Jump to content

Harry Potter-trivia

North

Rekommenderade inlägg

• Svar 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar
Quiddich spelas mellan husen på skolan men det finns ju en serie för vuxna och även ett världsmästerskap.

Och att det inte bara handlar om filmerna är ju uppenbart med tanke på att Viktor Krum inte har nämnts i de två första filmerna.

Men då borde väl inte frågor från boken komma på den här trivian, eller hur? Det är trots allt ett filmforum, så frågorna borde endast gälla Harry Potter and the philosophers stone och and the chambers of secrets.

• Moderator
Quiddich spelas mellan husen på skolan men det finns ju en serie för vuxna och även ett världsmästerskap.

Och att det inte bara handlar om filmerna är ju uppenbart med tanke på att Viktor Krum inte har nämnts i de två första filmerna.

Vill inte påstå att jag kände igen namnet Victor Krum, ville bara chansa på nåt för att nåt svar skulle komma in.

Håller med Greenleaf, vi bör nog bestämma om vi ska ta frågor från böckerna eller bara från filmerna. Vad säger Linda som skapat tråden?

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Jag tycker att frågor från böckerna ska kunna tas med eftersom filmerna trotts allt bara är en så blek bild av böckerna att de egentligen inte i sig är intressanta att diskutera.

Ex:

Star Wars: Där bör man diskutera endast filmer eftersom böckerna i sin bästa form aldrig når ens de nya filmerna.

LotR: Där diskuterar man långt mer än filmerna trots att det är ett forum för filmer.

Jag ser fler parraleller till LotR än SW i HP.

Ändrad av Achtung

Jag tycker att man får ta frågor från både böckerna

och filmerna, men om det är någon som har nåt emot

det så kan jag ju ändra reglerna.

Förresten har jag tittat mycket på Greenleafs LOTR-trivia

och där kan man ju inte precis säga att frågorna gäller

bara filmen. Eller?! :huh::blink:

Ändrad av Linda

• Filmstar
Förresten har jag tittat mycket på Greenleafs LOTR-trivia

och där kan man ju inte precis säga att frågorna gäller

bara filmen. Eller?! :huh:  :blink:

Nej, men min trivia ligger faktist inte i en avdelning som bara handlar om film, om du inte visste det. Man kan prata om både böcker och film där.

Och förresten så skulle jag hellre anse den trivian som en bok-trivia istället för filmerna på grund av att böckern är ca 100 gånger bättre.

Jag vet inte hur reglerna är om den här saken, men om den ska handla om böcker så borde väl den ligga i mingel, eller?

Peo, straight things up here.

• Filmstar
vi kan ändra till bara film-frågor om det

blir bättre. Jag skrev nyss att om nån tycker

att vi bara ska ha filmfrågor så är det okei för mig att

ändra! :unsure:

Ok, såhär tycker jag.

Jag tycker att frågor om böckerna borde också vara med här, eftersom jag har inte sett filmerna och det är fler böcker så man kan ställa fler frågor. Men om det ska vara böcker också så borde det inte vara i film-avdelningen, men jag vet inte om det ska flyttas eller om det här får vara ett undantag.

Som sagt så väntar jag på Peo.

Och förresten så skulle jag hellre anse den trivian som en bok-trivia istället för filmerna på grund av att böckern är ca 100 gånger bättre.

Samma gäller för HP anser jag.

Och visst kan det vara rimligt att flytta den till mingel men det får peo bestämma.

Ändrad av Achtung

Hm... Eftersom majoriteten verkar vilja ha det till en trivia om böckerna så flyttar vi ämnet till mingel.

Då blev det flyttning igen då......

Men nu tycker jag vi börjar själva

ämnet här som handlar om Harry Potter om

någon nu glömt bort det. Som sagt, nu e

det din tur Whatever

Ändrad av Linda

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...