Achtung Skriven 19 Februari, 2003 Report Share Skriven 19 Februari, 2003 Jag har inte kunnat komma in på bio.nu på några dar. Har det varit nåt problem eller är det min ISP kanske? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 19 Februari, 2003 Report Share Skriven 19 Februari, 2003 Jag har hört av min pappa som bor i Lund och använder bostream bredband att han inte kunnat nå bio.nu under tre-fyra dagar nyligen, men han kan nå bio.nu igen. Han kontaktade bostream men de kunde inte förklara vad felet va. Det gick då att pinga från hans dator till bio.nu utan problem. Jag har inte hört det här problemet från någon annan tidigare. Mycket märkligt... Vet inte vad det beror på, men troligtvis har det att göra med en dns som inte uppdaterats korrekt av din isp. Vilken uppkoppling använder du? När kunde du inte nå Bio.nu? Har du forfarande problem med att nå Bio.nu? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 19 Februari, 2003 Report Share Skriven 19 Februari, 2003 bostream bredband Jag har själv bostream bredaband och har haft samma sorts problem, så jag kontaktade dem, pga av att det pågått tillofrån ett bra tag och inte bara bio.nu utan även andra sidor, dom gav mig rådet att byta DNS numret, (ke?) fast jag gjorde inte detta, utan bara drog ur alla kontakter till D-Linken och sen fungerade det, men efter ett par dagar var det samma problem, fast efter typ 1 timme så fungerade inget, och det spelade ingen roll vad jag gjorde, det funkade ändå inte, så en reparatör från bostream kom och fixade det.. vet dock inte vad han sa, men dom blev väl trötta på mitt ringande Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 19 Februari, 2003 Author Report Share Skriven 19 Februari, 2003 Ja jag har bostream. Det funkar nu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 4 Maj, 2003 Author Report Share Skriven 4 Maj, 2003 (ändrad) Bostream har haft mycket problem med bio.nu på senaste tiden så nu har jag fått börja använda en proxy-server (Det är alltså tummen ner för bostream och inte bio.nu) Ändrad 4 Maj, 2003 av Achtung Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 5 Maj, 2003 Author Report Share Skriven 5 Maj, 2003 Äntligen så har det börjat fungera igen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 12 Maj, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 Maj, 2003 Jag kunde inte komma in på bio.nu under helgen (10-11 maj), men nu på jobbet går det bra. Har UPC hemma och Telia på jobbet. Vet inte om det fungerar hemma idag, har inte testat än... Jag kan även inte svara i "Ishockey"-tråden som ligger under "Mingel". Kan svara på alla andra trådar dock. Det står "Error on page" längst ner till vänster i Internet Explorer. Något som kan göras ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 12 Maj, 2003 Report Share Skriven 12 Maj, 2003 Jag vet inte vad UPC och Bostream håller på med... Har snackat med UPC flera gånger och de är ibland tämligen inkompetenta. De sitter tex med andra uppkopplingar än användarna. "Här funkar det ju..." Jo, tjena... Sen när man tjatar vidare och de till slut sätter sig vid samma uppkoppling som användarna har: "Ojdå, här funkar det inte..." Nähä... Vad gäller ishockeytråden under mingel vet jag inte vad problemet kan vara. Skumt... Försök ladda om sidan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 12 Maj, 2003 Report Share Skriven 12 Maj, 2003 Bostream är hopplösa.... Har med problem vissa gånger men det fixar sig alltid efter en del svordomar och lite hot mot datorn och alla lådorna som står här... Och så får jag ju oftas starta om dator 4 gånger innan bio.nu funkar klockrent, fast det är inte bara bio som krånglar iofs... Bostream säger alltid att det är fel på något hos oss, men men.. har svårt att tro det eftersom när jag ringde en gång helt vansinnig och de kollade lite (vägrade lägga på förrän de gjort det) så funkade allt klockrent och det var då något hos dem som inte stämde.... Dom mixtrar väldigt ofta med sina maniker... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 12 Maj, 2003 Report Share Skriven 12 Maj, 2003 Jag har gjort lite ändringar i ishockey-tråden så testa gärna igen om det funkar bättre nu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 2 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 2 Juni, 2003 Jag måste tyvärr åter klaga på själva bio.nu sidan. Nu när man inte längre har Orvar eller Wiklund/Nils-Petter så är man ganska tveksam till filmer. Vart har recensenterna på bio.nu tagit vägen? Det kommer massor av filmer, och man vet aldrig vilka som är bra eller dåliga nu för tiden. Jag skulle gärna vilja ha fler recensioner på nya filmer så man vet vad man ska se på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 2 Juni, 2003 Report Share Skriven 2 Juni, 2003 Jag tar åt mig av kritiken Greenleaf och kan bara säga till mitt försvar att jag befinner mig mitt i flytt och renovering den närmaste veckan. Nästa vecka kommer allt återgå till det normala igen. En ny biofilm som jag sett men ännu inte hunnit recensera är Secretary som jag tycker var bra, betyg: 4. Gick tydligen bara upp i Stockholm. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 2 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 2 Juni, 2003 Jag tar åt mig av kritiken Greenleaf och kan bara säga till mitt försvar att jag befinner mig mitt i flytt och renovering den närmaste veckan. Nästa vecka kommer allt återgå till det normala igen. En ny biofilm som jag sett men ännu inte hunnit recensera är Secretary som jag tycker var bra, betyg: 4. Gick tydligen bara upp i Stockholm. Jaha just det. Sorry Peo, jag glömde bort att du höll på att flytta. Då förstår jag. Bra, då ska jag se Secretary, eftersom ZTV gav den bra, hade jag för mig. Tack för betyget på den. Bra att den går i Stockholm i alla fall, eftersom det är där jag bor. Lycka till med flytten och lycka till med att skriva på om filmerna som du gluggar på Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 Som jag mailat till peo ser jag inga actionfigurer som t ex quote pm mf... Om någn annan har samma problem kan man använda quoten längst upp till höger där man kan tänka sig en ruta. Sedan tar man bort quotetexten så kan man skriva sen... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 10 Juni, 2003 Report Share Skriven 10 Juni, 2003 jag fattar inte.. eller jo jag fattar vad du menar men alltså.. Jag har alddrig kunnat quota med hjälp av knapparna utan jag får alltid skriva .. då funkar det.. samma med , eller ja alla knapparna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.