Jump to content

Filmer att se fram emot?


Manetheren

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det nån som har hört eller sett något om Lady in the water? m night shymalan´s nya film..

 

När kommer den på bio?

 

Kommer den att vara bra:P

 

mm

 

15 September är det Sverige premiär.

 

Förutom Comingsoon.nets positiva recension så har det nästan bara regnat in negativa recensioner..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Läste detta på bloggar.se och tänkte att jag lägger in det här eftersom det inte verkar vara så mycket aktivitet på LOTR-delen.

 

"MGM slår på den stora trumman och utannonserar ett antal titlar på deras kommande filmer de närmaste åren. Titlarna är Terminator 4, The Thomas Crown Affair 2 och The Hobbit. Att Terminator 4 skulle göras är väl ingen större överraskning. En uppföljare på remaken av The Thomas Crown Affair, som jag tyckte var ganska trevlig, kommer även denna gång att innehålla Pierce Brosnan.

 

Den stora, glada, nyheten är att Tolkiens Bilbo även ska produceras för den stora vita duken. En projekt som har legat i stiltje ganska länge pga rättighetsproblem. Det är MGM som har ägt rättigheterna till att göra film av boken och de kommer nu att göra en samproduktion tillsammans med New Line som gjorde LOTR-trilogin.

 

MGM går även med förhoppningar att Peter Jackson ska medverka i produktionen. Peter har tidigare sagt att han vore väldigt intresserad av att få regissera The Hobbit om bara rättigheterna löste sig. Är det någon som ringer Peter och berättar detta?

 

Visst vore det väl kul om Peter gjorde detta? Då får vi en 3,5 timmes film (som senare kommer att släppas i förlängd version) och ca 11 st dvd-utgåvor. Dags att inhandla en ny Billy-bokhylla alltså."

 

Hoppet lever kvar...

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Den stora, glada, nyheten är att Tolkiens Bilbo även ska produceras för den stora vita duken. En projekt som har legat i stiltje ganska länge pga rättighetsproblem. Det är MGM som har ägt rättigheterna till att göra film av boken och de kommer nu att göra en samproduktion tillsammans med New Line som gjorde LOTR-trilogin.

 

MGM går även med förhoppningar att Peter Jackson ska medverka i produktionen.

Ryktet är en riktigt våt dröm, medges. Läste på AICN att Peter Jackson inte är vidtalad att regissera, men jag tror som du att MGM och NL vill honom som regissör, allt annat vore ju skruvat.

Dock lär det inte bli än på ett tag som filmen blir av. PJ har en hel del planera i framtiden och enligt vad jag läste så är inte samarbetet mellan MGM och New Line klart än. Tydligen har New Line rättigheterna att göra filmen, men MGM har rättigheterna att distribuera den! Skumtså det förslår!

Link to comment
Share on other sites

Dock lär det inte bli än på ett tag som filmen blir av. PJ har en hel del planera i framtiden

 

Japp han ska tydligen ta hand om filmatiseringen av Alice Sebolds Flickan från ovan och inspelningen ska starta i början av 2007. det enda vi kan hoppas på är att han inte har kommit så långt med förberdelserna så han kan skjuta på detta projektet. Inte så troligt dock. annars ligger nog Bilbo högt på hans prioriteringslista.

Given kassasucce som den är.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Filmstar

Jag har tidigare skrivit att Michael Haneke ska göra en amerikansk remake på sin egna film Funny Games. Nu är skådespelarna klara och filmen är genast mycket intressantare då Naomi Watts och Tim Roth är med. Frågan är bara om detta kommer betyda att filmen får ett annat slut.

 

Hur som helst tror jag att Naomi Watts kommer göra en mycket bra prestation då karaktärern i originalet (och skådespelerskan) är bra. Tim Roth kommer spela hennes make och bör passa bra han med...

 

Det viktigaste är dock hur de två unga killarna sköter sig...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Borat ska bli rolig att se. Undrar vad han nu kan hitta på.....

 

 

 

Men den största längtan är tillägnad Saw III. Jag läste idag i Aftonbladet att i England har tre personer fått uppsöka läkare pga att filmen var så vidrig..... Det har jag svårt och tro men lite ruggig är den nog! ;)

 

 

Länk till artikeln:

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,921262,00.html

Link to comment
Share on other sites

Nej, Saw II var inte alls lika bra som den första, tror inte heller att nu en tredje film kommer bli det.

 

För mig är det annars All the King's Men som jag ser fram emot, när nu den kommer? Dock har den inte fått speciellt bra kritik verkar det som, men de struntar jag i.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...