Off The Ground Skriven 10 Januari, 2004 Report Share Skriven 10 Januari, 2004 Blir det någon Tintin-film? Läste i DN om detta, och det stod ungefär: "Superregissören Steven Spielberg lägger just nu sista handen vid den första Tintin-filmen på engelska". Efter vad jag läst tidigare, i t.ex. Aftonbladet, så hade han bara försökt få rättigheterna till filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 12 Januari, 2004 Report Share Skriven 12 Januari, 2004 Det kommer en remake på Ju-on: The Grudge ! Om detta är bra eller inte får vi se när de är klara. Men en positiv sak är att det blir samma regissör, alltså Takashi Shimizu, som även skrev manuset till det japanska originalet. I en av rollerna är det nu klart att Sarah Michelle Gellar (känd från "Buffy") kommer att ha en av rollerna i filmen. Jag har tidigare under Stockholm Filmfestival sett 1 och 2 och tyckte att tvåan var den bättre av dem. Hoppas att de försöker göra en bra film av de båda, vilket jag kan tänka mig att de kan lyckas med. Helt klart var det underhållande filmer Läste just detta själv och råkade hitta inlägget. Har inte sett Ju-on men Czechflash sade att den var bra har jag för mig. Anledningen till mitt intresse är givetvis Sarah michelle gellar som jag tycker slösat bort sin talang (jag anser att hon ofta var suverän i Buffy, iallafall i de senare säsongerna) på romantiskt tjafs och lättviktiga saker. Är hon fortfarande aktuell för rollen? I sådana fall kan man ju hoppas at den blir bra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 12 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 12 Januari, 2004 roadwarrior: Ja, vad jag vet (och enligt IMDb) är hon fortfarande aktuell för rollen. Måste påpeka att jag tyckte Ju-on: The Grudge 2 var bättre än originalet. Hoppas remaken blir mer som den eller iaf som en blandning av de två. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 13 Januari, 2004 Report Share Skriven 13 Januari, 2004 roadwarrior: Ja, vad jag vet (och enligt IMDb) är hon fortfarande aktuell för rollen. Måste påpeka att jag tyckte Ju-on: The Grudge 2 var bättre än originalet. Hoppas remaken blir mer som den eller iaf som en blandning av de två. Mmm, kan ju hoppas filmen blir bra. Vilken roll är det hon kommer spela, du som sett orginalfilmen? Är det huvudroll eller mindre roll? Det är ju inte allt för ofta man ser hennes nunna nu post-buffy (förutom i amerikansk tv...suck) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 13 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 13 Januari, 2004 (ändrad) roadwarrior: Ja, vad jag vet (och enligt IMDb) är hon fortfarande aktuell för rollen. Måste påpeka att jag tyckte Ju-on: The Grudge 2 var bättre än originalet. Hoppas remaken blir mer som den eller iaf som en blandning av de två. Mmm, kan ju hoppas filmen blir bra. Vilken roll är det hon kommer spela, du som sett orginalfilmen? Är det huvudroll eller mindre roll? Det är ju inte allt för ofta man ser hennes nunna nu post-buffy (förutom i amerikansk tv...suck) Vet faktiskt inte vilken roll hon ska spela (står ingenstans). Grejen är den att jag inte kommer ihåg att det var en kvinnlig huvudrollsinnehavare, så de kanske har ändrat lite i storyn. Eller så dör hon tidigt, hehe. Nej, jag vet faktiskt inte eftersom den inte är som Ringu/The Ring eller Dark Water där det är en kvinnlig huvudperson i hela filmen. Jag antar att hon kommer ha en stor roll iaf. Filmen ska spelas in under 2005, så det tar ett tag innan vi får se resultatet. Men se först originalet (ettan och tvåan). Det lär finnas en till som kom innan dessa två, men den lär inte vara så bra. Dark Water remaken ska börja spela in nu under januari med Jennifer Connelly i huvudrollen och musik av Angelo Badalamenti. Låter bra ! Enda är att jag inte känner till regissören, men det gjorde jag inte med Gore Verbinski heller innan The Ring...På tal om den så ska The Ring 2 också börja spelas in nu i januari. Ändrad 13 Januari, 2004 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 13 Januari, 2004 Report Share Skriven 13 Januari, 2004 notering: Ju-on: The Grudge 1-2 är båda remakes av två tv-filmer. Och ryktet går att tv-versionerna ska vara bättre. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 15 Januari, 2004 Report Share Skriven 15 Januari, 2004 Eftersom jag bara bär jeans av märket Levis/501 så råkar jag visst va medlem i en klubb dom har. Jag fick i alla fall ett mail om en film man kunde vinna gala-biljetter till. HIP HIP HORA! handlar om Sofie, 13 år, och hennes två bästa kompisar Emma och Amanda som ska börja på högstadiet i en ny stor skola. Sofie vill bli omtyckt och populär och drömmer om att bli tillsammans med någon av skolans coolaste killar, Mouse, Jens eller Sebbe. En dag blir tjejerna inbjudna på en fest dit även killarna ska gå. Kvällen slutar dock inte riktigt som dom tänkt sig... I huvudrollerna ser vi bla. Amanda Renberg som Sofie och Björn Kjellman som Sofies pappa. HIP HIP HORA! har biopremiär den 30 januari. Vinn 2 biljetter till galapremiären den 28 januari, som arrangeras av festfixaren Bindefeld. Det blir filmvisning på Astoria tillsammans med alla skådespelare och efter det blir det fest på Kharma. Hm,skumt namn. Är det någon som känner till den här filmen som verkar vara något för mig? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heenke Skriven 15 Januari, 2004 Report Share Skriven 15 Januari, 2004 Blir det någon Tintin-film? Läste i DN om detta, och det stod ungefär: "Superregissören Steven Spielberg lägger just nu sista handen vid den första Tintin-filmen på engelska". Efter vad jag läst tidigare, i t.ex. Aftonbladet, så hade han bara försökt få rättigheterna till filmen. Såg just på 24-Nöje, där nämndes det i förbifarten någonting om Tintin och Steven Spielberg. Undrar om det skulle göras film av dom tre mest kändaste av serietidningarna. ( Detta är direkt taget ur mitt huvud och det är inte säkert att det stämmer ). Låter i vilket fall som helst spännande med Tintin på "riktig" film. Steven Spielberg är inte den sämsta att regissera heller! Snart borde det väl ta slut på alla serietidningar som är värda att göra film över... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 15 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 15 Januari, 2004 Eftersom jag bara bär jeans av märket Levis/501 så råkar jag visst va medlem i en klubb dom har. Jag fick i alla fall ett mail om en film man kunde vinna gala-biljetter till. HIP HIP HORA! handlar om Sofie, 13 år, och hennes två bästa kompisar Emma och Amanda som ska börja på högstadiet i en ny stor skola. Sofie vill bli omtyckt och populär och drömmer om att bli tillsammans med någon av skolans coolaste killar, Mouse, Jens eller Sebbe. En dag blir tjejerna inbjudna på en fest dit även killarna ska gå. Kvällen slutar dock inte riktigt som dom tänkt sig... I huvudrollerna ser vi bla. Amanda Renberg som Sofie och Björn Kjellman som Sofies pappa. HIP HIP HORA! har biopremiär den 30 januari. Vinn 2 biljetter till galapremiären den 28 januari, som arrangeras av festfixaren Bindefeld. Det blir filmvisning på Astoria tillsammans med alla skådespelare och efter det blir det fest på Kharma. Hm,skumt namn. Är det någon som känner till den här filmen som verkar vara något för mig? Jo, jag har hört om den här filmen på senare tid. Det är väl en sorts ungdomsfilm antar jag, men kan väl passa alla. Har ingen aningen egentligen. Men om jag känner dig rätt, Lestat, så är det väl efterfesten du är sugen på. Ho! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 15 Januari, 2004 Report Share Skriven 15 Januari, 2004 Eftersom jag bara bär jeans av märket Levis/501 så råkar jag visst va medlem i en klubb dom har. Jag fick i alla fall ett mail om en film man kunde vinna gala-biljetter till. HIP HIP HORA! handlar om Sofie, 13 år, och hennes två bästa kompisar Emma och Amanda som ska börja på högstadiet i en ny stor skola. Sofie vill bli omtyckt och populär och drömmer om att bli tillsammans med någon av skolans coolaste killar, Mouse, Jens eller Sebbe. En dag blir tjejerna inbjudna på en fest dit även killarna ska gå. Kvällen slutar dock inte riktigt som dom tänkt sig... I huvudrollerna ser vi bla. Amanda Renberg som Sofie och Björn Kjellman som Sofies pappa. HIP HIP HORA! har biopremiär den 30 januari. Vinn 2 biljetter till galapremiären den 28 januari, som arrangeras av festfixaren Bindefeld. Det blir filmvisning på Astoria tillsammans med alla skådespelare och efter det blir det fest på Kharma. Hm,skumt namn. Är det någon som känner till den här filmen som verkar vara något för mig? Jo, jag har hört om den här filmen på senare tid. Det är väl en sorts ungdomsfilm antar jag, men kan väl passa alla. Har ingen aningen egentligen. Men om jag känner dig rätt, Lestat, så är det väl efterfesten du är sugen på. Ho! He he, ja det är väl det. Jag svarade i alla fall, så jag kanske snart är med i SE och HÖR minglandes med Vickan och Madde. Men jag får inte det här att gå i hop riktigt. Ska inte Bindefeld va ganska hipp? Så va fan har han med en film om småbrudar som är bästisar. Det känns inte som en hipp-faktor. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 16 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 16 Januari, 2004 Men jag får inte det här att gå i hop riktigt. Ska inte Bindefeld va ganska hipp? Så va fan har han med en film om småbrudar som är bästisar. Det känns inte som en hipp-faktor. <_< Nä, jag vet inte. Han kanske försöker bredda sig. Snart kanske han ordnar lunchbufféer på dagis. Jag ser fram emot Populärmusik från Vittula som är en otroligt bra bok, som det var en upplevelse att läsa. Det svenska språket är vackert ibland. Den var, för att använda oväns f.d. favoritord , en grym bok. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 16 Januari, 2004 Report Share Skriven 16 Januari, 2004 Jag såg att Bio.nu just nu lagt upp en recension om Young Adam som verkar lovande. Jag börjar faktiskt tro på den här killen från Skottland Ewan McGregor. Att jag säger tro är för att jag inte kan direkt minnas att jag sett något av honom som skulle göra att jag skulle lägga honom på minnet. Både Young Adam och Big Fish är filmer jag inte kommer att missa, speciellt när den sistnämnda är gjord av min stora favorit Tim Burton. Så här långt har jag varit ganska seriös, men jag har lite svårt för att ljuga. Så anledningen till att jag vill se Young Adam, är inte bara för att den kan vara bra. Jag såg på Jay Leno när Ewan var där och snackade om just Young Adam. Då snackade dom i alla fall om dubbelmoralen som USA har, med att dom gärna klipper sönder filmer där det förekommer scener som innehåller nakna människor. Och Ewan sa att i Europa håller dom inte på med sånt larv. Och då säger jag att det är så typiskt USA. Att dom har världens största porr-industri rimmar ju så illa. Hm, märkligt land... Vad jag ville komma fram till är att Ewan McGregor ska visst vara naken i filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ovän Skriven 16 Januari, 2004 Report Share Skriven 16 Januari, 2004 hallå, var var du när trainspotting gjordes? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 16 Januari, 2004 Report Share Skriven 16 Januari, 2004 hallå, var var du när trainspotting gjordes? He he, jo tack. Jag har förstått att den ska vara något att se. Men jag måste erkänna att den har jag faktiskt missat. Så den ska jag köpa direkt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 20 Januari, 2004 Report Share Skriven 20 Januari, 2004 På torsdag ska jag se The Texas Chainsaw Massacre som visst ska va något av Lynch-stuket. Alltså typ samma klass... Jag ser fram emot att öppna en spoiler-tråd, så vi kan anal-ysera sönder filmen i bitar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.