Yojimbo Skriven 24 Mars, 2011 Report Share Skriven 24 Mars, 2011 Vill dock gärna veta varför han hoppade av, mer konkret? Jag läste att det var, precis som Nit89ram sa, att han inte ville vara borta från sin familj under så lång tid (ett år i Europa) och det hade han inte räknat med (att det skulle vara så lång tid). Ja, den anledningen låter ju lite knepig. Han borde ju ha löst den biten innan han överhuvudtaget officiellt tillkännagav att han skulle regissera filmen. Dessutom låter inspelningstiden extremt lång - speciellt för en blockbusterfilm. Inte ens Kubrick hade tagit så lång tid på sig att spela in The Wolverine ju. Inspelningar tar ju oftast runt 1-2 månader och inte ett helt år. Förmodar att Aronofsky är lite av en perfektionist och tar lång tid på sig. Sen är det kanske inte inspelning under hela perioden utan innefattar även alla möjliga förberedelser. Men visst låter det som lång tid. En film som The Wolverine, med alla sina effekter och hårda budgetplaner vad gäller utnyttjandet av dessa effekter, gör ju att filmen kräver en hel del förberedelser. Dock har jag fått bilden (genom extramaterial) att Aronofsky är en ganska spontan filmmakare som gillar att improvisera och inte följer sin grundbild maniskt. Han kan plocka fram kameran och oförberett säga åt skådisar att börja agera på platsen de står på för tillfället och struntar i att följa en storyboard. I och för sig grundar jag detta på hans arbete med The Wrestler som ju är en dokumentärlik film och där ville han ju jobba så, medans han i The Fountain följde storyboard strikt då han inte hade något annan val, förståeligt nog. Vet inte hur lång inspelningstid The Fountain hade, men gissar att det ändå inte rörde sig om ens en tredjedel av den tiden som The Wolverine påstås behöva. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 25 Mars, 2011 Author Moderator Report Share Skriven 25 Mars, 2011 Tar väl så lång tid för att de planerar spela in Wolverine, Wolverine - the Two Towers och Wolverine - Return of the King på samma gång. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 26 Mars, 2011 Report Share Skriven 26 Mars, 2011 Tar väl så lång tid för att de planerar spela in Wolverine, Wolverine - the Two Towers och Wolverine - Return of the King på samma gång. Ja, just ja, det tänkte jag ju inte på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 27 Mars, 2011 Report Share Skriven 27 Mars, 2011 Tycker det hade varit ett jäkligt konstig steg av Aronofsky att gå "tillbaka" och regissera en sådan typ av film. Precis som du är inne på Yojimbo så är ju Aronosky en filmskapare som behöver utrymme och lite mer "fria tyglar" - definitivt inte ha 20 producenter från Fox rännandes i röven. Skönt att det sket sig med andra ord. För alla parter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 1 Maj, 2011 Filmstar Report Share Skriven 1 Maj, 2011 Tarantino ska regissera Django Unchained. Läs mer (Bio.nu) Utmärkt, det här ser jag fram emot! Spaghetti-västern av Tarantino, kan det bli bättre ? Ja, det är väl en giallo isf, men det kanske kommer... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 2 Maj, 2011 Report Share Skriven 2 Maj, 2011 Spännande! Kul att han äntligen ska genomföra en riktigt Spagetti-västern och de klara namnet för filmen verkar inspirerande. Hoppas dock inte Waltz tvunget måste spela den onda i filmen, utan jag ser gärna honom i en mer "godartad" roll. Men om jag känner Tarantino rätt så brukar han lyckas tilta ens förväntningar på en skådespelare i en helt annan riktning och det brukar oftast fungera väl. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 2 Maj, 2011 Filmstar Report Share Skriven 2 Maj, 2011 Ja, jag tror inte Waltz kommer ha samma typ av roll igen, men han har visat vilken duktig skådespelare han är och kommer säkerligen övertyga än en gång i en QT film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 2 Maj, 2011 Report Share Skriven 2 Maj, 2011 Nä, det tror inte jag heller. Tarantino är en sådan pass bra regissör/manusförfattare och vän med Waltz att han lär göra något speciellt för sitt österrikiske fynd. Vet du förresten Czechflash om det har dykt upp någon form av information än om vad filmen mer specifikt ska handla om? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 2 Maj, 2011 Filmstar Report Share Skriven 2 Maj, 2011 Nä, det tror inte jag heller. Tarantino är en sådan pass bra regissör/manusförfattare och vän med Waltz att han lär göra något speciellt för sitt österrikiske fynd. Vet du förresten Czechflash om det har dykt upp någon form av information än om vad filmen mer specifikt ska handla om? Nej, ingen aning. Läste om nyheten här när Peo publicerade artikeln igår. Men som jag förstått det ska man börja spela in i år, så under 2012 borde filmen komma. Helt klart något att se fram emot. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 4 Maj, 2011 Author Moderator Report Share Skriven 4 Maj, 2011 En springande fråga måste ju vara om han kan få Morricone att skriva musiken, tror inte QT nöjer sig med mindre. Ser på IMDB att Morricone just nu har komponerat musik till 499 filmer. Vore ju trevligt om detta kunde bli nr 500. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 4 Maj, 2011 Filmstar Report Share Skriven 4 Maj, 2011 En springande fråga måste ju vara om han kan få Morricone att skriva musiken, tror inte QT nöjer sig med mindre. Ser på IMDB att Morricone just nu har komponerat musik till 499 filmer. Vore ju trevligt om detta kunde bli nr 500. Ja, han har ju använt sig av en hel del Morricone-musik tidigare, så varför inte låta honom komponera något nytt spår också, det håller jag med om. Men tror inte han skulle göra hela filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 4 Maj, 2011 Report Share Skriven 4 Maj, 2011 Tarantino har vid tidigare intervjuer sagt att han gärna inte använder originalmusik fullt ut i sina filmer, för att han inte vill ge kompositören i fråga hela den makten som det innebär. Fast med tanke på att Quentin nu ska göra en spagettiwestern och att det gäller Morricone lär han nog kunna göra ett undantag Eller varför inte, precis som Czechflash är inne på, låta Ennio låter några originalkompositioner? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spög Skriven 10 Maj, 2011 Report Share Skriven 10 Maj, 2011 ”Django Unchained” blir nog kul, men det hade varit roligare om han faktiskt gjorde något helt nytt och inte en indirekt hyllning nu, för en gångs skull. Jag fattar väl att det är hans grej, men mjä. Lite tjatigt börjar det allt bli nu. På tal om något helt annat: Jag ser väldigt mycket fram emot ”A Dangerous Method” av David Cronenberg, som ska komma detta år. Cannes filmfestival, kanske? Jag hittar i alla fall inget om något premiärdatum. Viggo Mortensen är med, Michael Fassbender likaså. Ingen trailer ute ännu. Lite att läsa och kika på här: http://www.comingsoon.net/films.php?id=64032 http://dangerous-method-movie-trailer.blogspot.com/ Sedan har ”The Tree of Life” premiär i slutet av maj! Det är bara massa göttigt att se fram emot nu, med andra ord! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 25 Juni, 2011 Filmstar Report Share Skriven 25 Juni, 2011 Vet inte om jag ser fram emot Django Unchained av Tarantino lika mycket nu när rollistan börjat ta form. Jamie Foxx i huvudrollen som Django och Leonardo Di Caprio som mannen han ska hämnas på. Nej, det duger inte för min del. Fel personer helt klart. Desto bättre med Christoph Waltz, Franco Nero och Treat Williams i mindre roller. Borde helt klart kört på Franco Nero (som ju spelade original-Django) och Christoph Waltz i de två huvudrollerna istället, då hade det blivit riktigt sevärt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 30 Juni, 2011 Filmstar Report Share Skriven 30 Juni, 2011 Tittade precis på teaser trailern till kommande Tinker, Tailor, Soldier, Spy och den ser ut att bli så bra som jag hade hoppats på, kanske till och med bättre. Bra skådespelaruppsättning, en bra story (har sett mini-serien från 1979) och en kall stämning. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.