Jump to content

Vilken film sökte jag efter?

Recommended Posts

• Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• Filmstar
Jag tänkte att han såg knäpp ut och därför tänkte jag på American Psycho, men så sökta jag själv på google efter den och hittade inget så då provade jag Psycho och där kom han fram.

Och det är ju egentligen fusk att använda Google. Man ska gissa genom att bara titta på bilden, och klura.

Jag tänkte att han såg knäpp ut och därför tänkte jag på American Psycho, men så sökta jag själv på google efter den och hittade inget så då provade jag Psycho och där kom han fram.

Och det är ju egentligen fusk att använda Google. Man ska gissa genom att bara titta på bilden, och klura.

Nja det vet jag inte om jag kan hålla med om. I gissa vilken film citatet kommer ifrån tex är det ju helt klart fusk för då får man ju fram vilken film det är, men här måste jag ju faktiskt veta vilken film det är innan jag söker. Alltså kan det ju bara bekräfta mina teorier, och nu var det ju tur att han poppade fram på sida 3. Inte sitter jag och letar igenom kanske 50 sidor eller vad resultatet nu kan vara om man söker på Psycho.

• Filmstar
Nja det vet jag inte om jag kan hålla med om. I gissa vilken film citatet kommer ifrån tex är det ju helt klart fusk för då får man ju fram vilken film det är, men här måste jag ju faktiskt veta vilken film det är innan jag söker.

Jo, det är fusk. Rätt sätt är ju att helt enkelt gissa på den film du tror det är. Då får du ju reda på om det är rätt eller fel. Genom att google efter bilder gör du det ju enklare än det är. Precis som att använda IMDb i t ex Ett bildspel om man känner igen en skådis och då söka efter vilka filmer den skådisen har gjort. Tycker jag alltså, man gör ju som man vill förstås.

Hartigans bild: Collateral?