Moderator Manetheren Skriven 12 Maj, 2008 Moderator Report Share Skriven 12 Maj, 2008 En uppföljare till Donnie Darko behövde vi ju inte, förstås... http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=44826 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 16 Maj, 2008 Report Share Skriven 16 Maj, 2008 En uppföljare till Donnie Darko behövde vi ju inte, förstås... http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=44826 Nej, den tillhör ju en av filmerna som det absolut inte ska göras en uppföljare till (Lost in translation och Pulp fiction två andra tex.). På tal om film (hehe) så var det lite kul med kvällens översättning av Kill Bill på SVT i kväll. Gulligt att översätta "the crazy 88's" till "88 vildhjärnor". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spicoli Skriven 28 Maj, 2008 Report Share Skriven 28 Maj, 2008 Ingen här på forumet som lagt märke till att Sydney Pollack gick bort härom dagen. Mycket tråkigt tycker jag, kanske inte en av de största regissörerna genom tiderna men ändå en man med tunga meriter. Mest ihågkommen kommer han säkerligen bli för filmer som Tootsie och Mitt Afrika. 3 dagar för Condor ska man inte glömma heller som en av 70-talets starkaste thrillers, fick också nyligen reda på att han regisserade den avslutande delen av Avslöjad (The Swimmer) som är enligt mig en lite bortglömd pärla med Burt Lancaster i toppform. Pollack var även producent till ett stort antal filmer och var också med som skådespelare (mestadels i mindre bi-roller) lite här och där. Senast kunde man se honom med George Clooney i Michael Clayton. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Maj, 2008 Moderator Report Share Skriven 28 Maj, 2008 Jo, jag såg det faktiskt, men har inte kommit så långt att jag kommenterat det. Visst har han gjort en hel del bra filmer. Han var faktiskt en riktigt bra skådis också, som du säger sågs han senast i Michael Clayton, är jag tyckte han var riktigt bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 28 Maj, 2008 Author Report Share Skriven 28 Maj, 2008 Jodå - tråkigt med Sydney Pollack, men 73 bast får man väl ändå vara ganska nöjd med nu för tiden. Ingen av mina favoriter - även om han gjort en del helt okej rullar. RIP. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 4 Juni, 2008 Filmstar Report Share Skriven 4 Juni, 2008 Väldigt dött på forumet senaste tiden. Antar att det fina vädret fått folk att inte sitta inne lika mycket. Själv har jag passat på att se lite mer film efter min hemkomst under timmarna då det är mörkt (när man varit ledig). Får se om några av storfilmerna som kommer i juni-juli kan få upp aktiviteten på forumet igen. Själv har jag några filmer i sikte som jag gärna besöker biografen för. Men juni blir mest till att följa fotbolls-EM. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 5 Juni, 2008 Report Share Skriven 5 Juni, 2008 Men juni blir mest till att följa fotbolls-EM. Ska man starta en tråd för Fotbolls-EM kanske? Jag ska se hela köret och det händer nog mer än en gång att åtminstone jag vill reflektera mig över matcher och händelser som hör till EM. Eller ska man ta det i Fotbolls-tråden som vanligt? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 5 Juni, 2008 Author Report Share Skriven 5 Juni, 2008 Klart du ska starta en EM-tråd Yojimbo! Jag ska försöka se så mycket jag kan och kommer nog också behöva skriva av mig då och då... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 5 Juni, 2008 Report Share Skriven 5 Juni, 2008 En uppföljare till Donnie Darko behövde vi ju inte, förstås... http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=44826 Jodå Manne vi förstår Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 5 Juni, 2008 Moderator Report Share Skriven 5 Juni, 2008 Mja, alltså jag menar inte att första filmen var dålig om du menar det. Tvärt om, jag tycker DD är en briljant film och briljanta filmer får ofta kassa uppföljare. Om du förstår.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 5 Juni, 2008 Report Share Skriven 5 Juni, 2008 Mja, alltså jag menar inte att första filmen var dålig om du menar det. Tvärt om, jag tycker DD är en briljant film och briljanta filmer får ofta kassa uppföljare. Om du förstår.. Och jag villeju bara vara vitsig eftersom du stavade förståss med ett s Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 7 Juni, 2008 Moderator Report Share Skriven 7 Juni, 2008 Gjorde jag det? I så fall har någon ändrat på det, så snällt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 11 Juli, 2008 Report Share Skriven 11 Juli, 2008 Jag beställde för några dagar sen en Texas chainsaw massacre-mask från Brands on sale (via Amazon) för 49$. Masken föreställer den från remaken, men den var hyffsat skrämmande och det fanns tyvärr ingen som föreställde originalmasken. Det dryga är att jag fick betala 256 spänn extra i post- och tullavgift och det gör att jag betalat typ 600 kr för en simpel mask. Fråga mig inte varför jag gjorde det - "hellre en mask än ett par jeans" är min ursäkt . Lagom till Halloween ska jag slösa pengar (för sista gången) på detta plojmasksamlande genom att köpa en Michael Myers-mask från Halloween-filmerna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fellan Skriven 11 Juli, 2008 Report Share Skriven 11 Juli, 2008 Hur ser den ut i verkligheten? som ett människoansikte? Alltså verklig den påminner inte direkt om en hund eller något haha. Beställde själv en mask från ett företag på ebay, men de vart rena skiten! Skulle ha den till en maskerad men gjorde ett eget "skinnansikte" utav sämskskinn, blev jättebra! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 11 Juli, 2008 Report Share Skriven 11 Juli, 2008 Hur ser den ut i verkligheten? som ett människoansikte? Alltså verklig den påminner inte direkt om en hund eller något haha. Beställde själv en mask från ett företag på ebay, men de vart rena skiten! Skulle ha den till en maskerad men gjorde ett eget "skinnansikte" utav sämskskinn, blev jättebra! Om du menar hur masken ser ut i originalfilmen är det som på bilden nedan... ...och med lite arbete och hantverkstalang så skulle det helt klart kunna gå att göra någonting liknande, lika äkta och minst lika skrämmande, om inte mer. Nån gång ska jag nog göra det, men nu blev det det enklaste alternativet . Om jag visste om tullkostnaderna i förväg så skulle jag ha köpt Michael Myers-masken direkt istället och struntat i Leatherface-masken. Men, men... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.