Jump to content

Låtar du lyssnar på just nu volym 1


Reptile

Rekommenderade inlägg

  • Svar 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Reptile: Skönt att se att det finns ännu en forumist med trevligt musiksmak. Inte så gott om sånna här tråkigt nog. Lyssnar du mycket på reggae eller är det mest Bobban och någon enstaka annan låt som gäller? Själv tycker jag svensk reggae är riktigt bra för tillfället. Känns roligt att flera relativt nya band som Kung Kodum, Iskariots, Kultiration m.fl fått mycket spelningar senaste tiden också.

Link to comment
Share on other sites

Verkar som de flesta bara lyssnar på MTV, till och med dagens hårdrockare verkar ju också bara lyssna på musik som går på MTV. Musikvärlden håller verkligen på att gå utför. :~(

 

Fast iofs, många här lyssnar iaf på ganska bra musik, verkar var mycket bra äldre musik i forumet, kanske är det så att dem som gillar att se vettiga filmer vill lyssna på vettig musik?

Ändrad av Maggoth
Link to comment
Share on other sites

Verkar som de flesta bara lyssnar på MTV, till och med dagens hårdrockare verkar ju också bara lyssna på musik som går på MTV. Musikvärlden håller verkligen på att gå utför. :~(

 

 

Vem har sagt att de lyssnar på MTV?

Vad lyssnar du själv på 60-tals musik? Yummie...:)

 

Möter man nån slumpvis vald person på stan så kommer den troligen förknippa metal med nått MTV band typ Evanescence, hiphop med Eminem och tycka illa om jazz trots att dem nog aldrig testat lyssnat på det. Notera dock att jag pratar om ungdomar främst.

Ändrad av Maggoth
Link to comment
Share on other sites

Verkar som de flesta bara lyssnar på MTV, till och med dagens hårdrockare verkar ju också bara lyssna på musik som går på MTV. Musikvärlden håller verkligen på att gå utför. :~(

 

 

Vem har sagt att de lyssnar på MTV?

Vad lyssnar du själv på 60-tals musik? Yummie...:)

 

Möter man nån slumpvis vald person på stan så kommer den troligen förknippa metal med nått MTV band typ Evanescence, hiphop med Eminem och tycka illa om jazz trots att dem nog aldrig testat lyssnat på det.

 

Ja, så kan det nog vara. Men jazz är ju inte direkt bra heller :P

Link to comment
Share on other sites

Verkar som de flesta bara lyssnar på MTV, till och med dagens hårdrockare verkar ju också bara lyssna på musik som går på MTV. Musikvärlden håller verkligen på att gå utför. :~(

 

 

Vem har sagt att de lyssnar på MTV?

Vad lyssnar du själv på 60-tals musik? Yummie...:)

 

Möter man nån slumpvis vald person på stan så kommer den troligen förknippa metal med nått MTV band typ Evanescence, hiphop med Eminem och tycka illa om jazz trots att dem nog aldrig testat lyssnat på det.

 

Ja, så kan det nog vara. Men jazz är ju inte direkt bra heller :P

 

Det finns mycket bra jazz, testa lyssna på tex Return to Forever.

 

Ett annat kul exempel är bandet Kent, ett band som folk antingen verkar hata eller älska. Grejen med det bandet är att dem har både en grym låtskrivare och musiker med talang så jag förstår egentligen inte hur så många kan hata dem när så många älskar dem :P

 

Och såklart finns det många band på MTV som är bra och tänker själva, tex Kent. Men det är den musiken som bara pumpas ut på rullande band, helt utan hjärna eller hjärta, som jag inte gillar.

Ändrad av Maggoth
Link to comment
Share on other sites

Det finns mycket bra jazz, testa lyssna på tex Return to Forever.

 

Ett annat kul exempel är bandet Kent, ett band som folk antingen verkar hata eller älska. Grejen med det bandet är att dem har både en grym låtskrivare och musiker med talang så jag förstår egentligen inte hur så många kan hata dem när så många älskar dem :P

 

Och såklart finns det många band på MTV som är bra och tänker själva, tex Kent. Men det är den musiken som bara pumpas ut på rullande band, helt utan hjärna eller hjärta, som jag inte gillar.

 

Ja, okey, jag lovar att jag ska försöka lyssa på den jazzlåten..

 

Mmm, sure, Kent kanske har en grym låtskrivare och musiker med talang, men de kanske skulle satsa på att göra lite bra låtar med. De är ju inte direkt roliga att lyssna på. Och om man nu gillar någon så tröttnar man efter ett par gånger.

 

Jag kollar inte direkt på MTV, tycker de spelar skitmusik (i alla fall när jag lyssnar). Lyssnar mest på radio, de flesta kanaler gör ju i stort sett som MTV, bara pumpar ut musik.. samma musik.. hela dagen lång. Fast det är ju grymt bra om låtarna är bra.. och lite mindre bra om de inte är det.

 

Fast det kvittar väl egentligen att många lyssnar på MTV:s musik. Alla har ju olika smaker.. Förstår inte varför du måste hänga upp dig på det. Jag är nästan säker på att de kan lyssna på jazz och dansband och liknande, och lära sig tycka om det, men de föredrar nog sin egen musiksmak ändå. Det går inte att komma ifrån.

Link to comment
Share on other sites

Det finns mycket bra jazz, testa lyssna på tex Return to Forever.

 

Ett annat kul exempel är bandet Kent, ett band som folk antingen verkar hata eller älska. Grejen med det bandet är att dem har både en grym låtskrivare och musiker med talang så jag förstår egentligen inte hur så många kan hata dem när så många älskar dem :P

 

Och såklart finns det många band på MTV som är bra och tänker själva, tex Kent. Men det är den musiken som bara pumpas ut på rullande band, helt utan hjärna eller hjärta, som jag inte gillar.

 

Ja, okey, jag lovar att jag ska försöka lyssa på den jazzlåten..

 

Mmm, sure, Kent kanske har en grym låtskrivare och musiker med talang, men de kanske skulle satsa på att göra lite bra låtar med. De är ju inte direkt roliga att lyssna på. Och om man nu gillar någon så tröttnar man efter ett par gånger.

 

Jag kollar inte direkt på MTV, tycker de spelar skitmusik (i alla fall när jag lyssnar). Lyssnar mest på radio, de flesta kanaler gör ju i stort sett som MTV, bara pumpar ut musik.. samma musik.. hela dagen lång. Fast det är ju grymt bra om låtarna är bra.. och lite mindre bra om de inte är det.

 

Fast det kvittar väl egentligen att många lyssnar på MTV:s musik. Alla har ju olika smaker.. Förstår inte varför du måste hänga upp dig på det. Jag är nästan säker på att de kan lyssna på jazz och dansband och liknande, och lära sig tycka om det, men de föredrar nog sin egen musiksmak ändå. Det går inte att komma ifrån.

 

Kents senaste skiva är klockren. Deras förra skiva är mycket sämre. Har gett upp att försöka vända om folk eller öppna ögonen på dem eller vad man ska kalla det, men det är så tråkigt att det hörs samma musik överallt, på TV, på radio, på krogen, före bion börjar osv.

 

Svårt att blunda för det ändå när man ser hur många det är som lyssnar på helt värdelösa saker som Crazy Frog, tjatiga Gunther osv.

Ändrad av Maggoth
Link to comment
Share on other sites

Det finns mycket bra jazz, testa lyssna på tex Return to Forever.

 

Ett annat kul exempel är bandet Kent, ett band som folk antingen verkar hata eller älska. Grejen med det bandet är att dem har både en grym låtskrivare och musiker med talang så jag förstår egentligen inte hur så många kan hata dem när så många älskar dem :P

 

Och såklart finns det många band på MTV som är bra och tänker själva, tex Kent. Men det är den musiken som bara pumpas ut på rullande band, helt utan hjärna eller hjärta, som jag inte gillar.

 

Ja, okey, jag lovar att jag ska försöka lyssa på den jazzlåten..

 

Mmm, sure, Kent kanske har en grym låtskrivare och musiker med talang, men de kanske skulle satsa på att göra lite bra låtar med. De är ju inte direkt roliga att lyssna på. Och om man nu gillar någon så tröttnar man efter ett par gånger.

 

Jag kollar inte direkt på MTV, tycker de spelar skitmusik (i alla fall när jag lyssnar). Lyssnar mest på radio, de flesta kanaler gör ju i stort sett som MTV, bara pumpar ut musik.. samma musik.. hela dagen lång. Fast det är ju grymt bra om låtarna är bra.. och lite mindre bra om de inte är det.

 

Fast det kvittar väl egentligen att många lyssnar på MTV:s musik. Alla har ju olika smaker.. Förstår inte varför du måste hänga upp dig på det. Jag är nästan säker på att de kan lyssna på jazz och dansband och liknande, och lära sig tycka om det, men de föredrar nog sin egen musiksmak ändå. Det går inte att komma ifrån.

 

Kents senaste skiva är klockren. Deras förra skiva är mycket sämre. Har gett upp att försöka vända om folk eller öppna ögonen på dem eller vad man ska kalla det, men det är så tråkigt att det hörs samma musik överallt, på TV, på radio, på krogen, före bion börjar osv.

 

Svårt att blunda för det ändå när man ser hur många det är som lyssnar på helt värdelösa saker som Crazy Frog, tjatiga Gunther osv.

 

 

Varför är det värdelöst egentligen? Jag antar att din egen smak är som gjord. Det är säkert inget fel i att tycka om den.

Jag har inte hört Kents senaste skiva, inte hört någon låt av dem på länge heller. Inte för att jag bryr mig så mycket.. Bara för att låtskrivaren är bra och de har duktiga musiker behöver inte bandet vara skitbra..

 

Som tur är får du nog nöja dig med att alla inte har samma smak som du.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...