North Skriven 10 Mars, 2003 Report Share Skriven 10 Mars, 2003 Ska vi kanske testa en till trivia? reglerna e de samma som i de andra triviorna. Nån ställer en fråga sedan får vem som helst svara och är det ingen som har svarat på en fråga inom 24 timmar får vem som helst ställa en ny! Här kommer en lätt: Nämn fem Slytherin elever med både för och efternamn. Lycka till! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 10 Mars, 2003 Report Share Skriven 10 Mars, 2003 borde inte den här ligga på film-forumet? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 10 Mars, 2003 Report Share Skriven 10 Mars, 2003 Sådär... flyttade tråden till Film från TV. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 10 Mars, 2003 Report Share Skriven 10 Mars, 2003 Hon kanske syftade på böckerna? Hur som helst så är det omöjligt att svara på det utan att fuska och jag känner inte för att fuska just nu. Ett tips är att ställa frågor som man kan svara på utan att behöva titta i boken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
North Skriven 10 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 10 Mars, 2003 Hur som helst så är det omöjligt att svara på det utan att fuska och jag känner inte för att fuska just nu. Ett tips är att ställa frågor som man kan svara på utan att behöva titta i boken. Jag hade inte behövt titta i boken för att komma fram till svaret, men det är ju ändå inte "förbjudet" att titta i boken! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
North Skriven 10 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 10 Mars, 2003 borde inte den här ligga på film-forumet? vänta lite, var lade jag tråden? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 10 Mars, 2003 Report Share Skriven 10 Mars, 2003 ok Draco Malfoy Vincent Crabbe Malcolm Baddock Millicent Bulstrode Pansy Parkinson Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 10 Mars, 2003 Report Share Skriven 10 Mars, 2003 (ändrad) Eftersom jag i princip erkände att jag fuskade så behöver jag kanske inte vänta på att få veta om det är rätt. Ok: "Vem av HPs föräldrar dog först, och varför skulle man kunna tro det omvända?" Ändrad 10 Mars, 2003 av Achtung Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
North Skriven 11 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 11 Mars, 2003 Pappan dog först. Man kan kanske tro det omvända därför att......... inte en aning faktiskt. Tycker det var lite konstig fråga. Alla kan väl tro olika om vem som dog först. Det finns ju massor med förklaringar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
North Skriven 11 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 11 Mars, 2003 (ändrad) Pappan dog först. Man kan kanske tro det omvända därför att......... inte en aning faktiskt. Tycker det var lite konstig fråga. Alla kan väl tro olika om vem som dog först. Det finns ju massor med förklaringar. Och sen skrev du ju till mig att jag skulle skriva frågor som man kunde lista ut utan att "fuska". Din fråga måste man ju titta i boken för att kunna få rätt på, I alla fall jag Ändrad 11 Mars, 2003 av Linda Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Mars, 2003 Report Share Skriven 11 Mars, 2003 (ändrad) ok du får väll rätt för det Men man hade kunnat tro tvärt om eftersom att när spökena kommer ut ifrån voldemorts stav i GoF så kommer de ut i omvänd ordning, men hans pappa kommer ut först. Det visade sig vara ett fel som senare ändrades. Anledningen att man inte ska behöva fuska på den här är för att ordningen antyds på flera olika ställen. Tex så säger Voldemort att han inte hade behövt döda HPs mamma men att hon inte gav honom något val när hon valde att skydda HP. Det ger förståss frågan varför han var tvungen att HP och hans pappa. Hmm, verkar inte vara så många andra som har läst HP. Ändrad 11 Mars, 2003 av Achtung Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
North Skriven 11 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 11 Mars, 2003 okej här kommer nästa(en lätt en!) Vad har Viktor Krum för position i Qudditch och vilket lag spelar han i? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Mars, 2003 Report Share Skriven 11 Mars, 2003 jag tror jag låter nån annan försöka svara nu Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 11 Mars, 2003 Report Share Skriven 11 Mars, 2003 (ändrad) Sökare tror jag det hette. EDIT: Såg inte att det var två frågor. Om du menar landslaget är det Bulgarien har jag för mig. Ändrad 11 Mars, 2003 av whatever Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Mars, 2003 Report Share Skriven 11 Mars, 2003 jag tror hon menar klubblag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.