Jump to content

Superman

Manetheren

Rekommenderade inlägg

• Moderator

Läste för ett tag sedan en recension av ett manus till kommande Superman-filmer. Skriver filmer för Hollywood verkar har fått dille på trilogier efter Matrix, SW och LOTR. Tanken är att man ska göra tre Superman-filmer vilka ska bli en enda sammanhängade historia.

Ni som läser LOTR-tråden vet att jag är en av dem som tycker att Peter Jackson tagit sig lite för stora friheter med Tolkiens böcker. Jag är rädd att de som är riktiga Stålmannen/Superman-fans riskerar att bli likvärdigt besvikna på de kommande filmerna.

Här är några punkter till varför (obs! Spoilers)

* Tydligen ska Superman ägna sig åt något som liknar Martial Arts när han slåss i luften.

* Enligt det här manuset var det INTE en slump att Kal-El (heter han väl) hamnade på Jorden, tydligen hade pappa Jor-El bestämt sig för makarna Kent långt innan han sköt iväg sonen i rymdkapseln.

* Planeten Krypton sprängs INTE, utan det är meningen att Supreman ska åka dit och ställa saker och ting till rätta.

* Superman dör(!) vid ett tillfälle och det känner pappa Jor-El på sig på Krypton. Han tar då livet av sig och pratar med Supermen i himlen och övertygar honom om att ett orakel förutspått att Superman ska rädda Krypton. Superman ska då återvända till sin kropp igen.

* Lex Luthor arbetar för en organisation som ska bevisa att rymdvarelser finns på jorden. Senare avslöjas det att han egentligen är från Krypton han med och han och Superman slåss en hel stad förstörs (typ).

*Supemans dräkt hoppar på kroppen på honom av sig själv när Supeman är stor nog att den passar.

Ja, det är någa saker. Vet att det låter som att jag hittat på det själv, men så är det inte. Några saker ska vara strykta ur manuset på senare tid, bla. det med Lex Luthor tror jag. Detta ska vara det manus som filmbolaget själv är intresserade av att filma. Tycker det verkar skrattretande, vad säger ni?

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

• Filmstar

nja, det verkar lite sådär. Låter inte särskilt lockande i mina öron.

Själv så tycker jag att det är ok om man ändrar på stålmannen lite, men jag undrar om det är många som tycker som jag.

Vissa punkter känns väldigt skrattretande, men det kan väl fungera som familjefilm.

Jag tror inte att det kommer att slår LOTR eller SW i filmväg iallafall.

• Moderator

Tja, jag har själv aldrig varit någon hängiven Superman-fan. Mig gör det inget om de hittar på lite nytt. Men de trogna Superman-läsarna lär fälla samma tårar som jag gjort över LOTR. Även om de här ändringarna från orginalhistorien låter betydligt mer omfattande än de PJ gjort. Vissa saker låter som sagt skrattretande.

• 2 months later...
  • Moderator

Läste att problemen med att få fart på Superman-trilogin fortsätter. Rush Hour regissören Bret Ratner har jobbat med filmen ett tag, men eftersom filmbolaget Warner inte kunnat få fram någon villig att ta titelrollen har nu Ratner bestämt sig för att överge skutan. Han ska istället rigissera del 3 av Rush Hour.

Läs artikeln här.

• Filmstar
Tydligen ska Superman ägna sig åt något som liknar Martial Arts när han slåss i luften.

Åh nej, börjar faktiskt tröttna på det här nu. Efter Matrix-succén så börjar det gå till överdrift nu (X-men, Spider-Man, Daredevil, etc.).

Vet man vem som ska spela Stålis?

Tyvärr kommer väl även Stålmannen gå i graven i och med den nya filmen, precis som varit fallet med Lädderlappen och Spindelmannen och i viss mån Stjärnornas krig (ja, Greenleaf, jag vet att du gillar Star Wars bättre). Blä. :down: Just det, Hulken också.

• Filmstar

Ah, kan det vara Virtuosity? Där spelar Crowe en virtuell seriemördare, SID 6.7. Fast där är inte Robert Patrick med (krommannen i T2). Crowe kanske har spelat skurk fler gånger? Ja, ja, då har han lite erfarenhet i alla fall. Tyckte Gene Hackman var OK som Luthor i de gamla filmerna.

Förutom Crowe som Lex Luthor verkar det även bli svenskt i nya Superman. Pernilla August tar på sig mammarollen igen (hon var ju Darth Vaders mamma i SW Episod I och II) och spelar stålmannens mamma Lara och Tuva Novotny dyker upp som Stålis tonårskärlek Lana Lang. Allt enligt denna sida.

Ändrad av Jojje

Ah, kan det vara Virtuosity? Där spelar Crowe en virtuell seriemördare, SID 6.7. Fast där är inte Robert Patrick med (krommannen i T2). Crowe kanske har spelat skurk fler gånger? Ja, ja, då har han lite erfarenhet i alla fall. Tyckte Gene Hackman var OK som Luthor i de gamla filmerna.

Ja det stämmer, men jag har för mig att robert partick är med i en liten roll där han rymmer från en bur, men jag såg inte hela filmen.

Läste precis att Russel Crowe ska spela Lex Luthor i kommande Stålmannen-filmen. Crowe har inte spelat några skurkroller tidigare, eller hur, Filmlover? Vi får se om han klarar det.

Du bad om det:

Som du säkert redan läst har han vart skurk innan spindelmannen som han nu ska deltaga i.

Han har vart skurk/elak i bland annat:

Virtuosity

Romper Stomper där han inte egentligen är någon skurk men en elaking, nämligen en skinhead...

och så kan vi lägga till superman

//filmis

Ändrad av filmlover_424

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...