Jump to content

Låtar du lyssnar på just nu volym 1


Reptile

Rekommenderade inlägg

The Doors - The Doors och The Doors - Strange Days

Favoritlåtar:

Soul Kitchen

Light My Fire

Twentienth Century Fox

Back Door Man

Strange days

The End

 

The Beach Boys - Pet sounds

Favoritlåtar:

Sloop John B

God Only Knows

I Just Wasn't Made For These Times

Caroline no

och även Goooooooood Vibrations som inte tillhör detta album!

 

Led Zeppelin - I - II - III - IV

 

Sist men störst Beatlesoch för tillfället Rubber Soul, Help och Revolver

Favoritlåtar:

Norwegian Woods

You won't see me

Nowhere man

What goes on

Girl

I'm looking trough you

If I needed someone

In my life

 

Taxman

Eleanor Rigby

I'm only sleeping

She said she said

And your bird can sing

Tomorrow never knows

For no one

Doctor Roberts

Got to get you into my life

 

Act naturally

Dizzy miss Lizzie

I need you

Its only love

Tell me what you see

Ticket to ride

You've got to hide your love away

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Donnie Darko: Helt underbar musiksmak du har säger jag bara! Jag kunde inte ha skrivit förra inlägget bättre själv faktiskt. Dock lyssnar jag på tillfället inte så jättemycket på dessa skivor då jag bytt dator, och all musik blev kvar på den förra *ehrm*.

 

För tillfället lyssnar jag väldigt mycket på alla Andrew Lloyd Webbers verk, och framför allt på Variations, där han tagit ett stycke från Paganini och skrivit 27 nya versioner av samma bit. Riktigt underbar skiva för den som klarar sig utan sång.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lyssnar just nu på Beatles relativt nyproducerade platta "Love". Det är framförallt George Martin och hans son Giles som har arbetat med projektet. Och resultatet blev som väntat fantastiskt. 26 spår som innehållar nya tekniska förbättringar, inflätningar av låtar och mästerlig kreativitet. Detta är ett måste för alla Beatles-fan!!!

 

Några personliga favoriter på plattan är blandningen av Within You Without You och Tomorrow Never Knows, Blackbird och Yesterday där introt av Blackbird smälter in i Yesterday så otrooooligt jävla snyggt. Även min personliga Beatles favorit och ett utav de största mästerverken i historien A Day In The Life är utormodentlig. Förändringarna i låten är i och för sig inte så stora. Martin har i det stora hela bara förstärkt Lennons röst. Men eftersom Lennons röst i just denna låten så otroligt emotionell effektfull så blir konsekvenserna också påtagliga. Självfallet är också pianosolot i In my life invevat, i Strawberry Fields Forever faktiskt (En låt som tyvärr var en liten besvikelse för mig).

Ja egentligen är alla låtar underbara. Vissa är dock så gott som oföränderliga, exempelvis Help och I want to hold your hand.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Väcker lite liv i denna roliga tråd.

 

För tillfället är det The velvet underground and Nico som spelas flitigt i högtalarna:

1. Sunday morning

 

2. I'm wating for the man :up:

 

3. Femme fetale :up:

 

4. Venus in furs

 

5. Run run run

 

6. All tomorrow's parties

 

7. Heroin

 

8. There she goes again

 

9. I'll be your mirror

 

10. The black angel's death song

 

11. European son

 

 

Led Zeppelins album med samma namn lyssnas också mycket på just nu.

Favoritlåtar på denna platta är Good Times Bad Times, Your time is gonna come, Communication Breakdown och I can't quit you baby.

Link to comment
Share on other sites

För tillfället är det The velvet underground and Nico som spelas flitigt i högtalarna:

 

Ah, det väcker minnen för min del både då jag själv var flitigt involverad i den New York-baserade punkscenen såväl som Andy Warhol vars konst smyckar omslaget för några år sedan. Hade precis upptäckt Warhol som konstnär och uppmärksammade samtidigt hans konst i form av just bananen på omslaget vilket väckte intresse och köpte skivan på måfå. Underbar lyssning som fortfarande fungerar och märks att Lou Reeds musik baserade sig vidare på både dom väldigt bra soloskivorna Berlin och Transformer som här. Tummen upp!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Då slänger jag in ett musiktips i form av Metallica's gamla dänga, Fight fire with fire, som jag lyssnat en del på i väntan på bättre tider. Mellanspelet i solodelen där är så jävla skön och väluppbyggd att någon klassisistisk gigant lika gärna kunde legat bakom det.

 

Bland det bästa Metallica gjort. I övrigt brukar jag nu för tiden lyssna på Metallica's The Day That Never Comes, som är den nyligen släppta singeln till kommande albumet. Den lugnar min Death magnetic-abstinens en aning, men nu försöker jag istället snarare lugna mig från min The Day that never Comes-abstinens... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...
  • 10 months later...
  • 1 year later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...