Jump to content

Bästa serietidningsfilmen?


Achtung

Bästa serietidningsfilmen?  

88 members have voted

  1. 1. Bästa serietidningsfilmen?

    • Batman-filmerna
      23
    • Stålmannenfilmerna
      4
    • X-men 1 & 2
      21
    • Spiderman
      20
    • Daredevil
      0
    • Hulken
      1
    • Nån annan som jag inte tänkt på
      17


Rekommenderade inlägg

  • Svar 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moderator

Ja, men jag menar att Hulk har blivit ett vedertaget namn i svenska serietidningskretsar. Hans namn är Hulk kort och gott, inte Hulken.

Som sagt, det var länge sedan man översatte namnen på serietidnings

karaktärer och, som någon skrev, eftersom vi inte använder oss av engelskans THE så tar vi bort det och behåller HULK.

Tycker bara det låter bättre så.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Jag tycker vi kan blanda.. :)

Hulk det är en riktig kille det.. yeeah hulken är cool han.

 

Var juh underbart när alla superhjälte namnen översattses till svenska.

Förintaren! Tidsmannen! Vedergöraren!.. typ.

Det hade absolut sin charm! En av mina favoritöversättningar var på Ben Grimm i Fantastic Four vars orginalnamn var The Thing. Här i sverige översattes han med Big Ben! :-)

 

Finns annars höjdarskurkar med respektingivande namn som Kadavret, Omringaren, Tjusige Dan och Styltmannen!

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Styltmannen var ett grymt namn!

DC hade juh studspojken annars... en stor tjock kille som kunde blåsa upp sig och just.. studsa. Riktiga grejer det där.

Ja, jädrar ja! Honom minns jag faktiskt! Vilken nostalgi du kommer dragandes med, Tofu!! :-)

 

Vissa karaktärer hade också väldigt roliga krafter. Nitro borde vara Bin Ladins drömterrorist. Han kunde nämligen explorera i en enorm explosion, och sedan återfå sin vanliga mänskiga skepnad igen!

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

Nostalgi är what Im all about baaby.. :cool2:

 

Det är inte så svårt att hålla säg fräsch me de där gamla tidningarna när ens morsa oftast kommer hem med ett par stycken hon hittat på loppis. Mkt stålmannen verkar folk vilja bli av med, och hela de där galaxens hjältar är juh full av knasigt superfolk.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Jo, det stämmer. Nu har jag inte läst så mycke DC-tidninger (Stålmannen, Batma... Läderlappen hette han då!). Jag är mer hängiven Marvel.

Hittade faktiskt alla Spindelmannen årgång -75, -76 (var det väl) på loppis. Fick ge 500 :- för hela rasket!

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

Låter som du träffade på en medveten säljare.

Hade det varit en äkta loppis med äkta omedvetna personer så skulle det nog varit snarare 3-400.

 

Inte att säga att det var ett dåligt köp dock hehe.

Men DC är på senare tid väldigt intressanta tycker jag. Frank Millers Batman är juh suverän, och det är riktig anda i alla de senare hjältarna.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...