Jump to content

Filmaffischer

roadwarrior

Rekommenderade inlägg

• Filmstar

En annan sida är också http://www.allposters.com

Där har dem många affischersom handlar om film.

Annars så kan du gå till någon biograf och fråga om dem har någon affisch som dem kan ge till dig eller om du kan köpa en sådan. De säger att de måste skicka affischerna vidare, men man kan alltid försöka efter att en film har gått i ca en månad.

detta för mig osökt in på ämnet den grafiska utformningen av filmaffischer. vad tycker ni? hur är en snygg filmaffisch, om ni inte vet nåt om en film, kan ni välja den pga affischen, eller tvärtom, INTE göra det?

själv är jag innerligt trött på romantiska komedier där huvudrollsinnehavarna (tex meg ryan) på affischen står i nån fånig pose (gärna rygg mot rygg) och ler in i kameran.

fast det speglar väl kanske genren lite grann...? dom "ska" väl se ut så, folk skulle väl inte känna igen filmerna annars.

affischen för bowling for columbine tilltalar mig mycket, just för att den är annorlunda, väldigt färgglad och dessutom tecknad.

Gillar matrix affischen, ser droppig ut... :P Mysig är den..

Roadie Min bror letar efter den bilden (??) som du lade in, kan ge dig en liten knuff om han hittar den, har den på datorn iaf...

Affishen från Ep 1 gillar jag med, men Anakin ser liten och ensam ut, fast det var han väl med...

Ändrad av *A n n a*

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...