Jump to content

Tim Burton

Lestat

Rekommenderade inlägg

"Ingen spökar lika bra som Tim Burton" Den recensionen av SVD säger allt om filmen Sleepy Hollow. Där Johnny Depp gör en mycket speciell karaktär utav rollen. Jag tjatar om Tim Burton, men han gör så otroligt vackra miljöer. Mörka med starka färger som gör att de blir sagolika. Kolla bara på Edward Scissorhands med ett budskap som är så vackert att man kan bli vattnig i ögonen. Där gör Johnny Depp också en otrolig insats som killen ingen förstår...Batman, i alla fall 1-2 är också grymt bra gjorda. Som sagt med så mycket utav det mörka både i bild och i känsla. Dom filmerna måste bara ses... Om inte annat för Johnny Depps skull. By the way, Nu ska ju Johnny Depp också komma med i en film som jag tror kommer att vara mycket sevärd i augusti på bio. Filmen Pirates of the Caribbean. Jag tjatar lite till och säger att man enligt trailern kan tro att det är Tim Burton som gjort denna spöklika film, men jag vet inte...Nu har jag tipsat om typ 5 filmer. Och man kan bara gilla dom. Annars är man ingen vän till duken...Faan om någon fjantar ner det här med en massa töntiga citat taget ur, ja ni vet. Upplagt för det nu va?

Ändrad av Greenleaf

• Svar 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nej Achtung,jag är lite grön i detta forum.Och jag fattar inte varför detta hamnade som "forum" Special : Matrix. Det var meningen att det skulle hamna under "forum" FILM. Lite mera brett alltså...Tråd hit och tråd dit,jag hajar ingenting. Dööööhhh

• 3 weeks later...

Jag skulle vilja påpeka här att Tim Burton har ett fantastiskt bildsinne.

Dock hade jag gärna sett att han slutade med remakes (Willy Wonka är den senaste och under produktion)men Burton vill även göra remake av Monty Python's Holy Grail-

och där, kan jag säga, går gränsen för vad jag tål när det kommer till pretentiösa och uppblåsta regissörer. Talang, visst- men för många remakes.

Jo jag gillar Tim Burtons vackra miljöer skarpt. Han har verkligen det där skruvade i sina filmer, både Batman med Nicholson och Batman med Devito är helt underbart snygga vid många tillfällen, sedan kanske det är svårt att få en film om en kille i läderhosen att verka trovärdig :lol:

Bettlejuice är en annan cool film Burton gjort, lite halvroliga effekter ibland men jag gillar den.

Gillar även Marsh attacks som driver med massa gamla sci fictionfilmer (bl a världsrymden anfaller=

• Filmstar

Jag har glömt hur mycket jag älskar Tim Burtons filmer, men jag fick tillbaka minnet efter att ha sett Sleepy Hollow som var snudd på en femma.

Älskar filmer som:

Edward Scissorhands

Nightmare before christmas.

Han har så färgstarka filmer med underbar stämning och musik.

En av mina favoritregissörer.

Greenleaf

Håller med dig till 100 %.

Är också ett Burton-fan, som älskar hans filmer och stil.

Jag tycker också att Sleepy Hollow och Edward Scissorhands är mycket bra, men även den underskattade Mars Attacks!, Beetlejuice och framförallt Ed Wood, som du borde ta en titt på om du inte redan har sett den. För övrigt ser jag verkligen fram emot hans nästa film "Big Fish" med Ewan McGreggor :up: , Jessica Lange, Helena Bonham Carter, Steve Buscemi och Danny DeVito, som har premiär nästa år.

Jag har glömt hur mycket jag älskar Tim Burtons filmer, men jag fick tillbaka minnet efter att ha sett Sleepy Hollow som var snudd på en femma.

Älskar filmer som:

Edward Scissorhands

Nightmare before christmas.

Han har så färgstarka filmer med underbar stämning och musik.

En av mina favoritregissörer.

Äh, det är så roligt att man äntligen får det bekräftat att man har bra smak...

För dom som inte förstår, så kan jag ju säga att jag älskar DE FLESTA filmer gjorda av Tim Burton. :cool2:

• 2 weeks later...
  • Filmstar

En kul nyhet för alla Burtonfans på forumet!

Som sagt så blev jag riktigt imponerad av Burtons Sleepy Hollow, så jag var tvungen att titta om på Nightmare Before Christmas, Edward Scissorhand och Beeteljuice. Alla är mycket bra filmer så jag var tvungen att titta på IMDb för att se om han har någonting nytt och intressant på g.

Där såg jag Big Fish, som Mitchie sade, men jag blev överraskad att se att Tim Burton ska göra Kalle och chokladfabriken! Det står inte mycket om den filmen förutom att Burton ska börja att filma den 2004 och att den kommer ut 2005.

Någon mer än jag som längtar tills 2005 ännu mer nu! Och nu är det in bara Star Wars episod 3 som jag ser riktigt fram emot under det året!

Jippie!

Vad säger min burtonfan-kompis The Matrix om det här?

Ändrad av Greenleaf

• Filmstar

Den långa filuren. Willy Wonka skulle jag tro, verkar ha väldigt många likheter med Jack Skellington i Nightmare Before Christmas.

jack.gif

Ja, det är Burton-stuk över dem.

Men det som jag undrar med den filmen är om Burton gör som Nightmare... och gör allt i lera eller om det blir tecknat. Jag skulle nog satsa (och hoppas) på det förstnämda.

En kul nyhet för alla Burtonfans på forumet!

Som sagt så blev jag riktigt imponerad av Burtons Sleepy Hollow, så jag var tvungen att titta om på Nightmare Before Christmas, Edward Scissorhand och Beeteljuice. Alla är mycket bra filmer så jag var tvungen att titta på IMDb för att se om han har någonting nytt och intressant på g.

Där såg jag Big Fish, som Mitchie sade, men jag blev överraskad att se att Tim Burton ska göra Kalle och chokladfabriken! Det står inte mycket om den filmen förutom att Burton ska börja att filma den 2004 och att den kommer ut 2005.

Någon mer än jag som längtar tills 2005 ännu mer nu! Och nu är det in bara Star Wars episod 3 som jag ser riktigt fram emot under det året!

Jippie!

Vad säger min burtonfan-kompis The Matrix om det här?

Jag kan bara säga att Sleepy Hollow och Edward Scissorhands är mina storfavoriter i Tim Burtons filmer. Den förstnämnda är utav Johnny Depp gjord med ett så utomordentligt enastående orginell rollinsats. Och den sistnämnda är så vacker med ett budskap som heter duga. Snyft, snyft...

Den där Nightmare Before Christmas har jag faktiskt inte sett ÄN.

Big Fich låter lovande om man ser till rollinnehavarna, den ska jag verkligen hålla ett öga på.

Hoppas min Star Wars-fan-kompis Greenleaf är nöjd med svaret.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...