Filmstar Czechflash Skriven 12 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 April, 2003 Ja, det brukar behövs nytt blod Undrar om man kommer kolla på mycket film under påsken !? Gissa ! Jag har planerat att bl.a. hyra några coola filmer från 70 och 80-talet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 12 April, 2003 Report Share Skriven 12 April, 2003 Hmmm...tänker samma sak, men jag kan ju inte hyra lika lätt, tyvärr. Tar väl någon kul på Brafilm.se iallafall. Har väldigt många filmer efter lanet nyss, så det är skönt. The ring får jag snart på datorn sååååå...... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 12 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 April, 2003 Är det någon här som har sett The usual suspects med bl.a. Kevin Spacey och Gabriel Byrne? Jag har hört att den kan vara något att se, men själv har jag inte hört någonting om den. Är den bra? i såna fall så tänkte jag hyra den imorgon. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 12 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 12 April, 2003 Greenleaf om du vill se en spännande och bra thriller som överraskar, så kan jag varmt rekommendera den. Bra skådespel, rolig, spännande. Hmm, ska nog själv ta och titta på den igen snart. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 12 April, 2003 Report Share Skriven 12 April, 2003 Javisst underbar film. Är visserligen inte lika bra andra gången eftersom man vethur det ska gå, men första gången tyckte jag den var suverän. Mycket prat, lite action här och var och en spännande historia med en underbar kevin spacey. Hyr den direkt om du inte sett den Faller kanske inte alla till smaken, men de flesta Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 13 April, 2003 Filmstar Report Share Skriven 13 April, 2003 Javisst underbar film. Är visserligen inte lika bra andra gången eftersom man vethur det ska gå, men första gången tyckte jag den var suverän. Mycket prat, lite action här och var och en spännande historia med en underbar kevin spacey. Hyr den direkt om du inte sett den Faller kanske inte alla till smaken, men de flesta Hyrde den till slut. Du kan se vad jag skrev om den i filmer som du har just sett. Håller med dig om allting. Slutet var ju helt oväntat, men jag trodde faktist på det alternativet mycket tidigare i filmen, men jag släppte det ganska snabbt. Så kan det gå Tack så mycket för tipsen. Nu måste jag titta mer på Akira Kurosawa. Har faktist inte sett en enda av hans filmer än! Laddar ner Seven Samurais (Sju vågade livet) och Yojimbo nu. Jag tänkte även se Ran och Dode'skaden (hur det nu stavas). Några åsikter om dessa filmer, eller om Kurosawa i allmänhet? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Override Skriven 13 April, 2003 Report Share Skriven 13 April, 2003 Nu måste jag titta mer på Akira Kurosawa. Har faktist inte sett en enda av hans filmer än!Laddar ner Seven Samurais (Sju vågade livet) och Yojimbo nu. Jag tänkte även se Ran och Dode'skaden (hur det nu stavas). Några åsikter om dessa filmer, eller om Kurosawa i allmänhet? Personligen gillar jag Akira Kurosawa skarpt. "Seven Samurai" och "Yojimbo" är båda klassiska samurai-berättelser av mycket hög klass. "Dodesukaden" var det länge sedan jag såg, men den gjorde åtminstone inget djupt intryck på mig. "Ran" har jag inte sett än. Vet att jag går lite mot strömmen nu, men min personliga Kurosawa-favorit är "Nora inu" (eller "Revolvern" som den heter här i Sverige). Filmen, som är en smart och spännande detektivhistoria, skiljer sig ganska mycket från andra Kurosawa filmer. Mycket bra, rekommenderas varmt. Kon Ichikawa är en annan närbesläktad regissör värd att nämna. På Cinemateket kunde man tidigare se några av hans filmer, däribland den mästerliga dokumentären "Tokyo orimpikku" och det sorgsna dramat "Ototo". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 13 April, 2003 Report Share Skriven 13 April, 2003 Kurosawa är underbar. Sju Samurajer är verkligen en otroligt häftig filmupplevelse utan dess like... filmen växer på en något så det knakar. I början är det typ lite, fasiken vad händer... sedan helt plötsligt är man helt inne i filmen, man märker aldrig av att den är 3 timmar. Det är så svårt att beskriva. Men för mig är det en fullpoängare. Har Ran hemlånad från biblioteket och kommer kanske se den idag eller imorgon. Jag såg en Kon Ichikawa film på cinemateket. Heart. Den satte verkligen spår i mig i slutändan. Japansk film och film i övrigt också från den delen från 50-talet kan verkligen vara så jäkla bra måste jag säga, ett djup och känsla som saknas i många nutida filmer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.