Jump to content

Filmnyheter

Jojje

Rekommenderade inlägg

• Filmstar

Försökte hitta nån tråd där man kan skriva in nyheter om film i allmänhet, ungefär som Peo gör på förstasidan Bio.nu. Vi har ju en tråd för kommande filmer men jag hittade ingen allmän nyhetstråd. Så jag skapar en och lägger till några nyheter.

För ett tag sen såg jag två av Larry Clarks filmer (Kids och Bully). Sen när hans senaste Ken Park skulle förhandsvisas så orkade jag helt enkelt inte se den efter allt våld som förekom i de första filmerna. Det verkar kanske som om jag tog rätt beslut även om jag ska se den när den kommer till Sverige.

Ken Park totalförbjuden i Australien

Larry Clarks kontroversiella Ken Park är alltså totalförbjuden för all form av visning i Australien. På bio såväl som på video/dvd. I Sverige kan du dock se den - närmare bestämt den 4/7 då den har premiär. Från SF's hemsida.

Matrix Reloaded stoppad av censuren i Egypten

Snacka om övertolkning...

Depps kompis och skådis i PotC dog av överdos.

• Moderator

Har inte sett nåt av Larry Clark, men jag funderar på att se Ken Park.

Det ryktas om att Ken Park ska innehålla en massa grova sexscener, vilket inte behöver betyda nåt negativt, men jag hoppas att de är mer "motiverade" än i t.ex. "Baise Moi".

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Bra idé Jojje. Jag tror Greenleaf startade något liknande för några månader sen, men jag missförstod det hela och stoppade tråden... Ursäkta mig Greenleaf :shutup:

Vad gäller Ken Park fick jag nyss följande upprörda mejl från distributören Triangelfilm:

Efter klagomål från allmänheten har SL i Stockholm beslutat att plocka

ner affischer för KEN PARK i Stockholms tunnelbana. Filmen som är

gjord av den världskände fotografen Larry Clark, och som hyllats världen över, distribueras i Sverige av Triangelfilm, och har biopremiär den 4 juli.

Läs hela mejlet här

• Filmstar
Bra idé Jojje. Jag tror Greenleaf startade något liknande för några månader sen, men jag missförstod det hela och stoppade tråden... Ursäkta mig Greenleaf

Mm, jag undrade när du skulle komma och låsa den här tråden...

Ursäkten godtagen.

Hah, vad skönt. Min enda låsta tråd visade sig vara ett misstag! Phew, vilken lättnad. Då har jag alltså inte forumsyndat!

• 2 weeks later...
  • Moderator

Enligt en intervju i BBC har James Cameron pratat om att han vill styra upp Alien 5. Han har till och med sagt att han gärna tar med Arnold i filmen!

Ett klick här tar er till artikeln. Där finns också någonting som påstås vara ett synopsis för både Alien 5 och 6.

Låter väldigt mycket som det synopsis jag själv hade önskemål på tidigare (men det var nog inte här på forumet, kan inte hitta det i alla fall).

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Vad gäller Ken Park fick jag nyss följande upprörda mejl från distributören Triangelfilm:

Efter klagomål från allmänheten har SL i Stockholm beslutat att plocka

ner affischer för KEN PARK i Stockholms tunnelbana. Filmen som är

gjord av den världskände fotografen Larry Clark, och som hyllats världen över, distribueras i Sverige av Triangelfilm, och har biopremiär den 4 juli.

Läs hela mejlet här

Räkna med att jag just skrivit o klagat på SL om det där! (lite sent kanske men ändå) Så där kan de ju inte hålla på... Vad ska de censurera härnäst?? Jag trodde Sverige var ett hyfsat fritt land... :down:

Nä, nu ska jag ta o titta på Ken Park bara för det. Återkommer med mina åsikter om den...

Ändrad av marcosw

Jag har läst dem. De är skrivna av david farland.

Det är en fantasyserie i en värld där folk kan ge bort sina "egenskaper" till folk genom nån sorts magi. Och de kallas då för runelords. Handlingen är rätt så komplicerad. Men jag antar att det kan göra sig bra på film. Det ska bli mycket intressant att se vad de gör av det.

Här finns mer information om böckerna.

• 1 month later...
  • Filmstar

Råkade se Greenleafs låsta tråd "breaking news" och jag vet inte om den här tråden funkar heller (det är ju precis samma tråd). Om det postas massor med filmnyheter så kan det funka med en gemensam tråd men det blir rätt sällan och då är det lättare att starta en ny tråd för varje nyhet. Så, Peo, du kan stänga den här om du har lust (om ingen annan har invändningar). Jag postar en sista nyhet dock. :P

Svensk-amerikansk thriller avblåst. Synd.

Ändrad av Jojje

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Skapa nytt...