hela, egentligen helt i onödan. När ni röstar på antingen det ena eller det andra kan ni nämligen strunta i dem. Bara rösta på den kandidat ni tycker är bäst. Sedan när matchen är slut mellan parterna, har vi förhoppningsvis en vinnare och en förlorare, eller en oavgjord match. Där kommer poängen in! Vinnaren får tre poäng, förloraren får inget och båda får ett poäng om det blir lika. Där ser man, men då har jag ändrat mitt föregående inlägg... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 4 Oktober, 2008 Report Share Skriven 4 Oktober, 2008 Jack Nicholson vs Gregory Peck Gamle Jack golvar Peck redan i första ronden. Klassskillnad. Marlon Brando vs. Sean Penn Här blev det jämnare - men med Penns mångsidighet förtjänar han segern här. Clint Eastwood vs. Bill Murray Gillar båda - men Clintan är ju faktiskt Clintan. Audrey Hepburn vs. Dustin Hoffman Kan inte hjälpa det. Daniel Day-Lewis vs. Cary Grant Jämt - men har sett mer av Day-Lewis så han drar det längsta strået här. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novocaine Skriven 4 Oktober, 2008 Author Report Share Skriven 4 Oktober, 2008 Det är dags för mina röster då, here it comes... Jack Nicholson mot Gregory Peck Gregory var först in i filmens värld och var stor på den tiden det begav sig. Men kan inte säga att jag har sett särskilt mycket av det - därav min röst läggs på motståndaren. Det är förstås inte enbart därför. Jack är en oslagbar skådis med många klassiker i bakfickan, som till exempel Gökboet och The Shining. Inte riktigt min favorit, men absolut en som gett mig mycket genom åren... det finns ingen som honom! Marlon Brando mot Sean Penn Hmm, vad ska man säga. Brukar inte kolla på någon av deras filmer. Men Brando vinner på grund av hans insats i Gudfadern - en strålande skådespelarinsats. Även om Penn också gjort bra ifrån sig är han inte riktigt på samma nivå. Clint Eastwood mot Bill Murray Oj, oj, oj... nu börjar det hetta till! Clintan är ju Clintan, den saken är säker. Så det är oerhört svårt att rösta mot honom, vilket jag tänker göra. Bill har alltid varit en av mina absoluta favoriter, med många bra roller. Inte minst på senare tid. Audrey Hepburn mot Dustin Hoffman Det här var en enkel match, jämfört med förra. Även om Audrey ser betydligt bättre ut, kan hon inte få en röst enbart därför. Har sett för lite av henne, och Dustin är också en stor favorit som visat sin mångsidighet på många sätt. Han kan spela allt ifrån fruntimmer till "Rain Man" och Kapten Krok! Daniel Day-Lewis mot Cary Grant Ska fatta mig kort här. Daniel är något av en okänd person för mig och minns särskilt Carys strålande insats i en för övrigt bra film - I sista minuten. Så det avgör den här matchen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 5 Oktober, 2008 Filmstar Report Share Skriven 5 Oktober, 2008 Härligt, idag kommer nya matcher... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 5 Oktober, 2008 Filmstar Report Share Skriven 5 Oktober, 2008 10p - Ingrid Bergman9p - Liv Ullman 8p - Gunnar Björnstrand Måste poängteras att jag inte har något emot att de tre översta är svenskar. Det är helt enkelt så att två av de tre har jag sett för lite av medans det i Ingrid Bergmans fall är så att jag oftast stör mig på henne i de filmer jag sett med henne. Det är alltid någon annan som gjort filmen bra känns det som. Nej, för de är ju inte svenskar alla tre. Liv Ullman är ju norska. Sen tror jag nog svenskheten indirekt spelar in på så sätt att du just därför har sett för få filmer med dem? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novocaine Skriven 5 Oktober, 2008 Author Report Share Skriven 5 Oktober, 2008 Härligt, idag kommer nya matcher... Så sant som det är sagt. Först lite information om hur det har gått i de första fem matcherna! Match 1 - Jack Nicholson mot Gregory Peck (3-0) Match 2 - Marlon Brando mot Sean Penn (1-2) Match 3 - Clint Eastwood mot Bill Murray (2-1) Match 4 - Audrey Hepburn mot Dustin Hoffman (0-3) Match 5 - Daniel Day-Lewis mot Cary Grant (1-2) Efter det här resultat har hälften av de här stigit i tabellen medan resten åker nedåt. Du kan se i första inlägget hur det ser ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 5 Oktober, 2008 Filmstar Report Share Skriven 5 Oktober, 2008 10p - Ingrid Bergman9p - Liv Ullman 8p - Gunnar Björnstrand Måste poängteras att jag inte har något emot att de tre översta är svenskar. Det är helt enkelt så att två av de tre har jag sett för lite av medans det i Ingrid Bergmans fall är så att jag oftast stör mig på henne i de filmer jag sett med henne. Det är alltid någon annan som gjort filmen bra känns det som. Nej, för de är ju inte svenskar alla tre. Liv Ullman är ju norska. Sen tror jag nog svenskheten indirekt spelar in på så sätt att du just därför har sett för få filmer med dem? Ja, eftersom jag inte ser så mycket svensk film så blir det automatiskt att man sett få filmer med dem. Men i Ingrid Bergmans fall har jag ändå sett ganska mycket utan att hon imponerat nämnvärt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novocaine Skriven 5 Oktober, 2008 Author Report Share Skriven 5 Oktober, 2008 Match 6-10 Match 6 - Charlie Chaplin mot Edward Norton Match 7 - Christian Bale mot Robert De Niro Match 8 - Henry Fonda mot Meryl Streep Match 9 - Marlon Brando mot Johnny Depp Match 10 - Peter Sellers mot Naomi Watts Till den 7/10 har ni på er att lämna era rösta. Lycka till! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 5 Oktober, 2008 Filmstar Report Share Skriven 5 Oktober, 2008 Charlie Chaplin vs Edward Norton (efter American History X borde Norton tagit fler utmanande roller, nu måste rösten gå till Chaplin) Christian Bale vs Robert De Niro (tufft med två favoriter, men De Niro har en näst intill oslagbar meritlista som Bale än så länge inte når upp till) Henry Fonda vs Meryl Streep (inget snack om saken, Fonda gillar jag klart mer och gjorde väldigt många minnesvärda roller i klassiska filmer) Marlon Brando vs Johnny Depp (Brando ÄR större än Depp i och med Gudfadern och sina roller som ung) Peter Sellers vs Naomi Watts (svårt att rösta mot min favoritskådespelerska, men Sellers var unik) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokstolle Skriven 5 Oktober, 2008 Report Share Skriven 5 Oktober, 2008 Nu har man missat en del här, men jag kör på ändå. Match 6 - Charlie Chaplin mot Edward Norton (Norton känns som en mer mångsidig skådespelare. Svårt att jämföra dessa två dock.) Match 7 - Christian Bale mot Robert De Niro (Satan, vad svårt. Men jag såg Deer Hunter igår och De Niro var magnifik.) Match 8 - Henry Fonda mot Meryl Streep (14 Oscarsnomineringar säger en del tycker jag. Inget ont om Fonda, skall tilläggas.) Match 9 - Marlon Brando mot Johnny Depp (Precis som i match 7, fantastiskt svårt att välja. Don Corleone är dock snäppet tyngre än Jack Sparrow.) Match 10 - Peter Sellers mot Naomi Watts (Hon är en av de bästa skådespelerskorna around men Sellers var ett stort geni.) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 5 Oktober, 2008 Report Share Skriven 5 Oktober, 2008 Charlie Chaplin mot Edward Norton Men Hulken färskt i minnet går rösten utan tvekan till Chaplin, som jag faktiskt inte sett i en enda dålig film hittills. Christian Bale mot Robert De Niro Gillar båda starkt - men De Niro väger tyngre. Henry Fonda mot Meryl Streep Streep är riktigt bra men Fonda har gjort fler minnesvärda roller i min bok. Marlon Brando mot Johnny Depp Örk vad svårt - men det blir en röst med hjärtat denna gång. Peter Sellers mot Naomi Watts Watts är grymt duktig - men Sellers var ett geni. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
uncle_funk Skriven 6 Oktober, 2008 Report Share Skriven 6 Oktober, 2008 Charlie Chaplin mot Edward Norton (Edward kan spela i stort sätt allt, från ny nazist till Hulk, Chaplin känns mer enformigt) Christian Bale mot Robert De Niro (2 av favoriterna, men det får bli De Niro för han testar det mesta) Henry Fonda mot Meryl Streep (Nja, Henry Fonds känns mer värd fighten bara) Marlon Brando mot Johnny Depp (Depp måste jag säga, han har gjort mycket stor artade och älskade roller) Peter Sellers mot Naomi Watts (Peter Sellers, allt på grund av "Dr. Strangelove") Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 6 Oktober, 2008 Report Share Skriven 6 Oktober, 2008 Charlie Chaplin mot Edward NortonChaplin är mycket mer nyskapande, inspirerande och träffsäker än Norton och är ett ansikte för en hel epok. Edward Norton har gjort flera imponerande roller, men får ställa sig i ett hörn när han har att göra med Chaplin, som är ganska svårslagen. Christian Bale mot Robert De NiroDet är bara att kolla på filmerna med De Niro och jämföra med valfri film signerad Bale och det är ingen tvekan om vem som varit bäst hittills. Någon gång i framtiden kanske det är lite jämnare, men inte nu... Henry Fonda mot Meryl StreepStreep krossar med sin trovärdighet och sitt känslosamma skådespeleri, även om jag gillar Fonda skarpt. Marlon Brando mot Johnny DeppDet är ingen tvekan om vem som blir utklassad här. Depp's förebild är så mycket mer än Gudfadern, trots att det är han mest populära roll. Storstadshamn, Last tango in Paris, Apocalypse now och Linje Lusta är några andra "måsten" att se och hans insatser utanför filmyrket är beundransvärt på många sätt. Han kunde gjort mer under sin karriär och blivit ihågkommen för ännu mer, men han gjorde det som föll honom in trots att hans yrkesintelligens är mycket högre än någon annans. Johnny Depp är ju "dagens Brando", men ändå bara en light-version, liksom de flesta andra. Synd att Kubrick och Brando aldrig gjorde något ihop - men de hade nog heller aldrig kunnat arbeta tillsammans, då deras sätt att arbeta var ganska annorlunda, men ändå ganska lika, på något sätt... Men en uppmaning till alla; se Last tango in Paris! Peter Sellers mot Naomi WattsJag älskar båda och vill helst inte rösta emot någon av dem. Men Sellers är någonting egendomligt och, likt Chaplin, har han influerat kommande generationer av skådespelare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.