Knuckles Skriven 27 Mars, 2003 Report Share Skriven 27 Mars, 2003 Jag har dock inte sett den, men det här är den enda film som verkar bra med alla kineser eller japaner som hoppar omkring och slåss. jag skulle faktist vilja se den. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 27 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 27 Mars, 2003 Jaha, man blev ju inte mindre sugen på Hero efter Orvars recension... Har biljetter till imorgonkväll. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 28 Mars, 2003 Report Share Skriven 28 Mars, 2003 Jaha, man blev ju inte mindre sugen på Hero efter Orvars recension... Har biljetter till imorgonkväll. Någonting jag inte förstår med det han sa var att det kommer en femma om man har tur var tioende år. Och i gårdagens program var det två femmor? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 28 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 28 Mars, 2003 Från Peos recension: Originalversionen ska vara cirka 20 minuter längre och kommer senare på DVD. Den längre versionen ansågs vara för lång för bio främst i USA. Kanske är det därför som berättelsen blir lite hackig emellanåt. Sånt här blir man ju helt galen av! I och för sig har jag sett varken bio- eller DVD-version så man kanske ska vänta med att måla fan på väggen, men... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 28 Mars, 2003 Report Share Skriven 28 Mars, 2003 Han sade att det inte kommer en sådan bra film inte en femma mer än vart tionde år. Visst fick båda fem men han menade att Timmarna var en sådan bra film som inte kommer så ofta. 5 kan ju graderas olika Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 28 Mars, 2003 Report Share Skriven 28 Mars, 2003 1-5 system har jag alltid sina brister. Personligen föredrar jag ett 1-10 system. Eftersom fullpoängare verkligen ska vara filmer som förtjänar det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitoCorleone Skriven 28 Mars, 2003 Report Share Skriven 28 Mars, 2003 Jag håller fullständigt med Tofu. Jag förstår inte varför alla kör med 1-5 systemet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 29 Mars, 2003 Report Share Skriven 29 Mars, 2003 Tycker 1-10 systemet blir för brett. En film som får 5 kan tyckas som bra trots att den bara fått hälften av den fulla summan. En trea är bra för en bra film Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 29 Mars, 2003 Report Share Skriven 29 Mars, 2003 efter att ha läst och sett trailers med den så känner jag hur jag får gåshud bara jag hör någon nämna denna film. Den verkar vara en väldigt bra, vacker film med otroligt många likheter med Crouching Tiger, då jag misstänker att regissören (som gjort båda filmerna) har skapat många likeheter. Ett mycket stort plus är att Jet Li kommer att ha huvudrollen i filmen vilket är mycket bra. Någon här som sett den ännu? Var den i sådana fall bra? //filmis Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 29 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 29 Mars, 2003 (ändrad) Jag ska faktiskt se den idag...Har inga förväntningar direkt, men jag återkommer om vad jag tyckte. Skulle egentligen gått på en annan film, men det blir imorgon istället... En så kallad "sleeper" som jag hoppas mycket på. Jag återkommer i andra trådar om vilken film och vad jag tyckte om den när jag sett den. Ändrad 29 Mars, 2003 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 29 Mars, 2003 Report Share Skriven 29 Mars, 2003 då jag misstänker att regissören (som gjort båda filmerna) ??? Vad menas med det. CTHD = Ang Lee Hero = Zhang Yimou Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 29 Mars, 2003 Report Share Skriven 29 Mars, 2003 Oj, sorry, men jag hade fått för mig att det var samma regissör. Nåja, bra att du rättade mig //filmis Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnnyp Skriven 29 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 29 Mars, 2003 Har sett den e ju lysande... Årets snyggaste film....Och kanske den bästa......... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 29 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 29 Mars, 2003 Jag såg Hero igår och... jag måste säga att jag blev besviken. Förmodligen beror det till stor del på de till absurditet uppskruvade förväntningarna, men faktum är att samma magiska känsla som när jag såg CTHD inte infann sig (hos mig) i biosalongen igår. Betyget pendlar mellan 3 och 4 av 5. Återkommer senare med lite mer tankar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnnyp Skriven 29 Mars, 2003 Author Report Share Skriven 29 Mars, 2003 Vet inte varför du blev besviken, som en filmfreak så borde du veta att ha jättestora förväntningar på en film kan betyda botten. Jag tyckte filmen var helt topp klart 5 av 5......... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.