johnnyp Skriven 18 Mars, 2003 Report Share Skriven 18 Mars, 2003 Någon som sett denna underbara film ännu. I så fall vad tycker ni? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 18 Mars, 2003 Report Share Skriven 18 Mars, 2003 nix Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 18 Mars, 2003 Report Share Skriven 18 Mars, 2003 Vilken film menar du? Jag gick in på IMDb och kollade efter "hero", det fanns 10 st filmer med det namnet, och den nyaste var en kortfilm på 11minuter Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 18 Mars, 2003 Report Share Skriven 18 Mars, 2003 Om jag fattat det hela rätt så handlar det om en ny Japansk film?!?!? det har snackats en del om denna inne på någon annan tråd, vilken vet jag inte. Det är iallafall en ny japansk film vad jag vet som enligt Peo blivit mycket hypad (alltså inte att den var dålig bara att den blivit hypad) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 18 Mars, 2003 Report Share Skriven 18 Mars, 2003 Hero är ny kinesisk film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 18 Mars, 2003 Report Share Skriven 18 Mars, 2003 Visste att allsmäktige peo skulle komma och rädda oss. Jag hade tänt nämna kinesisk inom parentes eftersom jag inte var säker på japanska men jag glömde det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knuckles Skriven 19 Mars, 2003 Report Share Skriven 19 Mars, 2003 Och vad handlar den om då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 19 Mars, 2003 Report Share Skriven 19 Mars, 2003 Klickar du på Hero i Peos inlägg så får du veta.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 20 Mars, 2003 Report Share Skriven 20 Mars, 2003 Jag har sett den klippta Miramax versionen som går upp på bio nästa vecka. Den var tyvärr inte så underbar som jag hade hoppats på. Nog mkt mer intressant att se den oklippta versionen som snart släpps i kina. Annars får jag säga att filmen inte är så vänlig för folk som inte kan så mkt om asiatiska grejer. Filosofi, kaligrafi och diverse andra saker som folk kanske inte riktigt förstår, efter nästa vecka och en tid framföver kommer nog många säga att den är orealistisk och fånig med allt "flygande" i luften. Och så kommer man få rabbla upp hela lektionen om kinesiska sagor. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnnyp Skriven 20 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 20 Mars, 2003 Filosofi, kaligrafi och diverse andra saker som folk kanske inte riktigt förstår, efter nästa vecka och en tid framföver kommer nog många säga att den är orealistisk och fånig med allt "flygande" i luften. Och så kommer man få rabbla upp hela lektionen om kinesiska sagor. Just precis Tofu... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 23 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 23 Mars, 2003 Och så kommer man få rabbla upp hela lektionen om kinesiska sagor. Skulle inte du kunna göra det då, så att man får lära sig något nytt? Själv så har jag inget emot de flygande människorna i CTHD. Ok, första gången blv jag lite undrande, emn sen så hörde jag att det var typiskt kinesiska filmer, så jag gjorde som vanligt. Tar saker som dem är. Därför ska det bli riktigt intressant att se Hero på grund av att jag gillade CTHD väldigt mycket. Förresten så har den fått bra kritik: Hans Wiklund: 4/5 #.nu: 6/6+ Det ska bli riktigt intressant att se den nästa helg. Av vad jag såg på trailers och filmklipp så ser den riktigt snygg ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SeaTHX Skriven 23 Mars, 2003 Report Share Skriven 23 Mars, 2003 OK, Kineserna flyger så tycker mångar "White ass" att det är overkligt men när ni tittar på hur Vampyrer flyger runt och suger blod så är det helt normal.... ...Vampyr filmer upplevs som ganska overkliga i Asien. Så antagligen beror det på vad man är uppväxt med. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 23 Mars, 2003 Report Share Skriven 23 Mars, 2003 Såg en liten trailer och blev riktigt sugen på lite flygande kineser. Tyvärr ser jag nog den inte på bio, men man kan ju hoppas på en dvdversion till hemmabion.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Override Skriven 25 Mars, 2003 Report Share Skriven 25 Mars, 2003 (ändrad) Annars får jag säga att filmen inte är så vänlig för folk som inte kan så mkt om asiatiska grejer. Filosofi, kaligrafi och diverse andra saker som folk kanske inte riktigt förstår, efter nästa vecka och en tid framföver kommer nog många säga att den är orealistisk och fånig med allt "flygande" i luften. Och så kommer man få rabbla upp hela lektionen om kinesiska sagor. Såg "Hero" igår. Måste säga att en snyggare film får man förmodligen leta både länge och väl efter. Handlingen var dock inte lika tilltalande. På vissa ställen tycktes det som att hela upplägget med olika handlingsförlopp var utformat bara för att kunna visa upp så mycket fight-scener som möjligt. All kaligrafi osv. du nämnde kändes mest som utfyllnad mellan fighterna, vilka det helt klart lagts mest energi på. Sågar dock inte filmen helt. Den är otroligt snygg och stilsäker, vilket var anledning nog för mig att se den. Många rent visuella lösningar var hämtade ifrån anime-världen och fungerade dessutom riktigt bra. edit: Stavfel rättade. Ändrad 25 Mars, 2003 av Override Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 26 Mars, 2003 Report Share Skriven 26 Mars, 2003 Jag personligen gillade sättet Yimou använde toningar i sina olika "versioner". Vissa scener och bildupplägg var väldigt bra. Men några av 3d effekterna kändes lite fel, visst vore pil-scenerna svåra att klara av utan men den syns ändå rätt mkt att det är gjort i just en dator. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.