Filmstar Greenleaf Skriven 9 Februari, 2003 Filmstar Report Share Skriven 9 Februari, 2003 Tänkte att en sådan tråd skulle passa, nu när första avsnittet finns uppe på nätet. Den här tråden handlar alltså om serien The Animatrix. För er som inte vet det, så handlar det om en animerad/datagjord serie. Serien handlar om Världen i Matrix och lite bakgrundsfakta om hur allting kom till. Mycket bra och mystiskt. Avsnitten är ca 6-16 minuter långa och finns på nätet. Jag tror att det är quicktime som behövs för att titta på dem. Första avsnittet är som sagt redan uppe och heter: The second renaissance part 1. För mer info och för att se serien, så gå in på: http://www.theanimatrix.com och tryck sedan på animatrix. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 11 Februari, 2003 Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Animation och teckning är nästan direkt taget från Osamu Tezukas Metropolis, handligen är inte så olika heller. Sen läste jag någonstans att handlingen till animatrix skulle vara väldigt identisk med en rysk film som hete något i stil med resan bortom tiden. Men den första var rätt schysst, men det syns att det ska fungera som en sidestory eftersom det är så hoppigt i handlingen, så det känns aldrig riktigt som en riktig "film". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 11 Februari, 2003 Report Share Skriven 11 Februari, 2003 Gillar vad jag ser, det gör jag. Har dock aldrig varit mycket för anime men det e riktigt bra gjort det här! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 12 Februari, 2003 Moderator Report Share Skriven 12 Februari, 2003 Kul grej: Gå till hemsidan och för muspekaren fram och tillbaka under varningstexten längt ner. Då dyker en gömd länk upp, hackthematrix. Inte nåt hårresande, lite kul bara. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 26 Februari, 2003 Report Share Skriven 26 Februari, 2003 Hade väntat mig mer av Animatrix faktiskt. Sen tycker jag inte heller att det var speciellt bra kvalite på filmen. Quicktime är ju inte det bästa formatet. Kommer dom att släppa en samling med alla episoder sen eller? Vissa scener i Animatrix är mycket snygga däremot, syns på lång väg att det är datorgjort. Gillar scenen där dom två robotarna går in och ska diskutera med människorna. Den är snygg. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 26 Februari, 2003 Report Share Skriven 26 Februari, 2003 Nja, jag tycker nog ändå att det är hyfsat snyggt (även om den är datorgjord). Hände ju inte speciellt mycket kul, men vad ska man vänta sig? 9 minuter... Vi får se hur det blir i mars när episod 2 kommer ut... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 26 Februari, 2003 Report Share Skriven 26 Februari, 2003 Kul grej: Gå till hemsidan och för muspekaren fram och tillbaka under varningstexten längt ner. Då dyker en gömd länk upp, hackthematrix. Inte nåt hårresande, lite kul bara. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Tja, hur svårt är det att lista ut alla lösenorden där då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 26 Februari, 2003 Report Share Skriven 26 Februari, 2003 Tja, hur svårt är det att lista ut alla lösenorden där då? vad hade du förväntat dig då Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 26 Februari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 26 Februari, 2003 Kommer dom att släppa en samling med alla episoder sen eller? Enligt vad jag har hört så ska det tydligen vara totalt 9 avsnitt av The Animatrix. 4 av dem visas gratis online på deras hemsida, sen ska dem släppa alla 9 i en DVD-box. Misstänker att jag kommer få ett begär att köpa den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 26 Februari, 2003 Report Share Skriven 26 Februari, 2003 nja... vi får se hur det blir nu med de andra avsnitten sen får man väl se vad man gör... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Jag hoppas på lite högre kvalite på dom andra episoderna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Jag hoppas på lite högre kvalite på dom andra episoderna nja kvalién är det väl inget fel på... jag gillar bara inte serien, vi får se vad jag tycker när dom släpper fler avsnitt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Jag menade att jag inte gillade quicktime formatet. Sen är det ju ingen handling i animatrix heller. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 27 Februari, 2003 Author Filmstar Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Jag menade att jag inte gillade quicktime formatet. Sen är det ju ingen handling i animatrix heller. Jo, handling är det väl. Det här är bara första avsnittet av fyra och här handlade det om hur maskinerna bröt ut en revolution och hur männen lätt slog ner maskinernas lilla uppror. I nästa avsnitt så kommer historien om revolutionen att utvecklas, skulle jag tro. Vet någon ett riktigt datum inför nästa avsnitt förutom att det är i Mars? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Mja, jag menade att det inte är en handling med karaktärer. Hade först väntat mig det så jag blev lite besviken då. Kändes lite dokumentär över det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.