Off The Ground Skriven 6 Mars, 2004 Report Share Skriven 6 Mars, 2004 Den gick väl som förfilm till Bowling For Columbine, om jag inte minns fel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 7 Mars, 2004 Author Filmstar Report Share Skriven 7 Mars, 2004 Den gick väl som förfilm till Bowling For Columbine, om jag inte minns fel. Det kan nog stämma bra det, det var det nog. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 8 Mars, 2004 Report Share Skriven 8 Mars, 2004 Kom på att det dör barn i Flugornas Herre. SPOILER: Där mördas de ju t.o.m. av de andra barnen End of Spoiler Jag har sett versionen från 1990, den var ganska bra, om jag inte minns fel. Det finns ju en till från 1963 också.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 19 Mars, 2004 Report Share Skriven 19 Mars, 2004 i patrioten blir väl mel gibsons son skjuten av en ond kallögd britt. fast jag kommer inte ihåg om han räknas som barn eller mer tonåring. (senare i filmen blir ju också hans äldre son dödad, av samme kille... suck) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 19 Mars, 2004 Report Share Skriven 19 Mars, 2004 i patrioten blir väl mel gibsons son skjuten av en ond kallögd britt. fast jag kommer inte ihåg om han räknas som barn eller mer tonåring. (senare i filmen blir ju också hans äldre son dödad, av samme kille... suck) Jo, det där stämmer. Och om man ser det från pappans synvinkel så skulle jag nog vilja säga att det var ett barn som kallblodigt sköts ihjäl, med tanke på att det var hans son. Jobbigt var det i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
wallross Skriven 22 Mars, 2004 Report Share Skriven 22 Mars, 2004 (ändrad) Bertollucis 1900 inehåller den mest obehagliga scenen jag sett på länge: När Attila börjar svinga runt den lilla pojken tills hans huvud träffar stenväggen och spräcks men Attila slutar inte där utan bara fortsätter....jag säger bara en sak: fy fan Ändrad 22 Mars, 2004 av frodo_lives Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 23 April, 2004 Report Share Skriven 23 April, 2004 I china strike force blir en kvinna skjuten med ett barn i famnen..sedan skjuter skurken några extrea skott mot barnet så att de också ska dö..sen säger han.. "no wittneses"--stavning-- Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Skriven 29 April, 2004 Report Share Skriven 29 April, 2004 Håller med Lestat här... det finns få saker som är så hemskt på film som när barn dör. Kanske beror det just på att tillräckligt många faktiskt dör i verkligheten. Mest beror det nog på att jag själv har barn, till skillnad från merparten av forumisterna (om jag inte alldeles tar fel...=). Har en tendens att förtränga detta så jag kan inte komma på en enda film just nu med det temat. Blir inte särskilt lätt upprörd av filmer annars - men om det är något som får mig att gråta är det barn som ... dör. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 2 Maj, 2004 Report Share Skriven 2 Maj, 2004 Jurtjyrkogården Tycker det är så brutalt sorgligt i denna film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 2 Maj, 2004 Report Share Skriven 2 Maj, 2004 I Full Metal Jacket, när den lilla flickan skjuter på soldaterna, som sedan dkjuter henne. Den scenen är rätt obehaglig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
confusion Skriven 6 Maj, 2004 Report Share Skriven 6 Maj, 2004 I Skicka vidare dör det också ett barn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 5 Juni, 2004 Author Filmstar Report Share Skriven 5 Juni, 2004 En till film jag nyligen sett där ett barn dör är: Fight for Your Life där en liten pojke blir ihjälslagen med flera slag med en sten mot huvudet. En av de värsta dödscenerna med ett barn inblandat jag sett iaf. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 5 Juni, 2004 Report Share Skriven 5 Juni, 2004 Att Döda Ett Barn hette förfilmen till Bowling For Columbine. Så ni kan ju gissa vad som händer.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 6 Juni, 2004 Report Share Skriven 6 Juni, 2004 Schindler's List SPOILER..eller kanske inte men för säkerhets skull.... Dels den lilla flickan i de röda kläderna, och pojken som ska skrubba rent badkaret Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyker Skriven 6 Juni, 2004 Report Share Skriven 6 Juni, 2004 (ändrad) Soldier Blue - En indian-pojke skjuts i ögat. (Gammal film, helt fuck up) Sen finns det en film till jag inte kommer ihåg namnet på. En rätt gammal film. Tror den är fransk, i lite sherlockholms-stuk med en APA som är mördaren. Där tar en gubbe upp en pojke och snurrar honom i rummet så han slår i huvudet i dörrkanten flera gånger. Kommer inte ihåg så mycket av den men, nån av er kanske kan refresha minnet lite. Det är en sjuk värld mina damer och herrar. Ändrad 6 Juni, 2004 av Lyker Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.