Michael Myers Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 vilken julmust föredrar ni?? själv föredrar jag apotekarnas spendrups eller three hearts.. ungefär i den ordningen oxå.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 Apotekarnas är en klar favorit. Sen smakar ju i stort sett all julmust likadant Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 Apotekarnas är en klar favorit. Sen smakar ju i stort sett all julmust likadant Nej det tycker inte jag. En del är lite sötare och inte alls lika goda. Kul också att sverige är väl det enda land i världen nästan där Coca colan inte riktigt lyckats ta fäste om julen som julens dryck. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
farmor_gas Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 Kul också att sverige är väl det enda land i världen nästan där Coca colan inte riktigt lyckats ta fäste om julen som julens dryck. Men dom försöker nog rätt hårt. Varje jul kommer ju den där coca-cola reklamen tillbaka. Den med massa upplysta lastbilar med tomten bak som dricker cola. Jag har aldrig tänkt på vilken jag tycker är godast. Brukar köpa den billigaste för så stor skillnad i smak tycker jag inte det är. Tycker det är större skillnad på coca-cola och billig cola än på billig respektive dyr julmust. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 17 December, 2005 Author Report Share Skriven 17 December, 2005 jag tycker defenetivt inte julmust smakar likadant.. jag drack stockmos julmust en gång den var sur å äcklig.. å angående coca cola.. det kanske finns en anledning till att dom har börjat göra egen julmust vid namn bjärre.. om man ser reklamen på tv ställer dom ju så fint upp 2 coca cola flaskor brevid julmusten.. ingen som tänkt på det?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 Zeunerts gör den överlägset bästa julmusten. Den har kraftigare och mörkare smak och är mycket mindre blaskig och söt jämfört med andra märken. Dock kan den vara svår att hitta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Street Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 Tycker Eldorados smackar likadant som Spendrups. Men om man ska köpa med finare märke så brukar det bli Spendrups. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psylocke Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 Apotekarnes är godast, fast det är lite dumt att de har ändrat flaskans volym till 1,4 liter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 Apotekarnas är favoriten hos mig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus Vägvisaren Skriven 17 December, 2005 Report Share Skriven 17 December, 2005 Julmust knäcker!, kan typ inte få nog av det. Brukar vanligtvis köpa Apotekarens, har också druckit någon 33 cl. Flaska (tror det var spendrups) men smaken var mest fadd, så den dricker jag inte mer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 17 December, 2005 Author Report Share Skriven 17 December, 2005 fadd?? nehedå.. jag har druckit 3 L spendrups julmust här nu.. så jag borde nog gå å lägga mig.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 19 December, 2005 Report Share Skriven 19 December, 2005 Jag är faktiskt inte så jätteförtjust i julmust. Men ska det vara någon så blir det nog Apotekarnas. Blandar helst i lite julöl i musten oxå, det blir bättre smak då. Lite tråkigt när man kommer bort på julbord och det bara finns julmust eller öl... stackars min flickvänn som verkligen hatar julmust . Men hon dricker ju bara Pepsi å andra sidan... Tycker faktist att Coca Cola Passar bra på julbordet. Dom har så fina flaskor vid jul. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 19 December, 2005 Report Share Skriven 19 December, 2005 Nej jag är inte heller speciellt förtjust i Julmust. I själva verket hatar jag det. Ska det vara något till maten på jul ska det vara en god öl eller möjligtvis, möjligtvis Spendrups Svagdricka. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 19 December, 2005 Report Share Skriven 19 December, 2005 Julmust... Varför bry sig om vilken sort som är godast när ni kan vara lyckliga att överhuvudtaget bo i ett land där det finns julmust? Just det, i Tyskland finns det inte! Men jag aker hem imorrn sa det är lungt. En hel dag pa tag, skitmysigt! Och jag föredrar Apotekarnes eller Spendrups... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 19 December, 2005 Report Share Skriven 19 December, 2005 Julmust... Varför bry sig om vilken sort som är godast när ni kan vara lyckliga att överhuvudtaget bo i ett land där det finns julmust? Just det, i Tyskland finns det inte! Men jag aker hem imorrn sa det är lungt. En hel dag pa tag, skitmysigt! Och jag föredrar Apotekarnes eller Spendrups... Låter som en affärsidé.... nätbutik för julmust i tyskland!!! De är ju som gaaaalna i svenska traditioner (tror vi som bor i Sverige iallafall) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.