Jump to content

Filmer att se fram emot?

Manetheren

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lätt att jag skall se Charlie and the Chocolate Factory när den har premiär! Såg ju som ni kanske vet Big Fish nyligen, och det var en stjärnfilm, så jag längtar verkligen tills Tim Burtons nästa verk.

Ligger för övrigt uppe en trailer till filmen här:

http://www.apple.com/trailers/wb/charliechocolatefactory/

Se och njut!!

• 2 weeks later...
Ska snart iväg och kolla TTT. Ett års längtan är över...

Funderade då på vad jag ska längta efter härnäst. Kom fram till att det är Kill Bill, Tarantinos nästa. Har läst Harry Knowles rapport från inspelningen i Kina (var det väl?) och den verkar bli kanon! Det ska vara en Martial Arts späckad hämnarrulle med massor av blod. Uma Thurman gör huvudrollen, David Carradine är med och faktiskt också Sonny Chiba!

Ni andra då, vad längtar ni efter härnäst? Och kom nu med nåt annat än Sagan om Konungens återkomst, den är given!

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Gå och se BLADE 3 när den kommer (kanon)

• Filmstar

Ja, jag ser fram emot Blade 3. Underhållning till max :up:

Men jag satt och snyltade på akademibokhandeln idag och jag bläddrade lite i en filmtidning för biofilmerna 2005. Där hittade jag två intressanta.

Den första heter Nobody Knows av en japansk regissör som heter Hirokazu Koreeda. Det är ett drama som baseras på en verklig händelse som inträffade 1988. Den handlar om en mamma med fyra barn som flyttar in i en lägenhet. Barnen har fyra olika pappor och eftersom hon inte vill att grannarna ska få veta det så låter hon de yngsta tre gömma sig. Med tiden försvinner Keiko oftare och oftare från lägenheten och tillslut är barnen tvingade att klara sig själva.

Låter intressant. Kommer inte ihåg, men någon som medverkade fick pris i Cannes.

Den andra är av regissören bakom Livets Hjul, nämligen Kim Ki-Duk och han har gjort en film som heter Bin-jip.

Den handlar om en hemlös man som tar sig in i lägenheter och stjäl endast så lite att de som bor inte märker något. Han återgäldar de han stjäl ifrån genom att smyga sig in och tvätta kläder eller städa, när de inte är hemma. Hans liv förändras när han träffar en vacker kvinna som flyr från sitt giftermål.

Har ganska höga förväntningar på den här, även om jag inte vet något. Men jag antar att den kommer att bli ganska snygg, med tanke på vad Ki-Duk har i bagaget.

Så håll ögonen öppna för dessa två.

War Of The Worlds längtar jag nog mest till just nu, Spielberg kommande science fiction film om invaderande utomjordingar..Finns lite bilder ute på nätet,t.ex på aftonbladet för dem som vill kolla, även en liten teaser som bara retar upp en..

Även Ridley Scotts kommande episka film Kingdom Of Heaven verkar ju så cool, han lyckades så bra med Gladiator som är i typ samma genre så detta får inte misslyckas ju..Intressant att hur Orlando Bloom fixar huvudrolllen <_>

Kollade på en filmer som kommer 2005 lista på aftonbladet för en tid sen, det är visst rätt gott om intressant filmer det närmsta halvåret!!

Januari - The Aviator, Ray

Februari - Lemony Snickets

Mars - Constantine

April - Elektra

Maj - Kingdom Of Heaven, SW Episode 3

Juni - Fantastic Four, War Of The Worlds, Batman Begins

Juli - Sin Sity

(hittade inte listan, så det är alla jag kom på som jag tyckte var mest intressanta)

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...