Jump to content

Festivaler och konserter 2010


Spektor

Rekommenderade inlägg

Ingen som ska till Emmabodafestivalen? Ser ut att bli riktigt trevlig festival i år! Dock ser jag gärna att SMK, Familjen och Detektivbyrån trillar in på nåt hörn; hade mer än gärna sett dem live!

 

Nitram: Har hört från andra att man inte precis jobbar ihjäl sig på ett sådant arbete! Väldigt härliga band på årets Siesta!, synd att jag missar det.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 47
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Omberg: Emmabodafestivalen brukar locka varje år, men jag har fortfarande inte varit där själv. Bland årets startlinje lockade Crystal Castles mest. Sen kan jag fortfarande inte riktigt släppa att jag missade Justice på Emmabodafestivalen för några år sedan.

 

Angående jobbet har jag hört precis som du att det ska vara ganska slappt, vilket är bra för då har jag tid att lyssna på lite bra musik :)

Link to comment
Share on other sites

Ingen som ska till Emmabodafestivalen? Ser ut att bli riktigt trevlig festival i år! Dock ser jag gärna att SMK, Familjen och Detektivbyrån trillar in på nåt hörn; hade mer än gärna sett dem live!

 

Nitram: Har hört från andra att man inte precis jobbar ihjäl sig på ett sådant arbete! Väldigt härliga band på årets Siesta!, synd att jag missar det.

 

SMK är något alla bör se live!

Link to comment
Share on other sites

Ingen som ska till Emmabodafestivalen? Ser ut att bli riktigt trevlig festival i år! Dock ser jag gärna att SMK, Familjen och Detektivbyrån trillar in på nåt hörn; hade mer än gärna sett dem live!

 

Nitram: Har hört från andra att man inte precis jobbar ihjäl sig på ett sådant arbete! Väldigt härliga band på årets Siesta!, synd att jag missar det.

 

SMK är något alla bör se live!

Likaså med Detektivbyrån.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyss hemkommen från årets första festival, Siesta!. En trevligt och lagom småmysig festival med trevliga band. Dessutom var jobbet inte så krävande, i alla fall inte de första dagarna. Ljusglimtarna från festivalen var The Hives, Teddybears och Röyksopp som alla var riktigt bra, framförallt den sistnämnda.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som ska till Emmabodafestivalen? Ser ut att bli riktigt trevlig festival i år! Dock ser jag gärna att SMK, Familjen och Detektivbyrån trillar in på nåt hörn; hade mer än gärna sett dem live!

 

Nitram: Har hört från andra att man inte precis jobbar ihjäl sig på ett sådant arbete! Väldigt härliga band på årets Siesta!, synd att jag missar det.

 

SMK är något alla bör se live!

Likaså med Detektivbyrån.

Och jag har sett båda live - trevliga spelningarv båda två, men jag hade gärna velat att Detektgvibyrån kom till P&L i år igen - fast med en kvällsspelning som skulle ge en annan karaktär på deras musik.

 

Annars är jag jädrigt ledsen över att Wolfmother var tvungna att ställa in Peace & Love! Det var största höjdpunkten, men jag hoppas det kommer någon riktigt bra, sen ersättning som kan trösta något aningens...

Link to comment
Share on other sites

P&L-biljett är nu inhandlad. Jay-Z spelar samtidigt som den fjärde kvartsfinalen i VM. De som lägger schemat för festivalen borde ta livet av sig i skam över att överhuvudtaget ha planerat en festival under tiden som spelas.

 

Var ju likadant förra gången jag var på festival, det vill säga 08. Missade alldeles för mycket EM. I år missar jag förhoppningsvis bara en eller två matcher under tiden som Hova uppträder. Är lite osäker på om jag ska åka dit den 28:e-29:e, eftersom att det är VM då, eller om jag kanske skulle dra dit den 30:e juni istället så att jag bara måste se ett par kvartsfinaler på någon dassig krog i Borlänge.

 

Så jävla givet att allt ska krocka. Hur kan jag ha förväntat mig något annat. Kommer säkert missa Ghana-Brasilien 4-1, Derek Boateng hattrick.

 

Nu får Jay-Z fan köra åtminstone en av de jag hoppas allra mest på (d.v.s. U Don't Know, December 4th eller Public Service Announcement). Jag hade helt klart accepterat Renagade och Heart of the City också.

Link to comment
Share on other sites

Peace and Love blev genast lite tveksamt nu när Wolfmother ställt in men man måste ju dra ett krök med Tjalan i månskenet, så får se. För övrigt ser man ju själv VM på Franska Rivieran. Ska skratta gott åt Fransmännen när Mexico och Uruguay ger dom stryk. Dom får fan skylla sig själva när dom har Raymond Domenech på bänken. Hur som helst, sommaren blir grym både när det gäller musik och fotboll!

Link to comment
Share on other sites

Jag kan till och med bjucka på en Red Stripe, Rilopoz.

 

Snart börjar sommaren. Mindre än en månad till Shawn Corey Carter.

 

Måste bara klämma Them Crooked Vultures platta nu också, och Johnossis nya. Det är trots allt inte bara Jay-Z man kan se där.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kom hem från Peace & Love ungefär 3 timmar efter att Jay-Z var slut. Fan vad min polare brände plattan i mattan.

 

Hoffmaestro: Skittråkigt fjortisband som dock dög som uppvärmning.

Melissa Horn: Sov i gräset bredvid scenen. Bra sovmusik.

Tech N9ne: Såg en halvtimme. Önskar att jag kunde sett hela men var tvungen att fixa platser på Them Crooked Vultures. Tech N9ne röjde som en jävla galning och hade det bästa ljudet på hela festivalen.

(The Kooks: Hörde dem när jag väntade på Them Crooked Vultures. Riktig radiopop. Lättsmält. Hade nog varit trevliga att se om jag inte velat se Them Crooked Vultures så jävla mycket.)

Them Crooked Vultures: Ruggigt bra. Dave Grohl är nog bäst i världen på trummor. Otroligt avslappnat band, alla tre medlemmarna såg bara jävligt tillfreds med att vara där, utan att lätta på röjet. Josh Homme var lika skön som vanligt. Min polare bangade på att kasta något på honom och bli nästa douchebag som får en salva Homme-bash på youtube.

Robyn: Robyn är så jävla bra. Grym scennärvaro, grym röst, hundra procent röj och rätt mängd publikmedverkan så att säga. En riktigt, riktigt bra spelning. Måste ta reda på vilka andra Sverige-spelningar hon har.

Chords: Svensk hiphop från Skåne med en snubbe som kan engelska på riktigt (har tydligen bott i NYC). Timbuktu kom in och körde Det Löser Sig. De använde beatet från Kanye West - Slow Jamz till någon låt också vilket innebär pluspoäng. Timbuktu är även jävligt kort. Verkligen extremt kort.

Miike Snow: En halvtimme. Enda spelningen jag såg på fredagen. Värdelöst schemaläggande. Tråkig dag. Tråkig spelning. Lyssnar inte på Miike Snow och de var inte ett dugg röj. Kastade upp the Dynasty sign lite på garv. Var rätt packad så det var roligt då.

Johnossi: Oengagerande. Deras nya material är inte nära det gamla på långa vägar. Missade Man Must Dance och The Execution Song men hörde dem på avstånd när jag jagade VM. Har sett Johnossi två gånger nu utan att ha varit det minsta taggad båda gångerna. Skumt.

(Mando Diao: Drog fram för att skaffa ett bra utgångläge till att se Jay-Z längst fram. Värdelöst band. Prettyboyen med cape gick mig så jävla mycket på nerverna. Måste ha sett wasted ut eller något när jag stod helt stilla och stirrade tomt in i luften med en massa fjortisar skuttandes omkring mig.

John Fogerty: Borde ha spelat på fredagen så att jag hade kunnat se honom. Hörde honom från den andra scenen i väntan på Hova. Grymt jävla röj, grymt set och bara hundra jävla klassiker. Fel artist att "krocka" med Jay-Z).

Jay-Z: Orgasm. Så vansinnigt jävla extremt bra. Körde typ alla låtar jag ville. Inte så mycket från nya utan blandade upp rejält. Så jävla tung på scenen. Helt otroligt. Hundraprocentigt jävla röj. Så fruktansvärt jävla bra.

 

Negativa saker: Två jävla bönder får gå upp på scenen med honom. En snubbe som sprang runt och gjorde ingenting när han skulle sjunga Young Forever, och en brud som faktiskt tog för sig och var rätt underhållande. Däremot en jävla bonde. Förmodligen så har hon bara lyssnat på Alphavilles jävla låt. Ja, jag är jävligt avundsjuk. Fan. Återigen när han började peka ut folk i publiken. Känner mig ju bara dissad då. Kanske är lite fel när han röjer så hårt men vad fan. JAG HAR JU KÄNSLOR.

 

Irriterade mig även på folket runtomkring. Stod en jävla anabolapumpande guido till höger om mig som skulle mucka bråk med alla redan innan. Kunde inte en enda jävla låt och stod och skrek på Beyoncé istället för Jay-Z. Pinsam människa. Högst 1,45 lång. Det andra var att småbrudar stod och fjortisplåtade sig själva. Hade det här varit Rage Against the Machine hade de inte haft tid att göra det för att de skulle slåss för sitt jävla liv och att stå på fötterna. Hade de försökt hade de blivit nertrampade. Nu må jag vara grov, men det är fan så det ska vara. Har du inte vett nog att ge H to the motherfucking Izzo din fulla uppmärksamhet så förtjänar du det.

 

Men det är dumt att gnälla, trots allt. För han var ju så bra som jag hoppades på. Drog U Don't Know och Public Service Announcement. Drog till och med sin vers från Kanyes Diamonds from Sierra Leone som kan vara den bästa någonsin.

 

The chain remains, the gang is intact

The name is mine, I'll take blame for that

The pressure's on but guess who ain't gon' crack (hehe)

Pardon me, I had to laugh at that

How could you falter, when you the rock of Gibraltar

I had to get off to boat so I could walk on water

This ain't no tall order this is nothing to me

Difficult takes a day, impossible takes a week

I do this in my sleep, I sold kilos of coke

I'm guessin' I can sell CD's

I'm not a business man, I'm a busineeess, maaan!

Let me handle my business, damn

 

Festivalen i övrigt: Man fick inte bygga camps för att man fick utdelade platser. Lamt. Som sagt i VM-tråden så var vi fotbollsälskare mobbade. Idioter. Träffade inte Rilopoz. Blev packad förra torsdagen och kastade mobilen i en sjö. Förlåt darling.

 

Vill till Emmabodafestivalen och kolla på Maskinen, men AIK spelar på samma dag som sista dagen den är och det är typ åtta timmar dit så känns jävligt ovärt.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...